Bo nie ma ?
Ja wiem, ze to pewnie kolejne dziwne pytanie, ale kto pyta nie bladzi . Czy to z racji dlugiego pasa czy tego ze samolot raczej nie byl zbyt ciezki...No dobra, czpeiam sie 8) , ale mnie to zdziwilo
Zobaczcie film i wyraznie widac, ze rewersy sa zalaczone tylko na wewn silnikach:
http://edition.cnn.com/2007/BUSINESS...ml#cnnSTCVideo
Pozdr,
MH
Bo nie ma ?
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Tak, ma tylko 2rewersy. W temacie "A380" było troche więcej o tym (3/4 strona):
http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...r=asc&start=50
UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
Nie jest dziwne, rewers ma zewnętrznych silnikach mógłby zdmuchnąć śmieci z zewnątz pasa pod wloty zewnętrznych i wewnętrznych silników.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Taki B748 będzie miał około 54m szerokości mierzonej pomiędzy zewnętrzymi krańcami zewnętrzych silników, czyli od lewego boku obudowy silnika nr 1 do prawego boku obudowy nr 4. Dla A380 ta odległość wynosi już 75m.Zamieszczone przez Marta
Szerokość pasa 33 na Okęciu wynosi 60m, na większych lotniskach wynosi do 80m.
Jeśli takim A380 trafi idealnie w oś pasa, to od krawędzi zewnętrznego silnika do krańca pasa jest około 2 i pół metra. Więc spokojnie może coś "dmuchnąć" z pobocza.
A380 dlatego nie ma rewerserów, bo ma zbyt szeroki rozstaw zewnętrznych silników.
Nie czytałem wątku o A380, więc jeśli jest coś niewłaściwego w moim toku myślenie, to poprawcie.
Źródła:
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...comparison.svg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_startowa
http://www.lotnisko-chopina.pl/katal...i_startowe.php
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
A380 zostal certyfikowany do uzytku na pasie 45mZamieszczone przez RzEmYk
Bo szerokość pomiędzy zewnętrznymi krawędziami wewnętrznych silników, czyli pomiędzy zewnętrzną krawędzią silnika nr 2, a zewnętrzną krawędzią silnika nr 3 jest około 32 m.Zamieszczone przez Gabec
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Oj coś żeś Rzemyku pojechał Pełna rozpiętość skrzydeł A380 wynosi 79,8 m (jest to spełnienie zasady 80/80) Tak patrzę i patrzę na zdjęcia i ni jak nie wychodzi, że zewnętrzne silniki są... 2,5 m od krańca skrzydeł.Zamieszczone przez RzEmYk
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Racja, wychodzi koło 54m. W przypadku B738 około 45m. Źle przeskalowałem sobie obrazek.
W takim razie moja teoria coś podupada
Wiec powodem może być chęć certyfikacji na 45m szerokości pasa.
Muszę poczytać ten wątek o A380...
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Teoria nawet niezla ale w takim razie podczas startu tez nie mozna by bylo uzywac zewnetrzych silnikow bo zasysaly by smieci z boku pasa...
No jednak przy "dmuchaniu" rewersami więcej śmieci i innych ciał ma szansę latać niż przy normalnie pracującym silniku.
Eee tam, podpis ;)
Wiesz to taka bezsensowna dyskusja...jednoczesnie moge powiedz ALE w czasie startu produkuje sie wiecej ciagu...Zamieszczone przez Mimis
A tak w ogole to skad ta pewnosc ze zasysaja wiecej? Jakies dane?
Podalem to tylko jako przyklad na obalenie teorii o zasysaniu smieci a nie jako naukowy fakt
T17s, No i otóż to.
Eee tam, podpis ;)
A co to za roznica? Czyli jak rewers nie jest wlaczony to niby skad silnika zassysa powietrze? Tez z przodu...!!!Zamieszczone przez Mimis
Ale żeście pojechali z filozofią! A nie wystarczy wytłumaczenie, że dwa rewersy w zupełności WYSTARCZĄ, a nie ma co mnożyć niepotrzebnych bytów (Okham się kłania), nie ma co komplikować systemu i nie ma co dodawać kilogramów zupełnie bez potrzeby
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Wlasnie!Zamieszczone przez Witek Z
Trzeba tylko znalezc samolot 4 silnikowy co ma rewersy tyklo na zewnetrznych silnikach i sie skonczy dyskusja...
HeheheZamieszczone przez thewho
Szukać można, ale wątpie, żebyś znalazł
Według mnie lepiej już montować rewersery na wewnętrznych silnikach, gdyż:
- większa masa bliżej środka ciężkości, więc mniejszy moment bezwładności względem osi podłużnej samolotu;
- mniejszy moment skręcający/zginający podczas używania rewerserów względem mocowania skrzydło - kadłub (patrząc od góry);
- mniejszy moment zginający działający na skrzydło ze względu na ciężar systemu rewerserów umiejscowiony bliżej kadłuba (patrząc od przodu);
- mniejsze prawdopodobieństwo zdmuchnięcia czegoś z obrzeży pasa.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Zakładki