Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Wysokość przelotowa na krótkich trasach.


    Polecamy

    Wraz z uruchomieniem lotów OLT zaczęła mnie nurtować pewna myśl. Zastanawiam się jaka jest wysokość przelotowa samolotow jak B737 czy A320 na stosunkowo krótkich trasach rzędu 200-300 km. I czy nie będzie bardziej ekonomiczny lot na niższym pułapie niż wspinanie się na FL300 dla 5-10 minutowego lotu tym pułapem.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    LOT na Embraerach do Gdanska z Wawy lata ~280, do Rzeszowa ~270. Enter z Wawy do Katowic tez w tych okolicach. Czarterow "przeskakujacym" z Wawy do Lodzi zdarzalo sie wchodzic do 160-200.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Ktos to kiedy policzyl od strony ekonomii.
    Okazuje sie ze w samolocie mozesz praktycznie cala energie ktora wlozyles we wspinanie sie na wysokosc odzyskac z powrotem przy znizaniu sie pod warunkiem ze bedziesz utrzymywac ta sama szybkosc przy nabieraniu wysokosci jak pozniej w locie w dol. A wiec samolot jest pod tym wzgledem duzo lepszym pojazdem niz taki samochod w ktorym odzyskanie tej energii jest z reguly niemozliwe.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •