Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Rob_Sad
  • 1 Post By Amadeusz

Wątek: Rezerwacja, etix, anulowanie

  1. #1
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Over the rainbow

    Domyślnie Rezerwacja, etix, anulowanie


    Polecamy

    Nie mogę się stosownych informacji doszukać na forum ani w Warunkach Przewozu:
    Jak to jest (na przykładzie LOTu) z rezerwacjami biletów lotniczych przez pośredników - rezerwuję, płacę, dostaję od pośrednika potwierdzenie rezerwacji i jej statusu ("potwierdzona"), moja podróż widnieje w systemie sprawdzania rezerwacji linii ("potwierdzona"). Nie dostaję Etix-a.


    Co w takim wypadku jest moją 'przepustką' do lotu?
    W regulaminie napisano, że muszę mieć "bilet". Czy takowy stanowi potwierdzenie od pośrednika, czy też bez Etix-a rezerwacja jest wyłącznie wirtualna i jest jedynie tymczasową rezerwacją bez pokrycia?

    I jak wygląda kwestia anulowania takiej potwierdzonej rezerwacji przez przewoźnika/pośrednika? Na jakim etapie mogą ją anulować, tzn. w którym momencie mogę być pewna, że polecę?


  2. #2
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Nie mogę się stosownych informacji doszukać na forum ani w Warunkach Przewozu:
    Jak to jest (na przykładzie LOTu) z rezerwacjami biletów lotniczych przez pośredników - rezerwuję, płacę, dostaję od pośrednika potwierdzenie rezerwacji i jej statusu ("potwierdzona"), moja podróż widnieje w systemie sprawdzania rezerwacji linii ("potwierdzona"). Nie dostaję Etix-a.
    Jak nie masz biletu elektronicznego, to znaczy, że masz tylko rezerwację. Żeby była jasnośc, bilet elektroniczny to tylko cyfry widoczne w rezerwacji. Nie ma żadnego znaczenia to jak i u kogo kupowałeś bilet.

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Co w takim wypadku jest moją 'przepustką' do lotu?
    W regulaminie napisano, że muszę mieć "bilet". Czy takowy stanowi potwierdzenie od pośrednika, czy też bez Etix-a rezerwacja jest wyłącznie wirtualna i jest jedynie tymczasową rezerwacją bez pokrycia?
    Jeśli nie masz biletu, a tylko rezerwację to nie lecisz. Jeśli masz bilet elektroniczny przepustką jest dowód tożsamości. Cała reszta jest w systemie.
    Raczej nie ma sytuacji w których rezerwacja "wisi" bez wystawionego biletu do samego lotu. Jeśli bilet w określonym czasie nie zostanie wystawiony, rezerwacja zostanie anulowana.

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    I jak wygląda kwestia anulowania takiej potwierdzonej rezerwacji przez przewoźnika/pośrednika? Na jakim etapie mogą ją anulować, tzn. w którym momencie mogę być pewna, że polecę?
    Do anulowania rezerwacji moze dojsc jesli nie doszlo do wystawienia biletu (np z powodu braku platnosci). Umowa sprzedaży biletu zostaje zawarta z chwilą wystawienia biletu.

  3. #3
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Nie mogę się stosownych informacji doszukać na forum ani w Warunkach Przewozu:
    Jak to jest (na przykładzie LOTu) z rezerwacjami biletów lotniczych przez pośredników - rezerwuję, płacę, dostaję od pośrednika potwierdzenie rezerwacji i jej statusu ("potwierdzona"), moja podróż widnieje w systemie sprawdzania rezerwacji linii ("potwierdzona"). Nie dostaję Etix-a.


    Co w takim wypadku jest moją 'przepustką' do lotu?
    W regulaminie napisano, że muszę mieć "bilet". Czy takowy stanowi potwierdzenie od pośrednika, czy też bez Etix-a rezerwacja jest wyłącznie wirtualna i jest jedynie tymczasową rezerwacją bez pokrycia?

    I jak wygląda kwestia anulowania takiej potwierdzonej rezerwacji przez przewoźnika/pośrednika? Na jakim etapie mogą ją anulować, tzn. w którym momencie mogę być pewna, że polecę?

    Nie dostałaś biletu bo tam jest właściwa cena a niby po co masz to wiedzieć
    Przepustką do lotu są Twoje dane w systemie, które potwierdzasz dokumentem tożsamości.
    Moim zdaniem powinnaś dostać bilet, choćby z tego względu, że widnieją tam informacje, których nie ma w rezerwacji - np bagaż.
    Rezerwację czy bilet można skasować w dowolnej chwili, pewności nigdy nie ma

    PS. Nikt nie kasuje bez powodu. Poprzez omsknięcie palca na klawiaturze nie da się skasować niczego.

  4. #4
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Over the rainbow

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Raczej nie ma sytuacji w których rezerwacja "wisi" bez wystawionego biletu do samego lotu. Jeśli bilet w określonym czasie nie zostanie wystawiony, rezerwacja zostanie anulowana.
    Do anulowania rezerwacji moze dojsc jesli nie doszlo do wystawienia biletu (np z powodu braku platnosci).
    Taką właśnie sytuację mam, rezerwacja 'potwierdzona', Etix-a brak.

    Czy 'brak płatności' rozumieć tutaj należy jako nieprzekazanie przez pośrednika $$ przewoźnikowi? Z mojej strony płatność została uiszczona.
    Rozumiem, że Etix przychodzi bezpośrednio od linii lotniczej?

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz
    PS. Nikt nie kasuje bez powodu. Poprzez omsknięcie palca na klawiaturze nie da się skasować niczego.
    Niby nie, ale nie znam sposobu rozliczania i potwierdzania rezerwacji na linii przewoźnik-pośrednik. Jeśli przewoźnik tymczasowo 'zaklepuje' moje miejsce w systemie zanim dotrze do niego moja kasa przez pośrednika, to koniec końców mogę polecieć palcem po mapie, z tego co rozumiem powyższe


  5. #5
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Czy 'brak płatności' rozumieć tutaj należy jako nieprzekazanie przez pośrednika $$ przewoźnikowi? Z mojej strony płatność została uiszczona.
    Rozumiem, że Etix przychodzi bezpośrednio od linii lotniczej?
    Niby nie, ale nie znam sposobu rozliczania i potwierdzania rezerwacji na linii przewoźnik-pośrednik. Jeśli przewoźnik tymczasowo 'zaklepuje' moje miejsce w systemie zanim dotrze do niego moja kasa przez pośrednika, to koniec końców mogę polecieć palcem po mapie, z tego co rozumiem powyższe
    Odczekaj jeszcze trochę, jeśli to nie jest jakaś firma krzak to ryzyka generalnie nie ma. Etixa nie muszą Ci specjalnie mailem dosylac, mając jego numer jestes w stanie sobie sama wszystko doczytac. Jesli bilety nie wystawiają się automatycznie, najpóźniej po 2-3 dniach będziesz miała jasnośc czy jest problem, czy nie. Sprawdzaj rezerwację, numery biletów powinny byc widoczne gdzies w okolicy danych o pasażerach.
    Rosenzweigova likes this.

  6. #6
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Jeśli masz wątpliwości co do pośrednika to poproś o bilet. Zapłaciłaś za to w końcu.
    Nie przejmuj się za bardzo. Pośrednik to nie jest niewiadomo co. Żeby drukować bilety potrzebna jest IATA więc spokojnie, byle kto tego nie robi.
    Rozliczenie między pośrednikiem a linią Ciebie nie interesuje. Dla Twojej ciekawości powiem, że jest to z opóźnieniem.
    Wszystkie bilety LO wystawiane są automatycznie czyli "od ręki" i nie ma opcji żeby czekać na bilet 3 dni, nie te czasy
    Rosenzweigova likes this.

  7. #7
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Do anulowania rezerwacji moze dojsc jesli nie doszlo do wystawienia biletu (np z powodu braku platnosci).
    Jak pokazuje przykład ostatniej "promocji" opodo do anulowania rezerwacji może dojść również po wystawieniu biletu.

  8. #8
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Over the rainbow

    Domyślnie

    Dzięki wielkie, Panowie. Etix na połowę podróży właśnie się pojawił


  9. #9
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Dzięki wielkie, Panowie. Etix na połowę podróży właśnie się pojawił
    Jak to na połowę ? Jesteś pewna ? Jedna rezerwacja = jeden etix na 1 osobe.

  10. #10
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Over the rainbow

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, dalsza część trasy była rezerwowana osobno, tzn. 'należy' jej się drugi Etix .


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •