Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree4Likes
  • 4 Post By sanfran

Wątek: Drzwi wyjściowe w A321

  1. #1
    Awatar mikii77

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie Drzwi wyjściowe w A321


    Polecamy

    Witam wszystkich!
    Od dawna się zastanawiam, czy drugi rząd drzwi w a321 również służy jako drzwi wejściowe, czy tylko jest wyjściem ewakuacyjnym. Szukałem w zdjęciach lotniczych, ale nie znalazłem żadnego, które by na to wskazywało. Z góry dziękuję za Mądre odpowiedzi

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Drugi rząd także służy jako drzwi wyjściowe.

    Przykładowy plan A321:


  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szejk Zobacz posta
    Drugi rząd także służy jako drzwi wyjściowe.
    Tylko jako ewakuacyjne! Jakoś nigdzie nie widziałem ich w normalnym, codziennym użyciu. Do normalnej eksploatacji są jednak nieco węższe i niższe niż te typowe z przodu i z tyłu.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  4. #4
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Bedrzich, chyba jednak nie do końca, przynajmniej ich kształt wskazuje na to że mogą również służyć na codzień. Kiedyś nawet w jakiejś relacji była fotka A321 podpiętego pod 2 rękawy.

  5. #5
    Awatar mar941

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Why Do All Aircraft Doors Open On Left Hand Side — Civil Aviation Forum | Airliners.net
    Tutaj odnośnik do dyskusji na ten temat.
    Praktycznie teraz się nie stosuje wyjścia z prawej (lub obydwu stron). Większość portów lotniczych ma lewostronne rękawy. Wejście na pokład praktycznie zawsze (z niewielkimi wyjątkami) jest więc z lewej strony. Z prawej natomiast odbywa się tankowanie, itp.

  6. #6

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Jasionka/Rzeszów

    Domyślnie

    Ale to chyba nie o tym temat...

  7. #7
    Awatar mar941

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    W sumie na ten. W A321 drzwi te mogą być stosowane jako wyjściowe, ale nie są z ww. względów.

  8. #8
    Awatar piciuuu

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    A może by tak sprawdzić źródło?
    http://www.airbus.com/fileadmin/medi...0501_Apr11.pdf
    chociażby część 2-4-1, 2-7-2 albo 5-1-3. Drugi i trzeci rząd służy tylko i wyłącznie jako drzwi awaryjne.



  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Lekko OT, ale w 752 UA często jest boarding przez 2L, a to wymiarowo dość podobne konstrukcje.

    W przypadku A321 2L tez są drzwiami typu C. Powodem rzadkiego ich używania jest zbytnia bliskość silników. Czasem BMI wysadzala pax przez 1L, a boarding był z autobusu właśnie przez 2L.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 06-05-2012 o 10:43
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Drzwi po prawej stronie nie wykorzystywane? Przecież zarówno LOT jak i OLT używają ich do wpuszczania paxów (przynajmniej na reklamach swoicih)

  11. #11
    Awatar mikii77

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Dzięki za tyle odpowiedzi. Myślę, że może przewoźnicy sami ustalają czy chcą, aby były to drzwi wyłącznie ewakuacyjne, czy również wyjściowe.

  12. #12
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Lekko OT, ale w 752 UA często jest boarding przez 2L, a to wymiarowo dość podobne konstrukcje.
    Z moich obserwacji wynika, że często w B757 boarding jest prowadzony przez 2L. Przykłady z WAW: Aurela 752, Sun d'Or 753.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie


    Polecamy

    NIewiem jak w Airbusach, ale w 737, 757 przednie i tylne drzwi po prawej stronie sa mniejsze od pozostalych (sprawdzone empirycznie, boli), to sa tzw Service Doors uzywane do zaladuku i rozladunku wozkow bufetowych (lub jako wyjscia awaryjne), w 757 2R ma normalne rozmiary i moze sluzyc do boardingu tak jak drzwi po lewej stronie.
    Wydaje mi sie, ze w Airbusach jest podobnie.
    Pozdrawiam
    Lukasz

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •