-
Wysokość przelotowa na krótkich trasach.
Polecamy

Wraz z uruchomieniem lotów OLT zaczęła mnie nurtować pewna myśl. Zastanawiam się jaka jest wysokość przelotowa samolotow jak B737 czy A320 na stosunkowo krótkich trasach rzędu 200-300 km. I czy nie będzie bardziej ekonomiczny lot na niższym pułapie niż wspinanie się na FL300 dla 5-10 minutowego lotu tym pułapem.
-
LOT na Embraerach do Gdanska z Wawy lata ~280, do Rzeszowa ~270. Enter z Wawy do Katowic tez w tych okolicach. Czarterow "przeskakujacym" z Wawy do Lodzi zdarzalo sie wchodzic do 160-200.
-
Polecamy

Ktos to kiedy policzyl od strony ekonomii.
Okazuje sie ze w samolocie mozesz praktycznie cala energie ktora wlozyles we wspinanie sie na wysokosc odzyskac z powrotem przy znizaniu sie pod warunkiem ze bedziesz utrzymywac ta sama szybkosc przy nabieraniu wysokosci jak pozniej w locie w dol. A wiec samolot jest pod tym wzgledem duzo lepszym pojazdem niz taki samochod w ktorym odzyskanie tej energii jest z reguly niemozliwe.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki