-
Odwołany lot - pogoda czy awaria(Lufthansa)?
Polecamy
Witam. Temat odwołanych lotów i praw przysługujących PAX-om był na forum wałkowany wielokrotnie, ale w związku z tym, że nie wiem gdzie znaleźć interesującą mnie informację pozwolę sobie opisać swój przypadek z dnia wczorajszego licząc na Wasze porady.
16.12 miałem lecieć z DEL przez MUC do POZ. Odcinek pierwszy bezproblemowy, czekając na odcinek drugi podano informację, iż z przyczyn technicznych lot do POZ planowo wylatujący o 15:00 ma nieokreślone opóźnienie wynikające z przyczyn technicznych (samolot leciał z AMS). Po jakimś czasie podano informacje, iż wylot nastąpi o 16:50, aby po kolejnych 20 minutach przekazać, iż lot został anulowany. Ponieważ pracownice LH nie miały najlepszego dnia nie udało mi sie dowiedzieć co było przyczyna anulowania lotu, podano jedynie dwie alternatywy dla PAX-ów owego odwołanego lotu LH1638, tzn. hotel i lot do POZ rano dnia następnego, lub lot do WRO (16.12 o 17:05) i dalej taksówka na koszt LH do Poznania. Zdecydowałem się na wariant drugi, niestety bagaże moje jak i pozostalych PAX-ów przebukowanych na WRO nie doleciały (pewnie pojawią sie dziś lub jutro).
Wiem,że w przypadku odwołania lotu ze względu na pogode nie przysługuje mi żadna refundacja/odszkdowanie od LH, jednak nie wiem gdzie sprawdzić co było faktyczna przyczyna owego odwołania. Macie jakieś pomysły w tej kwestii?
Czy w związku z opóźnieniem w dostarczeniu bagażu mam prawo do jakiś roszczeń względem LH?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam!
-
Sprawdź sobie jak wyglądała sytuacja na lotnisku w POZ; czy lotnisko było zamknięte, czy inni przewoźnicy też odwoływali loty w tym samym czasie. Natomiast z tego co piszesz, wygląda to na jakiś cnl operacyjny. W każdym razie, gdy na Twoją reklamacje i żądanie odszkodowania LH odpowie negatywnie (co pewnie nastąpi), będzie musiała wykazać przed ULC co było przyczyną cnl.
PS wątek powinieneś dopisać do tematy o odszkodowaniach, po co zaczynac nowy
-
Na flightstats widać,że odwołany był tylko ten jeden lot..
Nie wiem jak skasować tu ten założony przeze mnie wątek, więc liczę na pomoc admina w przeniesieniu go do odpowiedniego tematu.
Dziękuję&pozdrawiam!
-
To nie Ty masz się zastanawiac co było przyczyną, a Lufthansa. Napisz do nich reklamację domagając się odszkodowania - LH zapewne odpowie negatywnie lub nie odpowie - wtedy wysyłasz pismo do ULC. Z LH często juz samo wysłanie pisma do ULC wystarcza i dostajesz maila w stylu "nie musimy, ale jednak wyplacimy Panu odszkodowanie"
Powodzenia
-
Polecamy
Odkopie swój temat : LH mimo upływu blisko 30 dni nie odpowiedziało na moje zażalenie (wysłane z formularza ich strony www). ULC mówi,że sprawą może zająć się tylko ich odpowiednik w Niemczech, do którego, wypisując odpowiedni ujednolicony w Europie protokół, wyślę jutro pismo. Co mnie niepokoi to fakt, iż ULC mętnie tłumaczyło zasady rozpatrywania reklamacji przez tegoż ich odpowiednika, który podobno działa dopiero, gdy zbierze się odpowiednia ilość skarg na daną linię lotniczą.. Wiecie coś wiecej na ten temat?
Pozdrawiam
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki