Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie Wiatr boczny a pas w użyciu


    Polecamy

    Wczoraj wieczorem słuchałem trochę ATC z Okęcia. Wiał silny wiatr, najsilniejsze porywy jakie słyszałem podawane z wieży to 39 knotów, w metarze 38 kt. Wiatr z kierunków zachodnich, zmienny głównie w zakresach około 250-300 stopni. Lądowania odbywały się na pasie 33, a więc wychodzi że składowa boczna mogła chwilami wynosić ponad 35 knotów.

    Z raportu z pamiętnego lądowania Lufthansy w Hamburgu wyczytałem, że dla A320 maksymalna składowa to 38kt.
    Wprawdzie nie wiem, czy dokładnie w chwilach najsilniejszego wiatru coś lądowało, ale ogólnie ruch był.

    Stąd pytanie dlaczego w takich warunkach wszystkie operacje nie odbywają się na 29? Czy lądowanie w takich warunkach nie jest problemem na tyle żeby zmienić kierunek?

  2. #2
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A czy wczoraj były warunki na podejście nieprecyzyjne VOR/DME?

  3. #3

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Trochę niedokładnie napisałem - wczoraj odnosi się do czwartku 12.1.
    Widoczność była powyżej 10000 m, chmury SCT na 3300 ft, więc chyba można by podchodzić nieprecyzyjnie

LinkBacks (?)

  1. 09-04-2012, 17:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •