Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie Procedura rozgrzewania vs. silniki samochodowe oraz ogrzewanie w samolocie.


    Polecamy

    Czy jest jakaś procedura rozgrzewania silników w samolotach przed startem-lataniem .W samochodowych silnikach w czasie niskiej temperatury , tuż po rozruchu wiadomo ,że nie wolno forsować takiego silnika.
    Czy w samolotach jest podobnie?Jest jakiś czas rozgrzewania po nocnym postoju.
    I druga sprawa - skąd jest ogrzewanie w samolocie?Rano w samolocie było dość zimno ale dosłownie w ciągu 5 - 10 minut zaczęło napływać ciepłe powietrze chociaż jeszcze silniki nie pracowały.Czyżby był jeszcze jakiś inny dodatkowy silnik?

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    Czyżby był jeszcze jakiś inny dodatkowy silnik?
    APU

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    Czy jest jakaś procedura rozgrzewania silników w samolotach przed startem-lataniem .W samochodowych silnikach w czasie niskiej temperatury , tuż po rozruchu wiadomo ,że nie wolno forsować takiego silnika.
    Czy w samolotach jest podobnie?Jest jakiś czas rozgrzewania po nocnym postoju
    Generalnie wszystko zależy od konkretnego typu, ale współczesne samoloty nie mają w zasadzie zbyt dużych problemów, a najczęstsze ograniczenie to praca na obrotach jałowych minimum przez 3 minuty po uruchomieniu co powinno wystarczyć. Jak to możliwe? Krytyczny dla silnika jest olej, a do startu generalnie wystarczy jeśli wskazania temperatury oleju są... na zielonym zakresie, zaś sam silnik nagrzewa się szybko. Ponieważ czas kołowania do startu to czas przynajmniej 10 minut przed startem temperatura praktycznie zawsze będzie w pożądanym zakresie. W starszych silnikach była konieczność kilkusekundowego "wygrzewania" turbin przed startem, było to przeważnie ok. 75% obrotów maks na kilka sekund, czego teraz nie ma.
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 10-03-2012 o 19:50
    Pozdrawiam!
    Piotr

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prawypl Zobacz posta
    APU
    Dzięki
    Na forum nie znalazłem opisu.
    Ale tutaj dość szczegółowo:
    Auxiliary power unit

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    Dzięki
    Na forum nie znalazłem opisu.
    Ale tutaj dość szczegółowo:
    Auxiliary power unit
    A czy taki silnik działa również w czasie pracy głównych silników?
    Czy też one przejmują zadania APU w czasie swoje natywnej pracy ?

  6. #6
    Lockheed
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    A czy taki silnik działa również w czasie pracy głównych silników?
    Czy też one przejmują zadania APU w czasie swoje natywnej pracy ?
    APU jest wyłączane po włączeniu silników. Przejmują one zadania APU.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •