Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie Przewidywanie turbulencji


    Polecamy

    Skąd piloci wiedzą, że będzie spokojnie i można zacząć serwis? Rozumiem, że sytuacje ewidentne sa do przewidzenia wg. prognozy. Ciekawi mnie jednak, jakie są przesłanki decyzji o podawaniu nie tylko gorących napojów.

  2. #2
    Awatar 7777777

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPOM, Ostrów Wlkp.

    Domyślnie

    Inni piloci, którzy doświadczyli już turbulencji informują kontrolę ACC, a ta przekazuje informację o "czystych" poziomach. Poza tym maszyny są wyposażone w takie "cudenka" :
    http://www.blogcdn.com/www.gadling.c...fdbd698e_o.jpg
    Synta N-130/650 + Olympus FE45
    Chat lotniczy Flightradar24:
    http://flightradar24.com/chat/blab.php

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A co robi pilot, gdy wpadnie w niespodziewane, wcześniej przez nikogo nieraportowane turbulencje? Od razu zmienia poziom/trasę lotu? Zwiększa, zmniejsza prędkość?


  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Kombinuje. Dlatego pytam. Bo jakieś przesłanki musi mieć przecież i nie narażać CC i pax na nieprzyjemności i "oby nie" urazy. Intuicja, wiedza ?

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994 Zobacz posta
    Zwiększa, zmniejsza prędkość?
    Zmniejsza szybkosc do szybkosci ktora gwarantuje ze samolot nie bedzie poddany niebezpiecznym silom przeciazenia. W lotnictwie oznacza sie to jak Va (przynajmniej dla mniejszych samolotow).
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 31-12-2011 o 20:59

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Na radarze pogodowym nie widać turbulencji jako takiej. Widać ośrodki kondensacji pary wodnej, które to czasem są składnikiem chmur tupu cumulonimbus (CB), w której jest silna turbulencja. W celu ominięcia CB owszem, zmienia się kurs samolotu.

    Zwykła turbulencja jest trudna do przewidzenia - zdarza się w najróżniejszych miejscach, chociaż prawdopodobieństwo np. nad wysokimi górami jest większe. Najczęściej kombinuje się ze zmianą poziomu lotu. Często 2000ft różnicy wysokości potrafi pomóc.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •