-
Wiatr boczny a pas w użyciu
Polecamy

Wczoraj wieczorem słuchałem trochę ATC z Okęcia. Wiał silny wiatr, najsilniejsze porywy jakie słyszałem podawane z wieży to 39 knotów, w metarze 38 kt. Wiatr z kierunków zachodnich, zmienny głównie w zakresach około 250-300 stopni. Lądowania odbywały się na pasie 33, a więc wychodzi że składowa boczna mogła chwilami wynosić ponad 35 knotów.
Z raportu z pamiętnego lądowania Lufthansy w Hamburgu wyczytałem, że dla A320 maksymalna składowa to 38kt.
Wprawdzie nie wiem, czy dokładnie w chwilach najsilniejszego wiatru coś lądowało, ale ogólnie ruch był.
Stąd pytanie dlaczego w takich warunkach wszystkie operacje nie odbywają się na 29? Czy lądowanie w takich warunkach nie jest problemem na tyle żeby zmienić kierunek?
-
A czy wczoraj były warunki na podejście nieprecyzyjne VOR/DME?
-
Polecamy

Trochę niedokładnie napisałem - wczoraj odnosi się do czwartku 12.1.
Widoczność była powyżej 10000 m, chmury SCT na 3300 ft, więc chyba można by podchodzić nieprecyzyjnie
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki