Jest u nas na pewno kilku (może kilkunastu) pilotów z przeszłością na dużych sowieckich maszynach.
Jak będą mieli czas to wiele ciekawego nam napiszą.
Pytanie niecodzienne, być może i trochę głupie ;-)
Nie wiem czy na forum są piloci którzy pracowali w LOT za czasów kiedy dominowały maszyny produkcji wschodniej np: Ił-62, Tu 154, Jak-40
Jak według was, pomimo tego że nie było komputerów. Czy były to maszyny trudne w pilotażu, czy jednak pomimo niedogodności (nie zważając na względy ekonomiczne) można było czerpać przyjemność z latania?
Nie dawno temu miałem okazję odwiedzić kokpit Jaka40 i ku mojemu zdziwieniu po ruszeniu wolantu patrząc w okno (na szczęście - udało się objąć wzrokiem skrzydło) - lotka reagowała na ruchy sterem, czyli.... hydrauliki tam nie było. Wiadomo - jak40 nie był jakimś wielkim samolotem, nie mniej jednak IŁ62 był samolotem który też nie miał wspomagania hydraulicznego (tak przynajmniej mi się udało wygoglować). Czy w locie nie stwarzało to dużych oporów i jak dało się tym latać?
Podłączam się pod pytanie z ogólnym rozszerzeniem o wspominki o Tu-154M czy Ił-62.
Jestem pasjonatem - teoretykiem tych maszyn, bo mam z nimi styczność jedynie w symulatorze i pewnie już nigdy nie polecę. Licencjonowany Project Tupolev daje całkiem niezły wgląd w latanie Tutką, za to ichniejszy Ił w zamian za panel inżyniera skupia się na nawigacji. Po dziś dzień staram się opanować radzieckie systemy nawigacji i wprowadzanie korekt do nawigacji po Ortodromie. Tak więc ktokolwiek z przeszłością będzie na wagę złota
Si ;p
Bardzo zacny dodatek, darmowy, i w sumie umywający się do prawdziwego symulatora, bo niema tam rzeczy których nie były by symulowane. Nawet spadek ciśnienia w hydraulice, co jest dość rzeczą niespotykaną nawet w płatnych dodatkach . Powróćmy jednak do tematu przewodniego.
Mam nadzieję że ktoś się wypowie i przybliży nam ten kawałek lotnictwa który jest dzisiaj historią, a kiedyś miał swój czas. Z tego co wyczytałem, to w tamtych czasach, nawet wielcy "gracze" kupowali IŁ-62M vide np KLM.
Jedyny samolot który posiadamy (jeszcze!) na stanie, to T154M, który i tak już był przerabiany i komputeryzowany (vide: FMC i inne bajery ;-)). Ale i tutki z tego co się orientuje, to w tych czasach na średnich dystansach w LOT, to był standard. Także Panowie czynni piloci, lub też emeryci którzy kiedyś latali na tym sprzęcie, prośba o przybliżenie wrażeń, wspomnień tych złych i dobrych :P
Jeszcze ?! a to w ogóle ktoś wyraził chęć zakupu tej maszyny ? prędzej czy później i tak wyląduje w Krakowie.
A temat może być istotnie ciekawy (ja również posiadam i z pasją grywam w PT)
No byłaby to dość kuriozalna decyzja, zważywszy na fakt że nie dawno temu maszyna przeszła remont generalny za grube pieniądze .
A porównując ją z maszynami prawie tego samego rocznika, to ma nalatane tyle co nic i raczej powinna być dość łakomym kąskiem.
Ze strony agencji mienia wojskowego wyczytałem, że z racji kluczowego udziału w śledztwie smoleńskim przetarg jest zatrzymany i na razie yak-40 idą na sprzedaż i części zamienne do tu154m
A skoro jesteśmy przy Tu154, to znalazłem dość fajny klip z udziałem z tu154
http://www.avsimrus.com/f/documentary-movies-96/song-dedicated-to-the-tu-154-stc-russia-27182.html?action=viewonline
Pomimo niechlubnej opinii tych samolotów, w powietrzu bardzo ładnie się prezentują
Grubo, grubo naciagane.
Nikt nie kupowal. KLM robil wet-lease i to byl samolot Aeroflotu z domalowanym logo KLM.
Air France tez przez pewnien czas robil wet-lease w jakims tam powiazanym ukladzie ale nawet jedno zdjecia sie nie zachowalo a wiec byla to jakas mocno tymczasowa sprawa.
Zapewne, ale fakt taki miał miejsce. Więc chyba pod jakimś względem w tamtym czasie musiały być konkurencyjne, skoro inne kraje też je wykorzystywały?
Wiemy że zdyskredytował ich postęp technologiczny zachodu i ekonomia. Ale my nie patrzymy przez pryzmat obecnych maszyn, tylko próbujemy cofnąć się w czasie.
Mnie ciekawi jedno - czy tymi maszynami latało się lepiej/gorzej, charakterystyka pilotażu etc... W wywiadzie z pilotem iła 62 który kiedyś na nich latał w locie, relacjonował że to była .... bardzo przyjemna maszyna, jeśli chodzi o pilotaż .
Zakładki