Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie Hermetyczność samolotu a strzelanie w uszach


    Polecamy

    Jak w temacie, ostatnio jeden z fizyków u mnie na uczelni, dowiadując się o mojej pasji, zadał mi pytanie, które "nęka go od dawna".

    Jeżeli samoloty są hermetycznie szczelne a ciśnienie w nich jest stałe to dlaczego w takim razie podczas zmieniania wysokości "strzela" w uszach i w ogóle boli głowa? Najlogiczniejszą odpowiedzią jest to, że w takim razie samoloty nie są idealnie szczelne ale czy to jest na tyle proste na ile się wydaje?

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Samoloty nie są hermetyczne i ciśnienie w nich nie jest stale.
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3
    Awatar Razze

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Jestem laikiem w tej kwestii, ale na czuja obstawiałbym fakt istnienia wtedy dodatnich bądź ujemnych przeciążeń odbiegających od 1G, ktore mamy na codzień

    Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk

  4. #4
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    No dobra, w takim razie ma ktoś jakieś dane liczbowe jak zmienia się ciśnienie w samolotach? Bo raczej nie tak dynamicznie jak na zewnątrz?

  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin Zobacz posta
    czy to jest na tyle proste na ile się wydaje?
    To jest na tyle proste.
    I to rzeczywiście jest dział, w którym każdy może zapytać o wszystko. Ale jako weteran forum mógłbyś przynajmniej spróbować sobie poradzić.
    Hermetyzacja kabiny i zatkane uszy
    For every solution there is a problem.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin Zobacz posta
    Jeżeli samoloty są hermetycznie szczelne a ciśnienie w nich jest stałe
    Jesli cos takiego palnal jeden z fizykow na twojej uczelni - trzymalbym sie z dala od takiego "fizyka".

  7. #7
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Kurcze, rzeczywiście nie pomyślałem nawet o poszukaniu. Teraz mi głupio. Nie żebym tłumaczył pana Profesora ale jest on specjalistą od optyki bardziej (mimo wszystko to jest dość podstawowa wiedza). Spisze sobie to co się pojawiło w tamtym temacie i jak będe szedł po wpis to chyba się pochwale wiedzą....

    Dziękuje za odpowiedź i tolerancje powtarzania tematów (zawsze mogło być proste "opcja szukaj")

  8. #8
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Kiedyś miałem GPS Garmin Vista. Urządzenie to miało wysokościomierz barometryczny i było czasem zabierane do samolotu. Ciśnienie skakało podczas lotu aż miło.

    Była to wtedy taka nowość, że raz został mi skonfiskowny przez stewke (a 11.IX pamietano wtedy dobrze), debatowali nad nim troche, ta zaniosla go nawet do kabiny pilotow, ale w koncu oddali.

  9. #9
    Awatar payder87

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    STR

    Domyślnie


    Polecamy

    Bawiąc się wysokościomierzem w zegarku podczas lotu - ciśnienie na wysokości przelotowej w B738 odpowiada ciśnieniu na wysokości 2000 - 2500 m, więc jak startujesz z "nizin" to skok ciśnienia jest znaczny (dla porównania kolejka na Kasprowy ma niecałe 1000m przewyższenia)

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •