Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree2Likes
  • 2 Post By BUFF

Wątek: Przeglądy maszyn - "C" check

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie Przeglądy maszyn - "C" check


    Polecamy

    Witajcie,


    Zgłębiałem dzisiaj temat przeglądów "C" check. Z mojego googlowania wynalazłem informację, ze odbywa się to w zależności od lini, ale mniej więcej co około 20 miesięcy. Znalazłem również kilka fotek z takich przeglądów, na których widać jakby cała maszyna była rozbierana do rosołu - już nie mówię o zdejmowaniu silników, gondoli czy innych ważnych elementów, ale na niektórych fotkach widać jak ściągnięte są całe osłony wnętrza, zdemontowane awionki, czy statecznik pionowy na podnośniku.

    For all you Airbus A340 fans out there... - Unusual Attitude
    Photos: Embraer EMB-145MP (ERJ-145MP) Aircraft Pictures | Airliners.net

    Czy takie są procedury na tego rodzaju przeglądy? Czy maszyny są rozbierane i sprawdzane, aż tak głęboko?
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 15-04-2012 o 23:47 Powód: ort.

  2. #2
    Awatar tk_pl

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb Zobacz posta
    Witajcie,


    Zgłębiałem dzisiaj temat przeglądów "C" check. Z mojego googlowania wynalazłem informację, ze odbywa się to w zależności od lini, ale mniej więcej co około 20 miesięcy. Znalazłem również kilka fotek z takich przeglądów, na których widać jakby cała maszyna była rozbierana do rosołu - już nie mówię o zdejmowaniu silników, gądoli czy innych ważnych elementów, ale na niektórych fotkach widać jak ściągnięte są całe osłony wnętrza, zdemontowane awionki, czy statecznik pionowy na podnośniku.

    For all you Airbus A340 fans out there... - Unusual Attitude
    Photos: Embraer EMB-145MP (ERJ-145MP) Aircraft Pictures | Airliners.net

    Czy takie są procedury na tego rodzaju przeglądy? Czy maszyny są rozbierane i sprawdzane, aż tak głęboko?
    Tak, heavy maintenance 'C' albo czasami 'D', polegają na rozebraniu samolotu 'do ramy' i sprawdzenia dokładnie wszystkich części. Aircraft maintenance checks - Wikipedia, the free encyclopedia

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tk_pl Zobacz posta
    'C' albo czasami 'D', polegają na rozebraniu samolotu 'do ramy'
    No w w 'C' nie ma zadnego rozbierania do 'ramy', nawet w 'D' nie ma zdejmowania poszycia, w 'D' (miedzy innymi) moze sie zdzierac farbe aby zobaczyc czy nie ma ukrytej rdzy. Wogole miedzy C i D jest tak kolosalna roznica w skali ze nie wspominalbym ich w tym samym zdaniu.

  4. #4
    Awatar tk_pl

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    No w w 'C' nie ma zadnego rozbierania do 'ramy', nawet w 'D' nie ma zdejmowania poszycia, w 'D' (miedzy innymi) moze sie zdzierac farbe aby zobaczyc czy nie ma ukrytej rdzy. Wogole miedzy C i D jest tak kolosalna roznica w skali ze nie wspominalbym ich w tym samym zdaniu.
    Dlatego 'do ramy' wziąłem w cudzysłów . Chodziło mi o to że są to na prawdę drobiazgowe przeglądy, w przeciwieństwie do np. 'A' check.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Dzięki za posty. Mam prośbę do kogoś pracującego w obsłudze o krótkie opisanie A,B,C,D - stronę na Wikipedii czytałem, ale ona nie mówi co się sprawdza, jakie części itp. Dlatego pytałem o rozbieranie do rosołu... może znacie jakąś lepiej opisaną stronkę wyczerpującą temat lepiej niż wiki?

  6. #6

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Producent samolotu tworzy program obsługi technicznej (dla każdego typu samolotu z osobna) który określa jakie czynności i w jakim czasookresie mają być wykonane. Na podstawie tego programu operator samolotu tworzy swój wewnętrzny program obsługi (może być bardziej restrykcyjny ale nie mniej) który musi być zatwierdzony przez nadzór lotniczy kraju operatora. Wyższy przegląd nie zawiera w sobie niższego przeglądu, są to dwa oddzielne przeglądy. Operator może zadecydować żeby w trakcie przeglądu C zrobić np. A bo tak mu będzie wygodniej. Zakres przeglądu różni się od typu samolotu (a czasem nawet od wersji silnikowej) a także od wieku samolotu i jego historii eksploatacji.
    thewho and DC-10-30ER like this.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •