Szczecin jak zawsze mocno do tyłu z podawaniem danych, wygląda na to że w 2012 WR i PO wskoczą na półkę pt. "w każdym miesiącu powyżej 100.000 pax"
Szczecin jak zawsze mocno do tyłu z podawaniem danych, wygląda na to że w 2012 WR i PO wskoczą na półkę pt. "w każdym miesiącu powyżej 100.000 pax"
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Tym bardziej, że BER startuje dopiero w połowie roku...
Poza tym władze powstającego lotniska Lublin/Świdnik powinny domagać się umieszczania IEG w tym zestawieniu. Tak na wszelki wypadek...
For every solution there is a problem.
Z tym Berlinem to bym nie przesadzał, niedawno trzeba też było jeździć ponad 300km z Poznania na najbliższe międzynarodowe lotnisko tyle że na Wschód. Podejrzewam że nie tylko dla mnie kryterium wyboru jest dogodny dojazd i czas de facto spędzony w podróży (pomijam koszt przejechania 600km, diesel po prawie 6pln, kulczykostrada też do najtańszych nie należy).
Lublin to faktycznie wielka niewiadoma ale jednak bliżej miasta i to znacznie większego niż Zielona Góra, lotnisk w okolicy żadnych więc to chyba będzie inna liga.
PS Tabelka pochodzi z forum Skyscrapercity, sam jej nie zrobiłem.
Ostatnio edytowane przez Atco ; 16-01-2012 o 18:11
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Wiadomo, że lotnisko samo w sobie przyciągnie nielicznych, ważne jest, dokąd można będzie polecieć i za ile. I nie twierdzę, że BER odessie pax z całego dorzecza Odry. Ale też nie zdziwiłbym się, gdyby same Brandenbury jakoś zadbały o dowozy pogłowia.
A Lublin - patrząc na mapę mam wrażenie, że lotnisko powstaje wręcz za blisko miasta (szczególnie przy uwzględnieniu statystyk meteo dla regionu, aż taki wschód to jeszcze nie jest, żeby nie wiało głównie z zachodu).
Jednak buńczuczne zapowiedzi władz wzbudzają wątpliwości, w pierwszym roku wychodzi przeciętnie ośmiuset pasażerów dziennie. Szczęścia życzę.
Na początek niech pokażą rozkład.
PS. Co nie znaczy, że władzom lubelskiego lotniska nie powinno zależeć na obecności w niej IEG. Jakichś PR-owców przecież mają.
For every solution there is a problem.
A tak na marginesie to dlaczego w tych statystykach nie ma IEG
Na stronie lotniska Szczecin są statystyki - za rok 2011 wyszło fatalnie: 262089 paxów.
A czy te liczby to ilość pax`ów odprawionych czy suma wylatujących i przylatujących?
ok, dzieki. Też już znalazłem. To jeden pasażer przylatujący, wylatujący lub w transferze. Ale np. portal p...zer.com, informuje, że w lutym w KRK odprawiło się 207tys pax`w, a od początku roku przez lotnisko "przewinęło" się już 400tyś. I to w jednym artykule. Rozumiem że ilość op. lotniczych to też suma startów i lądowań.
Zakładki