Tak, heavy maintenance 'C' albo czasami 'D', polegają na rozebraniu samolotu 'do ramy' i sprawdzenia dokładnie wszystkich części. Aircraft maintenance checks - Wikipedia, the free encyclopedia
Witajcie,
Zgłębiałem dzisiaj temat przeglądów "C" check. Z mojego googlowania wynalazłem informację, ze odbywa się to w zależności od lini, ale mniej więcej co około 20 miesięcy. Znalazłem również kilka fotek z takich przeglądów, na których widać jakby cała maszyna była rozbierana do rosołu - już nie mówię o zdejmowaniu silników, gondoli czy innych ważnych elementów, ale na niektórych fotkach widać jak ściągnięte są całe osłony wnętrza, zdemontowane awionki, czy statecznik pionowy na podnośniku.
For all you Airbus A340 fans out there... - Unusual Attitude
Photos: Embraer EMB-145MP (ERJ-145MP) Aircraft Pictures | Airliners.net
Czy takie są procedury na tego rodzaju przeglądy? Czy maszyny są rozbierane i sprawdzane, aż tak głęboko?
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 16-04-2012 o 00:47 Powód: ort.
Tak, heavy maintenance 'C' albo czasami 'D', polegają na rozebraniu samolotu 'do ramy' i sprawdzenia dokładnie wszystkich części. Aircraft maintenance checks - Wikipedia, the free encyclopedia
Dzięki za posty. Mam prośbę do kogoś pracującego w obsłudze o krótkie opisanie A,B,C,D - stronę na Wikipedii czytałem, ale ona nie mówi co się sprawdza, jakie części itp. Dlatego pytałem o rozbieranie do rosołu... może znacie jakąś lepiej opisaną stronkę wyczerpującą temat lepiej niż wiki?
Producent samolotu tworzy program obsługi technicznej (dla każdego typu samolotu z osobna) który określa jakie czynności i w jakim czasookresie mają być wykonane. Na podstawie tego programu operator samolotu tworzy swój wewnętrzny program obsługi (może być bardziej restrykcyjny ale nie mniej) który musi być zatwierdzony przez nadzór lotniczy kraju operatora. Wyższy przegląd nie zawiera w sobie niższego przeglądu, są to dwa oddzielne przeglądy. Operator może zadecydować żeby w trakcie przeglądu C zrobić np. A bo tak mu będzie wygodniej. Zakres przeglądu różni się od typu samolotu (a czasem nawet od wersji silnikowej) a także od wieku samolotu i jego historii eksploatacji.
Zakładki