Z tego co pamietam to jest tam tez oswietlenie kabiny a w airbusie dodatkowo mozna spawdzic ilosc wody i stan zapelnienia toalet.
Chodzi mi o kontrolki w okolicy miejsca 1A. Maja one zwiazek miedzy innymi z interkomem oraz PA. Kojarzy mi sie, ze zielona sie swieci gdy jest uzywany PA lub interkom kokpikt - kabina.
Sa tam jeszcze inne, czy jakas dobra dusza moglaby wyjasnici ich znaczenie?
Z tego co pamietam to jest tam tez oswietlenie kabiny a w airbusie dodatkowo mozna spawdzic ilosc wody i stan zapelnienia toalet.
Dzięki, thewho.
Wyjaśnienie dodatkowe. Najczęściej ostatnio przychodzi mi podróżować samolotem typu saab 340.
Poniżej jest link do fotki gdzie widać te kontrolki (w prawym górnym rogu)
http://www.empireairways.com/images/...0_large_02.jpg
W B737 NG Skyeurope kontolki te są z kolei umieszczone pod napisem EXIT na grodzi, gdzie się toaleta/ pomieszczenie stewardes zaczyna. W innych za diabła nie pamiętam. Oczywiście zielona kontrolka nie fascynuje mnie tak bardzo jak inne, bardziej ostrzegawcze kolory.
Poczekaj bo nie jestem pewien czy mowimy o tym samym - zdjecie tego saaba zbilo mnie z tropu
Odnosnie airbusa to mowilem o calym panelu "kontrolnym" ktory jest na scianie na przeciwko pierwszego rzedu lub inaczej po lewej stronie jak sie wchodzi do samolotu (podobnie) z Boeingiem - chodzilo o nie?
Otóż właśnie o coś innego. Jeśli spojrzesz na zdjęcie to w prawym górnym rogu zdjęcia widać trzy lampki kontrolne. Są one doskonale widoczne dla pasażerów podczas całego lotu. Podobnie ma się w B737 NG, jak siedzisz i patrzysz na podświetlony napis EXIT przy przednich drzwiach samolotu także jesteś w stanie zauważyć kontrolki. Zielona się zwylke pali przy działającym interkomie lub PA.
Przy okazji, bo nie mogę nigdzie znaleźć, a nie chcę zakładać osobnego wątku, po co zapina się taśmę czerwoną w poprzek okienka w drzwiach samolotu?
Jak jest czerwona tasma to oznacza to ze jest uzbrojony trap awaryjny czyli ze przy otwarciu drzwi nastapi jego automatyczne otwarcie.
Co do kontrolek to moze znajdz jakies zdjecie z B737 na ktorych widac te kontrolki tak jak z tym Saabem i daj linka.
W takim razie nie mam zielonego pojecia.
Tak szczerze to nawet nigdy nie zwrocilem na nie uwagi
Na embraerach kolory oznaczają:
niebieski- wezwanie od pasażera
czerwony- wezwanie z toalety
zielony- komunikacja kokpit-pokład
pomarańczowy- "sterile cockpit" przy starcie i na podejściu do lądowania
pozdrawiam
Przecież nie wyjdziesz i nie powiesz że się papier skończył :PZamieszczone przez thewho
Mało jeszcze widziałeś kolego.Zamieszczone przez Canon
Przycisk jest na wypadek gdyby: a) drzwi się zablokowały. b) pasażer źle sie poczuł, c) dostał w łeb w trakcie silnej turbulencji, d) inne typu papier
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
A na moje 388 lotów nie zawsze....Zamieszczone przez Canon
I lezal nieprzytomny na ziemi? :PZamieszczone przez Witek Z
A tak wogole to przeciez jak drzwi sie zatna to stewardessa tez ich nie otworzy. Widzialem kiedys jak zamykaly toaleta przed startem to podnosili ta klapke metalowa na wysokosci zamka i tam byl drugi koniec tej "raczki" co sie ja przesuwa :P
O jestem bardzo ciekawy jak się można dostać do toalety kiedy ktoś sie zle poczuje i się przewróci. Przecież drzwi się otwierają "do środka"Zamieszczone przez kondziu
Trzeba chyba poprosić kapitana, żeby leciał "na lewym boku"
Zakładki