Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree2Likes
  • 1 Post By djesiu
  • 1 Post By pawelktw

Wątek: Jakie jest spalanie podczas kołowania?

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie Jakie jest spalanie podczas kołowania?


    Polecamy

    Tak mnie zastanawia zużycie paliwa samolotu podczas kołowania Są jakieś dane na ten temat?

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Matko trzymaj mnie, każde kołowanie jest `inne` na jednym lotnisku samolot kołuje 100m, na drugim 5000m. Także nie ma czegoś takiego `ile samolot spala podczas kołowania` opierając się na Twoich danych. Musiał byś mieć konkretny dystans i chociaż masę do tego przebyty dystans po płycie lotniska wtedy może komuś udało by się określić ile mniej więcej dana maszyna może `spalić` podczas kołowania.
    Oczywiście każdy lot ma przeznaczoną ilość paliwa na kołowanie, ale to nie jest wyliczane co do kilograma, bo drogi kołowania w każdej chwili mogą się zmienić, także to jest pi razy oko.
    Pozdrawiam G

  3. #3
    Awatar djesiu

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    POZNAŃ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    Matko trzymaj mnie
    Z takim podejściem chyba nie warto się udzielać ...

    Może koledze chodziło o to ile zużywa samolot podczas postoju na włączonych silnikach ?? Fakt każda droga kołowania jest inna ale zapewne muszą ją liczyć w ogólnym zużyciu paliwa podczas wykonywania danej trasy.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    Ja zacznę z innej beczki. Cytat z "Kanonu kultury FPP":

    1. Tu możesz zadać każde nawet najbardziej podstawowe pytanie dotyczące lotnictwa cywilnego np. "do czego służą skrzydła?"
    2. Nikt nie będzie nikogo krytykował za zadawanie takich czy innych pytań, a jak będzie to najpierw wykasujemy jego post, a później naślemy na niego płatnych zbirów.

    Tak więc to raczej dobre miejsce na to pytanie!
    Odpowiedź nie jest oczywiście jednoznaczna, ale o tym koledzy wspominali wcześniej. Przykładowe dane:

    737 - ok. 150 kg
    320 - ok. 200 kg
    777 - ok. 500 kg
    Concorde - ok. 1500 kg

    Oczywiście wszystkie dodatkowe czynniki jak długie kołowanie, odladzanie powodują że trzeba stosować korekty w górę.

    Ale może koledzy praktycy będą w stanie podać dokładne wyliczenia to też chętnie obejrzę.
    Pozdrawiam
    Paweł
    Passista likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Może nie uściśliłem - nie wiem w jakich jednostkach się to liczy. Spalanie samochodów podaje się w litrach/100 km, spalanie samolotu w czasie lotu - w litrach/godzinę lotu. W moim pytaniu chodzi o powiedzmy litry/100 metrów kołowania.

  6. #6
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawelktw Zobacz posta
    Odpowiedź nie jest oczywiście jednoznaczna, ale o tym koledzy wspominali wcześniej. Przykładowe dane:

    737 - ok. 150 kg
    320 - ok. 200 kg
    777 - ok. 500 kg
    Concorde - ok. 1500 kg
    Pobożne życzenia!! Te 500 kg dla 777 wystarczy na GÓRA 15 minut kołowania, a to wcale nie tak długo, a zejście z czasem kołowania do startu poniżej 10 minut to niezły wyczyn.. Na lotnisku może to być mała odległość np. 1km ale jak jest duży ruch to może zająć to jednak sporo czasu - przeciętne lotnisko w Europie to min. 20 minut przy dobrej pogodzie
    I tak mierzymy zużycie paliwa w lotnictwie, w każdej fazie lotu, w kg/h. Litry można sobie wyliczyć bo gętość jest znana - średnio jest to 0.8...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  7. #7
    Awatar major_25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPWA//EGSS

    Domyślnie

    Np. cpt Maleva który przyleciał samolotem Bombardier Q400 obliczali ze na kołowanie na Okęciu wystarczy im 70kg paliwa.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Pobożne życzenia!! Te 500 kg dla 777 wystarczy na GÓRA 15 minut kołowania, a to wcale nie tak długo, a zejście z czasem kołowania do startu poniżej 10 minut to niezły wyczyn..
    W tabelce którą miałem było dokładnie 10 minut. Dzięki za sprostowanie.
    Pozdrawiam
    Paweł

  9. #9
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Dla A320 zużycie w/g instrukcji podczas kolowania to 11,5 kg/min. Standardowo przyjmuje sie 200 kg, ale na lotniskach gdzie kołowanie bywa długie mamy "defaultowo" 300 kg, a jeśli kapitan przewiduje, ze moze być potrzebne wiecej, to oczywiscie moze wsiąść ile uważa...

  10. #10
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Dla ATR42/72 średnio na kołowanie przyjmuje się 70kg.

    Brgds TK

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •