Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree1Likes
  • 1 Post By sanfran

Wątek: Zależności pomiędzy ciągiem silnika, a spalaniem paliwa

  1. #1
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question Zależności pomiędzy ciągiem silnika, a spalaniem paliwa


    Polecamy

    Witam serdecznie. Chciałem zapytać, czy zawszę mocniejszy silnik (o większym ciągu) = większe spalanie paliwa. Dla przykładu silnik CFM wystepuje w wersjach 18,5 K, 20K, 22K, 24K, 26K i 27K. Czy silnik o ciągu 27K będzie zatem spalał wiecej paliwa niż ten o mocy 18,5K? Z góry dziekuję za odpowiedzi.

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Czy silnik o ciągu 27K będzie zatem spalał wiecej paliwa niż ten o mocy 18,5K? Z góry dziekuję za odpowiedzi.
    Gdyby silnik o ciągu 27K palił mniej niż silnik 18,5K, to, prawdopodobnie, nie produkowano by tego drugiego ze względu na oszczędność, bo wystarczyło by dać mniej mocy na tym pierwszym, zeby działał jak drugi..

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Witam serdecznie. Chciałem zapytać, czy zawszę mocniejszy silnik (o większym ciągu) = większe spalanie paliwa. Dla przykładu silnik CFM wystepuje w wersjach 18,5 K, 20K, 22K, 24K, 26K i 27K. Czy silnik o ciągu 27K będzie zatem spalał wiecej paliwa niż ten o mocy 18,5K? Z góry dziekuję za odpowiedzi.
    Zadaj sobie minim trudu i spróbuj poczytać i zrozumieć co to jest SFC...
    KZ

  4. #4
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question

    Jako przykład podam samolot IŁ-62. Na początku wyposażano go w silniki NK-8 o ciągu 90 kN, a za kilka lat skonstruowano juz silnik D-30KU, który pomimo, że miał większy ciąg - 107,9 kN, spalał jednak mniej paliwa od NK-8.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Jako przykład podam samolot IŁ-62. Na początku wyposażano go w silniki NK-8 o ciągu 90 kN, a za kilka lat skonstruowano juz silnik D-30KU, który pomimo, że miał większy ciąg - 107,9 kN, spalał jednak mniej paliwa od NK-8.
    Dziwnie gdyby po kilku latach rozwoju technologii bylo na odwrot...

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Jako przykład podam samolot IŁ-62.
    Przeczytaj post KZ i skorzystaj z dobrych rad, bo jak czesto zadajesz pytania ale malo cie interesuja odpowiedzi krore wymagaja minimum myslenia...

  7. #7
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Przeczytaj post KZ i skorzystaj z dobrych rad, bo jak czesto zadajesz pytania ale malo cie interesuja odpowiedzi krore wymagaja minimum myslenia...
    To jest kliniczny przypadek rozmawiania samego ze soba, w dodatku nie na temat w temacie zalozonym przez siebie. Chyba nieuleczalne.
    KZ

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja może odpowiem z puktu widzenia fizyki. Ciąg silnika to przepływ powietrza * prędkość tego powietrza, natomiast moc potrzebna do napędu to przepływ * prędkość * prędkość. Silnik, który daje duży przepływ, ale mała prędkość będzie miał podoby ciąg jak silnik, który daje mały przepływ i dużą prędkość, jednak ten drugi będzie potrzebował znacznie większej mocy napędowej - stąd większe zużycie paliwa, zakładając podobne rozwiązania technologiczne.

  9. #9
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Dzięki serdeczne za odpowiedź.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Witam ! Najlepiej zrozumieć to tak: im lepszy silnik tym potrafi wyprodukować więcej ciągu wyrażonego w funtach z jednego funta paliwa. To jest właśnie SFC.

  11. #11
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez zawar Zobacz posta
    Witam ! Najlepiej zrozumieć to tak: im lepszy silnik tym potrafi wyprodukować więcej ciągu wyrażonego w funtach z jednego funta paliwa. To jest właśnie SFC.
    Gdyby za paliwo płacić jeszcze w funtach (szterlingach) to można by było policzyć ile funtów ciągu silnik wytwarza z jednego funta szterlinga.
    Oskar likes this.

LinkBacks (?)

  1. 14-05-2012, 22:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •