Poszukaj - byl dokladnie ten temat tu juz poruszany.
Ciekawi mnie jak jest przychód i dochód lini z jednego lotu. Dla przykładu:
B737 PLL Lot Warszawa - Londyn
B737 Rayaner Warszawa - Londyn
B767 PLL Lot Warszawa - New York
Da się to jakoś wyliczyć
Ryanair nie lata na trasie Warszawa-Londyn.
To wszystko zależy od obłożenia lotu i od ilości pasażerów w kl. biznes
Łódź - miasto, do którego jestem tak bardzo przywiązany, którego tak bardzo nienawidzę.
CHOJNY
no pewnie się da, ale trudno jest odjąć wynagrodzenie dla pracownikówZamieszczone przez cibarius
no, ale dajmy ten lot warszawa-londyn załóż sobie, że w tym b737 jest np 160 pasażerów . Od każdego pasażera weź (hmmm ile taki bilet kosztuje...?) 1400 zł.
160*1400= 224 000zł <-przychód z jednego lotu
No a reszta... to musiałbym mieć cenę paliwa lotniczego i rozpiskę, ile spala na kilometrzeby odjąć koszty . Zakładam, że do londynu jest 2500 km, więc proporcja:
1km ---- x litrów paliwa
dystans w km ---- x litrów paliwa
wynik proporcji mnozysz razy cenę litra paliwa lotniczego .
no i pensje dla pilotów, stweardes, mechaników, sprzątaczek itp.
P.S. chcesz, to się pobaw i policz, ile kosztuje taki lot w klasie biznes, ile kosztuje tanimi liniami itp :P
Fakt, pomyłka Powiedzmy Goleniów - LondynZamieszczone przez julek
Zakładam obłożenie 100 % Pozdrawiam.Zamieszczone przez julek
@ Truman: Plus mnóstwo innych kosztów o których najwyraźniej nie masz pojęcia. Pensje to w gruncie rzeczy niewielki procent.
Taaa.... w sumie firmie nie zależy chyba żeby konkurencja znała faktyczny zysk z jednego lotu.A co do kosztów takiego lotu to fakt, za mało by było tej strony na wyszczególnienie :PZamieszczone przez Atco
Zysk jest nie do wyliczenia 8)
no wiadomo: jedzenie, picie itp. Więc też mówie, że wyliczenie salda z jednego lotu jest dosyć kłopotliwe :]Zamieszczone przez Atco
Dobre! PozdraiwamZamieszczone przez Truman
Oczywiście takie rzeczy jak różne ceny paliw w różnych portach, opłaty nawigacyjne czy taki drobiazg jak wpływ wiatru też uwzględniliście w swoich obliczeniach?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Tu jest dobrze graficznie pokazane jak rozbijaja sie koszty w lini lotniczej. Coprawda sa to dane za rok 2004 ale to powinno dac pewne odzwierciedlebie roznych kosztow. I wbrew temu co tu mylaco napisano koszt personelu wcale nie jest "drobnym ulamkiem" - moze nawet byc najwiekszym "ulamkiem". Tak naprawde dwa najwieksze wydatki dla typowej swiatowej lini lotniczej to personel i paliwo, ktore z nich jest na pierwszym miejscu czesto zalezy od tego jakie sa aktualne ceny paliwa. Obecnie w typowej zachodniej lini lotniczej koszt personelu to prawie 35-40% wszystkich kosztow (personel to ten co lata i ten co nie lata).
http://people.hofstra.edu/geotrans/e...linecosts.html
Tak z ciekawości, dzisiaj rano znalazłem na tvn24.pl
"Liniom lotniczym zależy na zmniejszeniu ilości bagażu wnoszonego przez pasażerów do samolotu. Mniej obciążony samolot zużywa mniej paliwa, które stanowi nawet do 55 proc. wszystkich kosztów rejsu, wyjaśnia "Polska".
W artykule oczywiście chodzi o tanie linie lotnicze.
Mam taką wielką prośbę aby nie wypowiadać się w tematach o których nie ma sie zielonego pojęcia. Jak ktoś twierdzi że zysk zależy od obłożenia w klasie biznes albo twierdzi że nie da się zysku obliczyć to znaczy że nie ma nic do powiedzenia. A jak nie ma nic do powiedzenia to niech nie pisze.
Zakładki