Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie Silnik turbowentylatorowy - obroty biegu jałowego


    Polecamy

    Kolejne [del]głupie[/del] proste pytanie ode mnie.
    Otóż wsiadając bo B737 na Balicach (czyli na płycie postojowej) obserwowałem silniki. I wiem na pewno, że słychać było dźwięk pracującej turbiny, natomiast wentylator (przynajmniej z lewej strony, tej z której wsiadałem) nie obracał się.

    I tu moje pytanie:
    - czy słyszałem APU, a silniki były wyłączone?
    - czy słyszałem prawy silnik, a lewy był wyłaczony?
    - czy w tych silnikach wentylatory nie obracają się na biegu jałowym?

    Niestety nie zanotowałem rega, więc nie jestem w stanie ustalić dokładnego modelu
    Pozdrawiam.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Na 100% APU. Wentylatory ew. mogą się obracać kiedy silnik jest wyłączony i wieje wiatr.

  3. #3
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Nie przypominam sobie, zebym kiedykolwiek ladowal sie do samolotu, gdy mial uruchomione silniki, ale znam przpadek kiedy nie tylko pasazerowie wchodzili i wychodzili, ale rowniez tankowano paliwo podczas pracy slnikow Katastrofa lotu Air Ontario 1363

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Na 100% APU. Wentylatory ew. mogą się obracać kiedy silnik jest wyłączony i wieje wiatr.
    I wtedy można słyszeć dość charakterystyczny "metalowy zgrzyt".
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    I wtedy można słyszeć dość charakterystyczny "metalowy zgrzyt".
    Ale tylko w tych silnikach "z luźnymi łopatkami"
    Eee tam, podpis ;)

  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Jesli juz ,to przy windmill nie słychac zgrzytu ,a swobodne opadanie łopatek na wieńcu. Łopatki musza byc luzne , gdy nie sa, mamy wibracje silnika a to jest problem, po to min kreci sie wentylatorem.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Jesli juz ,to przy windmill nie słychac zgrzytu ,a swobodne opadanie łopatek na wieńcu. Łopatki musza byc luzne , gdy nie sa, mamy wibracje silnika a to jest problem, po to min kreci sie wentylatorem.
    No właśnie, czyli to swobodne opadanie dla laika tworzy zgrzyt (zresztą niejedno opowiadanie z dreszczykiem słyszałem, jak to przy wysiadaniu było słychać, że silniki się rozpadają). Ale przecież są też wentylatory "w jednym kawałku".
    Eee tam, podpis ;)

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Raczej nie zgrzyt a klikanie, nie na wszystkich silnikach to wystepuje.
    Co do wsiadania/wysiadania przy pracujacym silniku, to dobrym przykladem jest ATR i prawy silnik w HOTEL MODE, silnik pracuje a smiglo stoi.
    Pozdrawiam
    Lukasz

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •