Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie Ile waży malowanie?


    Polecamy

    Witam,

    Mam takie pytanko: Ile waży farba na typowym samolocie pasażerskim, oczywiście zależy to od modelu samolotu i jego powierzchni, dlatego proszę o przybliżone określenie wagi malowania np. na takim A320.

    Drugie pytanko: Czy podczas zmiany malowania samolotu usuwa się z niego stary lakier, czy też każde kolejne malowanie to kolejna warstwa lakieru?

    Jeśli temat już był, to sorki, szukałem nie tylko na tutejszej szukajce, ale i przez google

  2. #2
    Awatar mgab

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź

    Domyślnie

    Ja wiem tylko tyle, że się zdziera stary lakier i maluje na nowo.

    Zdziera się raczej jak tu: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=93587

  3. #3
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Coś kiepsko szukałeś... dla 747 to jakieś 260kg, dla 737 ok.140kg to dla A320 ze 110-120kg .

    Tutaj masz trochę o tym:

    How much paint is used to paint an airplane?

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Szukałem wątków na lotnictwo.net.pl poprzez Google, nie w całym internecie.

    Czyli jednak waży to mniej niż myślałem. Dzięki za odpowiedzi.

    Przy okazji zapytam, zawsze ciekawiło mnie czy samoloty linii American Airlines sa pomalowane taką paskudną srebrną farbą, czy to goła "blacha" a namalowany jest tylko pas przez środek + napisy?

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Przy okazji zapytam, zawsze ciekawiło mnie czy samoloty linii American Airlines sa pomalowane taką paskudną srebrną farbą, czy to goła "blacha" a namalowany jest tylko pas przez środek + napisy?
    Po pierwsze nic paskudnego tu nie widze. Malowanie AA jest absolutnym klasykiem, kwestia gustsu, i mi osobiscie taki czysty metal sie bardzo podoba. No i oszczedzaja na wadze farby, wychodzi tego miliony na rok.
    Na gorze masz aluminium niczym nie malowane ale zeby uzyskac polysk jest specjalnie preparowane, jest to jakis proces chemiczny. Natomiast zaczeli malowac dol swoich nowych 737 taka bardziej matowa farba podobno ze wzgledow praktycznych bo tam sam rozne otwory z plynami i o zabrudzenie latwiej i taka farba lepiej to maskuje. Wielu zwolennikom malowania AA nie podoba sie to ze nie ma juz polysku od spodu.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Z linka podanego przez Patryk13:

    Some airlines prefer a polished airplane as it is lighter and save fuel cost. However, this savings is more than offset by the higher cost of washing, polishing and painting a polished fuselage throughout its service life.
    Wynika z tego, że nie do końca to się opłaca (tzn. nie opłaca się nie malować).

    Masz rację, ocena livery AA to kwestia gustu. Mi się osobiście nie podoba. A że klasyk... Gdybyśmy mieli ciągle pielęgnować klasyki, nadal większość samolotów latałoby w barwach dziś zwanych "retro", a te niekoniecznie są ładniejsze niż współczesne. Przeważnie, podkreślam przeważnie, zmiany są na lepsze. Ale... de gustibus non est disputandum. Chciałem tylko wiedzieć, jak to jest z tym livery AA.

  7. #7
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    A nie jest tak, że samolot musi być pomalowany ? Działają na niego różne warunki atmosferyczne i wystawienie na nie gołego metalu raczej nie skończyłoby się dobrze... czy to bezbarwnym czy komorowym samolot z natury swojego przeznaczenia chyba jednak musi być cały pomalowany
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Wynika z tego, że nie do końca to się opłaca (tzn. nie opłaca się nie malować).
    Nie bralbym tego za ostateczna madrosc, to w koncu zdanie pilota ktory w dodatku nie lata dla AA. A myc trzeba obojetnie czy farba czy jej nie ma, wiec juz gosc lekko naciaga.
    AA twierdzi ze oszczedzaja.
    Samoloty AA w celu uzyskania tego polysku pokrywaja gore warstwami stopu alclad ktory na samej gorze ma dodatkowa warstwe zupelnie chemicznie czystego aluminium. Podobno cos takiego jest wyjatkowo odporne na korozje (duzo wiecej niz stop) i bardzo latwe do polerowania. I zadnej dodatkowej farby, zadnego sealera, zadnej pasty, czyste aluminium.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 25-02-2012 o 21:35

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Gwoli scislosci - w USA w produkcji samolotow a szczegolnie na pokrycia, dosc czesto, choc nie zawsze, stosuje odmiane duralu zwana ALCLAD - jest to generalnie nic innego jak typowy dural, np. 2024 z nawalcowana cienka warstwa (prawie) czystego aluminium (chyba z jednej strony, ale moge sie mylic!) Zaleta jest dosc oczywista - jest to dosc dobre zabezpieczenie antykorozyjne - lepsze od anodowania (zabezpieczenia galwanicznego, przy okazji nie ma efektu korozji galwanicznej) a dodatkowo - mozna polerowac takie blachy na wysoki polysk. Udzial tej warstwy to maks. ok. 5% w calkowitej grobosci blachy. Stad swiecace sie samoloty AA...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 27-02-2012 o 08:07
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    w barwach dziś zwanych "retro", a te niekoniecznie są ładniejsze niż współczesne.
    Ale tez niekoniecznie brzydsze.
    Najpiekniejsze, najdrozsze Ferrari sa wlasnie te stare.
    Bardzo watpie czy slowo "lepsze" wogole ma uzasadnienie w tej dyskusji. Czy moda/sztuka dzis jest lepsza niz 50 lat temu - napewno nie.

  11. #11
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Chodzi o tradycje, a nie o to, które malowanie jest ładniejsze.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Na 767 farba waży 181kg

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •