Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
Like Tree1Likes

Wątek: Samolot awaria silników

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie Samolot awaria silników


    Polecamy

    Witam,
    Szukałem sporo lecz nie mogłem znależć informacji ... Gdy samolot straci silniki pod skrzydłem (np awaria) lub brak paliwa w jaki sposób samolot leci do przodu ? i mniej wiecej ile taki A320 albo B737 /747 jest w stanie przelecieć w takiej sytuacji?

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2011

  3. #3
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BornINBlood Zobacz posta
    Witam,
    Szukałem sporo lecz nie mogłem znależć informacji ... Gdy samolot straci silniki pod skrzydłem (np awaria) lub brak paliwa w jaki sposób samolot leci do przodu ? i mniej wiecej ile taki A320 albo B737 /747 jest w stanie przelecieć w takiej sytuacji?
    Tak w skrócie: za lot do przodu odpowiada pęd. Jak jedziesz rowerem i przestaniesz pedałować to jedziesz dalej do przodu właśnie dzięki pędowi.
    Natomiast co do tego ile może zalecieć to na to ma wpływ sporo czynników takich jak: prędkość, wysokość, waga itp.

  4. #4
    Awatar 3colors

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Witam.
    Kilka dni temu oglądałem w TV program na temat: Incydent w czasie lotu British Airways 9. 24 czerwca 1982 Boeing 747-236B wleciał w chmurę popiołów wulkanicznych i stracił wszystkie silniki. Po wyjściu z chmury piloci przygotowywali się do próby wodowania, ale na szczęście udało sie im odpalić silniki i bezpiecznie wylądować w Dżakarcie. W trakcie programu padła informacja, że 747 jest w stanie przelecieć lotem ślizgowym (bez silników) około 15km tracąc przy tym 1km wysokości.
    Pozdrawiam.

  5. #5

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BornINBlood Zobacz posta
    Witam, Szukałem sporo lecz nie mogłem znależć informacji ... Gdy samolot straci silniki pod skrzydłem (np awaria) lub brak paliwa w jaki sposób samolot leci do przodu ? i mniej wiecej ile taki A320 albo B737 /747 jest w stanie przelecieć w takiej sytuacji?
    Poszukaj w necie hasla " Doskonalosc aerodynamiczna samolotu " , jak koledzy wczesniej zauwazyli konkretny przypadek zalezy od wielu czynnikow ale sporo statkow powietrznych ma podana liczbe DA. pozdrawiam N.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    a do tego mam drugie pytanie podczas lotu ślizgowego samolot ma wysunięte klapy ? i piloci raczej zadzieraja nos do góry czy raczej nie ruszaja sidesticka ?
    z gory wielkie dzięki

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie, klap nie maja wysunietch bo to tylko zmniejsza zasieg szybowania. Oczywiscie przed samym ladowaniem wysuna klapy.
    Nos daja "do gory" dokladnie tyle ile trzeba aby uzyskac najwiekszy zasieg. Kazdy pilot wie jaka w danym samolocie jest szybkosc na osiagniecie najlepszego zasiegu i dokladnie ustawia nos aby trzymac ta szybkosc.
    Oczywiscie wszystko zalezy gdzie jest ich docelowe miejsce ladowania - jak jest tuz po nimi to wszystko moze przebiegac inaczej.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 24-03-2012 o 20:34

  8. #8
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A ja jeszcze dopytam w tym temacie: Jak mają się zdolności aerodynamiczne i możliwości lotu bez silników dużych maszyn (np. B767 "Gimli Glider") do małych samolotów turystycznych np. Cessny?? Czy mała awionetka radzi sobie tak samo dobrze bez silnika w locie ślizgowym?

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Po pierwsze - awionetkami latają dziennikarze! My piloci latamy samolotami - dużymi, mniejszymi i całkiem małymi ale - samolotami na miłość Boską!
    Ale to chyba walka z wiatrakami
    Ad rem - małe samoloty typu Cessna, Cirrus czy Piper mają doskonałość rzędu 10-15 a większe czy pasażerskie 15 do 25. I generalnie taka jest cała różnica w locie bez silnika...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dzięki i przperaszam ta "Awionetka" to była próba szukania synonimu słowa samolot w mojej wypowiedzi , zapamiętam. Pzdr

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Po pierwsze - awionetkami latają dziennikarze! ....
    Dziwić może tylko, dlaczego nie jeżdżą automobilami albo na bicyklach
    TrustMeIAmADoctor likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    EIWF

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez moraw2008 Zobacz posta
    Dzięki i przpraszam
    "Nazwa jest spolszczeniem francuskiego słowa avionnette[1] (samolocik, od avion – samolot)."
    Awionetka

    Zamień awionetkę na samolocik i będzie dobrze

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2012

    Domyślnie

    Wiecie, nie wiem, czy powieliłem, ale Boeing 747-200 może bez ciągu silników lecieć 15 km do przodu, opadając o 1 km.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Był przypadek kiedy piloci pobili rekord lotu szybującego (?) i to było chyba wiecej niż 15 km..
    ogolnie dobiera sie chyba prędkości żeby dolecieć jak najdalej z ciągłym zapasem prędkości poziomej, oczywiście czasami trzeba zejść szybciej i wtedy to wyglada inaczej.
    klapy zwiększają opor i wysuwa sie je pod koniec ewentualnie chyba w boeingu jest dopuszczalny jeden stopień ale to pozostawiam do sprawdzenia w odpowiedniej książce :-)

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    A330 Air Transat lot 236.

    Lot Air Transat był najdłuższym w historii lotem szybowym odrzutowego samolotu pasażerskiego: po utracie obydwu silników Airbus szybował ok. 20 minut, pokonując 65 mil morskich (ok. 120 km) lotem szybowym.

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    O,właśnie to, nawet był odcinek o tym, w serii air crash investigation czy jakoś tak to sie nazywało.

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

  18. #18
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Tak w skrócie: za lot do przodu odpowiada pęd. Jak jedziesz rowerem i przestaniesz pedałować to jedziesz dalej do przodu właśnie dzięki pędowi.
    Drobna korekta. To nie pęd odpowiada za lot do przodu tylko grawitacja. Pęd szybko zostałby wyhamowany przez opory powietrza mimo dużej masy i prędkości, ale energię potencjalną można zamienić na kinetyczną i dzięki temu utrzymać stałą prędkość kosztem utraty wysokości.
    Z tym rowerem to kiepska analogia
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  19. #19
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Domyślnie

    Każdy samolot (statek powietrzny) ma określone coś takiego jak biegunową prędkości, czyli takie wyliczenie, pozwalające określić maksymalny zasięg, przy odpowiedniej prędkości poruszania się (prędkość optymalna). Jest to wykres wektora prędkości w funkcji prędkości pionowej (opadania). Dajmy na to dla szybowca puchacz, najwyższy punkt tej biegunowej to ok. 85 km/h, przy 0,72 m/s. Czyli z prędkością 85km/h jego prędkość opadania jest równa 0,72 m/s. Jego doskonałość wynosi ok. 1:16 czyli z 1 kilometra wysokości może przelecieć 16 kilometrów. Można to znaleźć w każdej instrukcji użytkowania w locie. Brzmi to groźnie ale jak się wczytasz w iul, będzie to kaszka z mleczkiem.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak np. obliczyć taką prędkość biegunową dla b747-400 albo a380 ?

    Pozdrawiam

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •