Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie Jaki jest przychód i dochód lini z jednego lotu?


    Polecamy

    Ciekawi mnie jak jest przychód i dochód lini z jednego lotu. Dla przykładu:
    B737 PLL Lot Warszawa - Londyn
    B737 Rayaner Warszawa - Londyn
    B767 PLL Lot Warszawa - New York
    Da się to jakoś wyliczyć

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Poszukaj - byl dokladnie ten temat tu juz poruszany.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Ryanair nie lata na trasie Warszawa-Londyn.
    To wszystko zależy od obłożenia lotu i od ilości pasażerów w kl. biznes
    Łódź - miasto, do którego jestem tak bardzo przywiązany, którego tak bardzo nienawidzę.
    CHOJNY

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cibarius
    Da się to jakoś wyliczyć
    no pewnie się da, ale trudno jest odjąć wynagrodzenie dla pracowników
    no, ale dajmy ten lot warszawa-londyn załóż sobie, że w tym b737 jest np 160 pasażerów . Od każdego pasażera weź (hmmm ile taki bilet kosztuje...?) 1400 zł.
    160*1400= 224 000zł <-przychód z jednego lotu
    No a reszta... to musiałbym mieć cenę paliwa lotniczego i rozpiskę, ile spala na kilometrzeby odjąć koszty . Zakładam, że do londynu jest 2500 km, więc proporcja:
    1km ---- x litrów paliwa
    dystans w km ---- x litrów paliwa

    wynik proporcji mnozysz razy cenę litra paliwa lotniczego .
    no i pensje dla pilotów, stweardes, mechaników, sprzątaczek itp.

    P.S. chcesz, to się pobaw i policz, ile kosztuje taki lot w klasie biznes, ile kosztuje tanimi liniami itp :P

  5. #5
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez julek
    Ryanair nie lata na trasie Warszawa-Londyn
    Fakt, pomyłka Powiedzmy Goleniów - Londyn

    Cytat Zamieszczone przez julek
    To wszystko zależy od obłożenia lotu i od ilości pasażerów w kl. biznes
    Zakładam obłożenie 100 % Pozdrawiam.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    @ Truman: Plus mnóstwo innych kosztów o których najwyraźniej nie masz pojęcia. Pensje to w gruncie rzeczy niewielki procent.

  7. #7
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Plus mnóstwo innych kosztów o których najwyraźniej nie masz pojęcia. Pensje to w gruncie rzeczy niewielki procent.
    Taaa.... w sumie firmie nie zależy chyba żeby konkurencja znała faktyczny zysk z jednego lotu.A co do kosztów takiego lotu to fakt, za mało by było tej strony na wyszczególnienie :P

    Zysk jest nie do wyliczenia 8)

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    @ Truman: Plus mnóstwo innych kosztów o których najwyraźniej nie masz pojęcia. Pensje to w gruncie rzeczy niewielki procent.
    no wiadomo: jedzenie, picie itp. Więc też mówie, że wyliczenie salda z jednego lotu jest dosyć kłopotliwe :]

  9. #9
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Truman
    no wiadomo: jedzenie, picie
    Dobre! Pozdraiwam

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Oczywiście takie rzeczy jak różne ceny paliw w różnych portach, opłaty nawigacyjne czy taki drobiazg jak wpływ wiatru też uwzględniliście w swoich obliczeniach?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tu jest dobrze graficznie pokazane jak rozbijaja sie koszty w lini lotniczej. Coprawda sa to dane za rok 2004 ale to powinno dac pewne odzwierciedlebie roznych kosztow. I wbrew temu co tu mylaco napisano koszt personelu wcale nie jest "drobnym ulamkiem" - moze nawet byc najwiekszym "ulamkiem". Tak naprawde dwa najwieksze wydatki dla typowej swiatowej lini lotniczej to personel i paliwo, ktore z nich jest na pierwszym miejscu czesto zalezy od tego jakie sa aktualne ceny paliwa. Obecnie w typowej zachodniej lini lotniczej koszt personelu to prawie 35-40% wszystkich kosztow (personel to ten co lata i ten co nie lata).

    http://people.hofstra.edu/geotrans/e...linecosts.html

  12. #12
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Tak z ciekawości, dzisiaj rano znalazłem na tvn24.pl

    "Liniom lotniczym zależy na zmniejszeniu ilości bagażu wnoszonego przez pasażerów do samolotu. Mniej obciążony samolot zużywa mniej paliwa, które stanowi nawet do 55 proc. wszystkich kosztów rejsu, wyjaśnia "Polska".

    W artykule oczywiście chodzi o tanie linie lotnicze.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    Mam taką wielką prośbę aby nie wypowiadać się w tematach o których nie ma sie zielonego pojęcia. Jak ktoś twierdzi że zysk zależy od obłożenia w klasie biznes albo twierdzi że nie da się zysku obliczyć to znaczy że nie ma nic do powiedzenia. A jak nie ma nic do powiedzenia to niech nie pisze.



LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •