-
Dlaczego kilka lotów ma ten sam numer?
Polecamy
SU264 schedule. (Aeroflot Russian Airlines flight: Sheremetyevo, Moscow -> Sheremetyevo, Moscow)
FCO-SVO i SVO-NRT mają ten sam numer, SU 264, mimo iż to różne loty na różnych samolotach. Czy to normalne?
Edit: a najlepszy jest ten tekst w rezerwacji:
"For at least one of your flights, you must change the aircraft en route even though your ticket may show only one flight number and have only one flight coupon for that flight. Further, in the case of some travel, one of your flights may not be identified at the airport by the number of your ticket, or it may be identified by other flight numbers in addition to the one on your ticket. At your request, the seller of this ticket will give you details of your change or aircraft, such as where it will occur and what aircraft types are involved."
-
Nie wiem czy to normalne, ale Delta tak robi regularnie. Jest lot LAX-CVG na 738 a pozniej CVG-CDG na 763.
-
Częsta praktyka w amerykańskich liniach. Pogoogluj "change of gauge".
-
Analogiczna sytuacja jest na lotach CDG-SVO i SVO-NRT. Radar głupieje i jak A320 leci CDG-SVO to w trasie na FR24 jest podane, że dalej ten A320 leci via SVO do NRT Oczywiście SVO-NRT lot wykonuje szeroki, najczęściej A330.
-
To samo mam oczywiście na powrotnym, NRT-SVO-LHR.
-
Bo te rejsy aeroflot są tak naprawdę sprzedawane jako rejs np: SU0583 FCO-NRT via Moscow i tak jest to wszedzie na lotniskach wyświetlone
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
-
Polecamy
Powód jak zwykle: kasa Pozycjonowanie.
W Europie do niedawna jeszcze coś takiego praktykowała Iberia, kiedyś chyba nawet i polski LOT na odcinku Rzeszów-Warszawa-USA.
Czasem lot o jednym numerze jest podzielony na kilka segmentów różnymi samolotami, a czasem nawet jeden przewoźnik używa kilka numerów na jeden lot, jeden numer główny i kilka dodatkowych (Iberia tak robiła). np IB 6604 opb IB0017
To trik, dzięki któremu przy wyszukiwaniu połączeń w systemie skomputeryzowanym, połączenia o tym samym numerze często wyskakują jako pierwsze.
Teoretycznie np. LOT mógłby loty 524 i 525 (z i do Pragi) oznaczyć oprócz tego (albo zamiast) jako LO 091/092.
Jeśli ktoś szukałby w wyszukiwarce lotu z Pragi do Pekinu, połączenie LOTowskie wyskoczy jako pierwsze, bo bezpośredniego połączenia PRG-PEK nie ma, a w tym przypadku jest, tylko w Warszawie zmienia się samolot
Taka sytuacja nie jest w pełni fair wobec konkurencji i wobec pasażera, i była już obiektem konfliktów między przewoźnikami i rządami, długo przed pojawieniem się GDSów zresztą.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki