Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA / EPZP

    Domyślnie Odmrażanie szyb po postoju zimą

    Witajcie,

    pytanie być może z serii głupich (ale za to prostych ).
    Jak zimą odszrania się szyby w kokpicie (np. po całonocnym postoju)? Zwykłą skrobaczką jak samochód na parkingu, jakimś specjalnym płynem, włącza się ogrzewanie i czeka do skutku, a może lotnicze szyby mają technologie pozwalające im nigdy się nie szronić?

    Obstawiam tę ostatnią mozliwość (w końcu na przelotowej zawsze jest "dość" zimno, więc jakoś trzeba sobie z tym radzić), niemniej jednak będę wdzięczny za odpowiedzi.

  2. #2
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeen

    Domyślnie

    Szyby są podgrzewane elektrycznie, w szybie jest zatopiony specjalny element grzejny.

  3. #3
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    54

    Domyślnie

    Tak, technologia pozwalająca szybom sie nie szronić istnieje i nazywa się "ogrzewanie" Szyby w kokpicie są grzane elektrycznie podczas całego lotu (zwykle wlacza sie automatycznie od momentu uruchomienia silników) tak, aby zapobiec ich zaszronieniu, oraz zaparowaniu. W razie potrzeby ogrzewanie szyb mozna rowniez włączyć na ziemii i jest bardzo skuteczne - 2-3 minuty i spada nawet gruba warstwa śniegu. Skrobanie stosuje sie co najwyżej w małych samolotach - idealnie nadają sie do tego okładki Dziennika Pokładowego

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA / EPZP

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi!
    Tego się domyślałem, nie byłem tylko pewny czy zwykłe ogrzewanie szyby jest wystarczająco wydajne i zastanawiałem się, czy jest tam może coś ekstra

  5. #5
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    (zwykle wlacza sie automatycznie od momentu uruchomienia silników)
    Ale się wygodnie zrobiło
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    O ile wiem, to w 737 wciąż nie włącza się samo z siebie, co najwyżej pali w oczy czerwonymi kontrolkami.

    Dodam tylko jeszcze, że ogrzewanie szyb włącza się przed każdym lotem, także w lato. I nie chodzi tu nawet o niskie temperatury czy szron ale o to, że szyby w kokpicie są mają dość skomplikowaną budowę (warstwy szkła, akrylu, winylu itp.) i aby osiągnąć maksymalną wytrzymałość (na wypadek spotkania z ptakiem) muszą być podgrzane. Dzięki temu zachowują odpowiednie właściwości i są mniej podatne na pękanie. Dodatkowo przeciwko parowaniu szyb wykorzystuje się też powietrze z klimatyzacji.

    Więcej info TUTAJ

    Przełącznik WINDOW HEAT w 737-700 (overhead panel):

  7. #7
    CRC
    CRC jest teraz aktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez solemnis Zobacz posta
    aby osiągnąć maksymalną wytrzymałość (na wypadek spotkania z ptakiem) muszą być podgrzane
    Powiesze w kazdej szoferce !

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •