Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie Wyrównanie ciśnienia


    Polecamy

    Witam
    Czy posiada ktoś może informacje który z obecnie latających samolotów pasażerskich najlepiej wyrównuje ciśnienie podczas startu i lądowania? Czy zależy to od wieku samolotu czy może np od danego modelu? Czy na pokładzie znajduje się czujnik ciśnienia z możliwością odczytu?, czy załoga samolotu jest w stanie odczytać zmianę wartości ciśnienia podczas startu i lądowania? Informacje potrzebuję aby zdecydować czym latać - problemy zdrowotne.
    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jaqb Zobacz posta
    najlepiej wyrównuje
    Obawiam sie ze nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, nie ma czegos takiego jak "najlepiej", we wszystkich samolotach jest to bardzo podobnie rozwiazane i automaty to reguluja w dosc prosty sposob. Aktualny lot i jak konkretni piloci sie wznosza lub obnizaja lot bedzie miec duzo wiekszy wplyw na twoje odczucia w uchu niz jakikolwiek algorytm ktory kontroluje systemy cisnieniowe. Tak, piloci w kokpicie maja odczyt zarowno aktualnego cisnienia jak i szybkosci zmiany tego cisnienia.

  3. #3

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedź.
    "Najlepiej wyrównuje" czyli ciśnienie podczas wznoszenia i opadania jest najbardziej zbliżone do ciśnienia atmosferycznego na poziomie do 1000m npm. Jeżeli piloci posiadają odczyty w kabinie to być może ktoś(pilot) będzie w stanie odpowiedzieć które samoloty podczas startu i lądowania mają ciśnienie najbardziej zbliżone do wspomnianego atmosferycznego na ziemi. Znajomy mierzył to zwykłym barometrem w zegarku i podczas startu ciśnienie spadało nawe do 500mmHg - to jest połowa ciśnienia na powierzchni ziemi - dość duża zmiana

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jaqb Zobacz posta
    Znajomy mierzył to zwykłym barometrem w zegarku i podczas startu ciśnienie spadało nawe do 500mmHg -
    Nie wiem czym on lecial lub jak mierzyl ale moge ci powiedziec ze jest to piramidalny nonsens, w kazdym razie w nowoczesnych samolotach.
    Podczas samego startu/ladowania (samolot blisko ziemi) cisnienie w srodku nie bedzie sie roznilo od zewnetrznego o nie wiecej niz 400 ft (120 m) wysokosci a wiec bedzie to cos rzedu 15-20 mm Hg. Odczytu 500 mm Hg nigdy nie mial prawa miec - nawet na wysokosciach przelotowych bedzie to cos rzedu 750 mm Hg.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 26-05-2012 o 21:19

  5. #5
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Ciśnienie w samolocie na wysokości przelotowej odpowiada wysokości ~8000ft, czyli jakies 2500m n.p.m. Podczas wznoszenia/znizania wysokość kabinowa zmienia sie w tempie ok. 500ft/min, czyli jakies 2,5 m/sek. Te wartosci są w przyblizeniu podobne niezależnie od typu samolotu. Nie spotkałem sie z lepszymi/gorszymi pod tym względem...

  6. #6

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Czyli wzrost i spadek ciśnienia rosną proporcjonalnie do prędkości wznoszenia/zniżania - czy dobrze zrozumiałem?, i nie przekraczają wartości większych niż odpowiadające ziemskim 2500m n.p.m.

  7. #7
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Boeing chwali sie ze w swoim 787 zredukował ciśnienie w kabinie z wysokości 8000 na 6000ft....
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jaqb Zobacz posta
    Znajomy mierzył to zwykłym barometrem w zegarku
    Chinskim zegarkiem??
    Facet chyba nie ma pojecia o cisnieniach, 500 mm HG to masz na wysokosci 6 km, on bylby juz dawno pol-przytomny, moze zreszta byl od samego poczatku

  9. #9
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jaqb Zobacz posta
    Czyli wzrost i spadek ciśnienia rosną proporcjonalnie do prędkości wznoszenia/zniżania - czy dobrze zrozumiałem?, i nie przekraczają wartości większych niż odpowiadające ziemskim 2500m n.p.m.
    Generalnie wzrost i spadek cisnienia jest mniej-wiecej staly i raczej nie przekracza wspomnianych 500ft/min 2,5 m/sek... A wysokosc tak jak napisales

    A tak jeszcze odnosnie problemow zdrowotnych - najlepiej oczywiscie spytac lekarza jakie ma zalecenia odnosnie warunkow podorzy. Natomiast zdarzylo mi sie pracowac przez jakis czas w Lotniczym pogotowiu Ratunkowym, gdzie wozilismy rozne przypadki i to niehermetycznym samolotem (kabina miala wiec cisnienie rowne zewnetrzemu i predkosc wznoszenia/opadania rowna zewnetrznej). Loty gdzie musielismy ograniczac wysokosc zdarzaly sie stosunkowo rzadko - o ile pamietam w zasadzie tylko w przypadku nurkow z choroba dekompresyjna. Cala reszte mozna bylo spokojnie wozic na wysokosci 3-4000m i nie narzekali... Moze wiec nie ma co sie martwic?

  10. #10

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    A tak jeszcze odnosnie problemow zdrowotnych - najlepiej oczywiscie spytac lekarza jakie ma zalecenia odnosnie warunkow podorzy.
    Lekarze nie są zgodni w wypowiedziach na ten temat więc zakładam że mają małą wiedzę na ten temat i twierdzą że nie ma badań. Schorzenie to naczyniak po embolizacji oraz tentniak o średnicy 3,5mm na tentnicy ocznej - wszystko w głowie. Funkcjonuję normalnie - bez najmniejszych sensacji z tym związanych. Tylko leki. Pozostaje pytanie czy latać, więc pytam o kwestie techniczne. Pęknięcie tentniaka lub naczyniaka grozi wylewem(udar), - czy o takich przypadkach słyszałeś może? -oczywiście czy miały miejsce podczas lotu?

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Przepraszam, panowie z Ameryki, czyli Saturn i N077, ale chyba mylicie mm Hg z hektopaskalami... Co zrozumiałe, skoro u was podaje się w calach . Ciśnienie atmosfery standardowej (1 Atm, 1 Bar, 1013.25hPa, 29.92 inHg) to 760 mm Hg, w locie może spaść o tak do 1/3 (10000ft kabinowej), czyli spokojnie może osiągać trochę ponad 500 mm Hg, a czy zegarek był chiński czy fiński to już nie musi mieć wiele do rzeczy .
    Eee tam, podpis ;)

  12. #12
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jaqb Zobacz posta
    Lekarze nie są zgodni w wypowiedziach na ten temat więc zakładam że mają małą wiedzę na ten temat i twierdzą że nie ma badań. Schorzenie to naczyniak po embolizacji oraz tentniak o średnicy 3,5mm na tentnicy ocznej - wszystko w głowie. Funkcjonuję normalnie - bez najmniejszych sensacji z tym związanych. Tylko leki. Pozostaje pytanie czy latać, więc pytam o kwestie techniczne. Pęknięcie tentniaka lub naczyniaka grozi wylewem(udar), - czy o takich przypadkach słyszałeś może? -oczywiście czy miały miejsce podczas lotu?
    Info na PW

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    i, czyli Saturn i N077, ale chyba mylicie mm Hg z hektopaskalami...
    No faktycznie, przepraszam za jednostkowe zamieszanie, tym niemniej wedlug niego to 500 mm Hg mialo byc podczas startu a wiec bzdura do kwadratu bez wzgledu na jednostki. Kolega Jaqb tez przyczynil sie do jednostkowego zamieszania bo napisal ze 500 mm to połowa ciśnienia na powierzchni ziem i co niektorym to pewnie podswiadomie zasugerowalo hektopaskale

LinkBacks (?)

  1. 18-10-2012, 10:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •