Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    new
    new jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie Latanie maszynami by ZSRR, pytanie do pilotów


    Polecamy

    Pytanie niecodzienne, być może i trochę głupie ;-)
    Nie wiem czy na forum są piloci którzy pracowali w LOT za czasów kiedy dominowały maszyny produkcji wschodniej np: Ił-62, Tu 154, Jak-40

    Jak według was, pomimo tego że nie było komputerów. Czy były to maszyny trudne w pilotażu, czy jednak pomimo niedogodności (nie zważając na względy ekonomiczne) można było czerpać przyjemność z latania?
    Nie dawno temu miałem okazję odwiedzić kokpit Jaka40 i ku mojemu zdziwieniu po ruszeniu wolantu patrząc w okno (na szczęście - udało się objąć wzrokiem skrzydło) - lotka reagowała na ruchy sterem, czyli.... hydrauliki tam nie było. Wiadomo - jak40 nie był jakimś wielkim samolotem, nie mniej jednak IŁ62 był samolotem który też nie miał wspomagania hydraulicznego (tak przynajmniej mi się udało wygoglować). Czy w locie nie stwarzało to dużych oporów i jak dało się tym latać?

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jest u nas na pewno kilku (może kilkunastu) pilotów z przeszłością na dużych sowieckich maszynach.
    Jak będą mieli czas to wiele ciekawego nam napiszą.
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 23-05-2012 o 22:46



  3. #3

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Domyślnie

    Podłączam się pod pytanie z ogólnym rozszerzeniem o wspominki o Tu-154M czy Ił-62.
    Jestem pasjonatem - teoretykiem tych maszyn, bo mam z nimi styczność jedynie w symulatorze i pewnie już nigdy nie polecę. Licencjonowany Project Tupolev daje całkiem niezły wgląd w latanie Tutką, za to ichniejszy Ił w zamian za panel inżyniera skupia się na nawigacji. Po dziś dzień staram się opanować radzieckie systemy nawigacji i wprowadzanie korekt do nawigacji po Ortodromie. Tak więc ktokolwiek z przeszłością będzie na wagę złota

  4. #4
    new
    new jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gnato Zobacz posta
    Licencjonowany Project Tupolev
    Si ;p

    Bardzo zacny dodatek, darmowy, i w sumie umywający się do prawdziwego symulatora, bo niema tam rzeczy których nie były by symulowane. Nawet spadek ciśnienia w hydraulice, co jest dość rzeczą niespotykaną nawet w płatnych dodatkach . Powróćmy jednak do tematu przewodniego.
    Mam nadzieję że ktoś się wypowie i przybliży nam ten kawałek lotnictwa który jest dzisiaj historią, a kiedyś miał swój czas. Z tego co wyczytałem, to w tamtych czasach, nawet wielcy "gracze" kupowali IŁ-62M vide np KLM.
    Jedyny samolot który posiadamy (jeszcze!) na stanie, to T154M, który i tak już był przerabiany i komputeryzowany (vide: FMC i inne bajery ;-)). Ale i tutki z tego co się orientuje, to w tych czasach na średnich dystansach w LOT, to był standard. Także Panowie czynni piloci, lub też emeryci którzy kiedyś latali na tym sprzęcie, prośba o przybliżenie wrażeń, wspomnień tych złych i dobrych :P

  5. #5
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Jeszcze ?! a to w ogóle ktoś wyraził chęć zakupu tej maszyny ? prędzej czy później i tak wyląduje w Krakowie.

    A temat może być istotnie ciekawy (ja również posiadam i z pasją grywam w PT)

  6. #6
    new
    new jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hideto Zobacz posta
    prędzej czy później i tak wyląduje w Krakowie.
    No byłaby to dość kuriozalna decyzja, zważywszy na fakt że nie dawno temu maszyna przeszła remont generalny za grube pieniądze .
    A porównując ją z maszynami prawie tego samego rocznika, to ma nalatane tyle co nic i raczej powinna być dość łakomym kąskiem.
    Ze strony agencji mienia wojskowego wyczytałem, że z racji kluczowego udziału w śledztwie smoleńskim przetarg jest zatrzymany i na razie yak-40 idą na sprzedaż i części zamienne do tu154m

    A skoro jesteśmy przy Tu154, to znalazłem dość fajny klip z udziałem z tu154
    http://www.avsimrus.com/f/documentary-movies-96/song-dedicated-to-the-tu-154-stc-russia-27182.html?action=viewonline

    Pomimo niechlubnej opinii tych samolotów, w powietrzu bardzo ładnie się prezentują

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez new Zobacz posta
    nawet wielcy "gracze" kupowali IŁ-62M vide np KLM.
    Grubo, grubo naciagane.
    Nikt nie kupowal. KLM robil wet-lease i to byl samolot Aeroflotu z domalowanym logo KLM.
    Air France tez przez pewnien czas robil wet-lease w jakims tam powiazanym ukladzie ale nawet jedno zdjecia sie nie zachowalo a wiec byla to jakas mocno tymczasowa sprawa.

  8. #8
    new
    new jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    byla to jakas mocno tymczasowa sprawa.
    Zapewne, ale fakt taki miał miejsce. Więc chyba pod jakimś względem w tamtym czasie musiały być konkurencyjne, skoro inne kraje też je wykorzystywały?
    Wiemy że zdyskredytował ich postęp technologiczny zachodu i ekonomia. Ale my nie patrzymy przez pryzmat obecnych maszyn, tylko próbujemy cofnąć się w czasie.
    Mnie ciekawi jedno - czy tymi maszynami latało się lepiej/gorzej, charakterystyka pilotażu etc... W wywiadzie z pilotem iła 62 który kiedyś na nich latał w locie, relacjonował że to była .... bardzo przyjemna maszyna, jeśli chodzi o pilotaż .

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez new Zobacz posta
    Więc chyba pod jakimś względem w tamtym czasie musiały być konkurencyjne, skoro inne kraje też je wykorzystywały?
    Znowu koloryzujesz.
    Moze napisz: akurat moze mieli braki sprzetu (....) i trzeba bylo gdzies zatkac dziure i okazja wet-lease zalatwila sprawe. Nigdy te samoloty nie byly pilotowane przez pilotow KLM lub Air France i nigdy nie byly wlasnoscia tych linii.

  10. #10
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez new Zobacz posta
    No byłaby to dość kuriozalna decyzja, zważywszy na fakt że nie dawno temu maszyna przeszła remont generalny za grube pieniądze .
    A porównując ją z maszynami prawie tego samego rocznika, to ma nalatane tyle co nic i raczej powinna być dość łakomym kąskiem.
    Ze strony agencji mienia wojskowego wyczytałem, że z racji kluczowego udziału w śledztwie smoleńskim przetarg jest zatrzymany i na razie yak-40 idą na sprzedaż i części zamienne do tu154m

    A skoro jesteśmy przy Tu154, to znalazłem dość fajny klip z udziałem z tu154
    Pomimo niechlubnej opinii tych samolotów, w powietrzu bardzo ładnie się prezentują [/U]]Song - dedicated to the Tu-154, STC Russia - Documentary Movies - Avsim R Us
    Nasz samolot jest zwyczajnie zbyt nowoczesny, by kupili go zwykli użytkownicy tutek na wschodzie. A kuriozalną decyzją to było uziemienie Tutek i Jaków 'bo tak' i wciskanie ludziom, że da się je sprzedać. Nie da.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •