Drugi rząd także służy jako drzwi wyjściowe.
Przykładowy plan A321:
Witam wszystkich!
Od dawna się zastanawiam, czy drugi rząd drzwi w a321 również służy jako drzwi wejściowe, czy tylko jest wyjściem ewakuacyjnym. Szukałem w zdjęciach lotniczych, ale nie znalazłem żadnego, które by na to wskazywało. Z góry dziękuję za Mądre odpowiedzi
Drugi rząd także służy jako drzwi wyjściowe.
Przykładowy plan A321:
Bedrzich, chyba jednak nie do końca, przynajmniej ich kształt wskazuje na to że mogą również służyć na codzień. Kiedyś nawet w jakiejś relacji była fotka A321 podpiętego pod 2 rękawy.
Why Do All Aircraft Doors Open On Left Hand Side Civil Aviation Forum | Airliners.net
Tutaj odnośnik do dyskusji na ten temat.
Praktycznie teraz się nie stosuje wyjścia z prawej (lub obydwu stron). Większość portów lotniczych ma lewostronne rękawy. Wejście na pokład praktycznie zawsze (z niewielkimi wyjątkami) jest więc z lewej strony. Z prawej natomiast odbywa się tankowanie, itp.
Ale to chyba nie o tym temat...
W sumie na ten. W A321 drzwi te mogą być stosowane jako wyjściowe, ale nie są z ww. względów.
A może by tak sprawdzić źródło?
http://www.airbus.com/fileadmin/medi...0501_Apr11.pdf
chociażby część 2-4-1, 2-7-2 albo 5-1-3. Drugi i trzeci rząd służy tylko i wyłącznie jako drzwi awaryjne.
Lekko OT, ale w 752 UA często jest boarding przez 2L, a to wymiarowo dość podobne konstrukcje.
W przypadku A321 2L tez są drzwiami typu C. Powodem rzadkiego ich używania jest zbytnia bliskość silników. Czasem BMI wysadzala pax przez 1L, a boarding był z autobusu właśnie przez 2L.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 06-05-2012 o 10:43
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Drzwi po prawej stronie nie wykorzystywane? Przecież zarówno LOT jak i OLT używają ich do wpuszczania paxów (przynajmniej na reklamach swoicih)
Dzięki za tyle odpowiedzi. Myślę, że może przewoźnicy sami ustalają czy chcą, aby były to drzwi wyłącznie ewakuacyjne, czy również wyjściowe.
NIewiem jak w Airbusach, ale w 737, 757 przednie i tylne drzwi po prawej stronie sa mniejsze od pozostalych (sprawdzone empirycznie, boli), to sa tzw Service Doors uzywane do zaladuku i rozladunku wozkow bufetowych (lub jako wyjscia awaryjne), w 757 2R ma normalne rozmiary i moze sluzyc do boardingu tak jak drzwi po lewej stronie.
Wydaje mi sie, ze w Airbusach jest podobnie.
Pozdrawiam
Lukasz
Zakładki