Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie Coś pod spodem A320, co to jest?


    Polecamy

    Jak wyżej
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    RAT

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cóż to takiego?

  4. #4
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    RAT
    Ram Air Turbine to chyba coś wykorzystywane do uzyskiwania dodatkowej energii poprzez pęd powietrza gdyby główne zasilanie padło, Rat może podtrzymywać podstawowe urządzenia elektryczne na pokładzie. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.

  5. #5
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kraków

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    A co to google nie działają?
    Ram Air Turbine - RAT

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekS Zobacz posta
    A co to google nie działają?
    Działają, jak najbardziej, ale nie znając rozwinięcia skrótu, wygooglowała mi się 'Radykalna Akcja Twórcza' (cokolwiek to jest) oraz angielski opis szczura w wikipedii. Trochę wyrozumiałości, w końcu to forum prostych pytań

    No dobra, już wiem co to jest ale dlaczego wypuszczony na ziemii? Wszystkie pasażerskie to mają?

  8. #8
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez theavia Zobacz posta
    Działają, jak najbardziej, ale nie znając rozwinięcia skrótu, wygooglowała mi się 'Radykalna Akcja Twórcza' (cokolwiek to jest) oraz angielski opis szczura w wikipedii. Trochę wyrozumiałości, w końcu to forum prostych pytań

    No dobra, już wiem co to jest ale dlaczego wypuszczony na ziemii? Wszystkie pasażerskie to mają?
    Generalnie powinien byc schowany. Podejrzewam, ze ten samolot musi byc po jakims oblocie technicznym. RAT wypuszczany jest tylko w przypadku powaznej awarii elektryki/hydrauliki...

  9. #9
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez theavia Zobacz posta
    Działają, jak najbardziej, ale nie znając rozwinięcia skrótu, wygooglowała mi się 'Radykalna Akcja Twórcza' (cokolwiek to jest) oraz angielski opis szczura w wikipedii. Trochę wyrozumiałości, w końcu to forum prostych pytań

    No dobra, już wiem co to jest ale dlaczego wypuszczony na ziemii? Wszystkie pasażerskie to mają?
    Dodam to kolegi, że jest to awaryjne źródło prądu w razie gdyby wszystkie inny zawiodły. Podtrzymuję jedynie urządzenia i systemy podstawowe. Te niezbędne do lotu.

    Zazwyczaj wysuwana w razie awarii systemów zasilających aby podtrzymać działanie w.w. urządzeń oraz podczas testów samolotu by sprawdzić czy działa jak należy.

    I tak wszystkie pasażerskie to mają (przynajmniej o ile mi wiadomo), oraz freightery czemu miały by nie mieć? Też mają. Ogólnie wszystkie mają (o ile mi wiadomo)

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    I tak wszystkie pasażerskie to mają (przynajmniej o ile mi wiadomo), oraz freightery czemu miały by nie mieć? Też mają. Ogólnie wszystkie mają (o ile mi wiadomo)
    Nie wszystkie. Przykład - 747-100/200/300/400 nie ma.

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    I tak wszystkie pasażerskie to mają (przynajmniej o ile mi wiadomo), oraz freightery czemu miały by nie mieć? Też mają. Ogólnie wszystkie mają (o ile mi wiadomo)
    I 737, a przynajmniej Classiki też nie mają! A czy NG to nie wiem...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    I 737, a przynajmniej Classiki też nie mają! A czy NG to nie wiem...
    NG też niema.

  13. #13

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    i jest ona w tych samolotach czymś zastąpiona, czy liczy się tylko na akumulatory i APU?

  14. #14
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaro738 Zobacz posta
    i jest ona w tych samolotach czymś zastąpiona, czy liczy się tylko na akumulatory i APU?
    Nie można zapomnieć, że na A320 RAT zasila również, a właściwie przede wszystkim hydraulikę (niebieski system, jeżeli mnie pamięć nie myli).

    Na innych samolotach (np. 737) architektura jest inna. Elektryka jest zapewniana np. przez tzw. standby power system.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  15. #15
    Awatar Bus127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    architektura jest inna...
    O przepraszam- architektura to zupełnie coś innego
    Z całym szacunkiem do wiedzy lotniczej.
    Pozdrawiam, Piotr



  16. #16
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bus127 Zobacz posta
    O przepraszam- architektura to zupełnie coś innego
    Z całym szacunkiem do wiedzy lotniczej.
    Niepoprawnym jest mówienie o "architekturze <jakiegoś> systemu"?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Chodzi o to, że w niektórych samolotach Boeinga masz zapewnione działanie powierzchni sterowych w ograniczonym stopniu przy braku prądu, a w Airbus bez prądu nie da się niczym sterować. Wymogi certyfikacyjne.

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Łatwiej jest powiedziec że tylko 777 ma FBW , pozostałe bońki jada na linkach i popychaczach . A gdzie w A320 są stosowane linki we FC?

  19. #19
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    W trymerze

  20. #20
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    A gdzie w A320 są stosowane linki we FC?
    Trymer steru wysokości, a właściwie przestawianie statecznika poziomego tzw. stabilizator i ster kierunku. Ciekawostka - w A330/340 ster kierunku ma awaryjne sterowanie elektryczne, całkowicie niezależne od układu zasadniczego.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •