Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie czemu a380 nie wlaczyl rewersow na zewn silnikach?


    Polecamy

    Ja wiem, ze to pewnie kolejne dziwne pytanie, ale kto pyta nie bladzi . Czy to z racji dlugiego pasa czy tego ze samolot raczej nie byl zbyt ciezki...No dobra, czpeiam sie 8) , ale mnie to zdziwilo

    Zobaczcie film i wyraznie widac, ze rewersy sa zalaczone tylko na wewn silnikach:
    http://edition.cnn.com/2007/BUSINESS...ml#cnnSTCVideo

    Pozdr,
    MH

  2. #2
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Bo nie ma ?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  3. #3
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Tak, ma tylko 2rewersy. W temacie "A380" było troche więcej o tym (3/4 strona):
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...r=asc&start=50
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  4. #4
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Dzieki - za dlugi byl ten watek o a380 i nie chcialo mi sie przez niego przekopywac 8). Co nie zmienia faktu ze wyglada to bardzo dziwnie

  5. #5
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie jest dziwne, rewers ma zewnętrznych silnikach mógłby zdmuchnąć śmieci z zewnątz pasa pod wloty zewnętrznych i wewnętrznych silników.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  6. #6
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Nie jest dziwne, rewers ma zewnętrznych silnikach mógłby zdmuchnąć śmieci z zewnątz pasa pod wloty zewnętrznych i wewnętrznych silników.
    No ale zarowno na 747, jak i 340 rewersy sa na obu silnikach - tam nie ma tego problemu? Dlatego napisalam ze to jest dziwne...

  7. #7
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    No ale zarowno na 747, jak i 340 rewersy sa na obu silnikach - tam nie ma tego problemu? Dlatego napisalam ze to jest dziwne...
    Taki B748 będzie miał około 54m szerokości mierzonej pomiędzy zewnętrzymi krańcami zewnętrzych silników, czyli od lewego boku obudowy silnika nr 1 do prawego boku obudowy nr 4. Dla A380 ta odległość wynosi już 75m.

    Szerokość pasa 33 na Okęciu wynosi 60m, na większych lotniskach wynosi do 80m.
    Jeśli takim A380 trafi idealnie w oś pasa, to od krawędzi zewnętrznego silnika do krańca pasa jest około 2 i pół metra. Więc spokojnie może coś "dmuchnąć" z pobocza.
    A380 dlatego nie ma rewerserów, bo ma zbyt szeroki rozstaw zewnętrznych silników.

    Nie czytałem wątku o A380, więc jeśli jest coś niewłaściwego w moim toku myślenie, to poprawcie.

    Źródła:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380
    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...comparison.svg
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_startowa
    http://www.lotnisko-chopina.pl/katal...i_startowe.php
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  8. #8
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    No ale zarowno na 747, jak i 340 rewersy sa na obu silnikach - tam nie ma tego problemu? Dlatego napisalam ze to jest dziwne...
    Taki B748 będzie miał około 54m szerokości mierzonej pomiędzy zewnętrzymi krańcami zewnętrzych silników, czyli od lewego boku obudowy silnika nr 1 do prawego boku obudowy nr 4. Dla A380 ta odległość wynosi już 75m.

    Szerokość pasa 33 na Okęciu wynosi 60m, na większych lotniskach wynosi do 80m.
    Jeśli takim A380 trafi idealnie w oś pasa, to od krawędzi zewnętrznego silnika do krańca pasa jest około 2 i pół metra. Więc spokojnie może coś "dmuchnąć" z pobocza.
    A380 dlatego nie ma rewerserów, bo ma zbyt szeroki rozstaw zewnętrznych silników.

    Nie czytałem wątku o A380, więc jeśli jest coś niewłaściwego w moim toku myślenie, to poprawcie.

    Źródła:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380
    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...comparison.svg
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_startowa
    http://www.lotnisko-chopina.pl/katal...i_startowe.php
    A380 zostal certyfikowany do uzytku na pasie 45m

  9. #9
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    A380 zostal certyfikowany do uzytku na pasie 45m
    Bo szerokość pomiędzy zewnętrznymi krawędziami wewnętrznych silników, czyli pomiędzy zewnętrzną krawędzią silnika nr 2, a zewnętrzną krawędzią silnika nr 3 jest około 32 m.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  10. #10
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    lewego boku obudowy silnika nr 1 do prawego boku obudowy nr 4. Dla A380 ta odległość wynosi już 75m.
    Oj coś żeś Rzemyku pojechał Pełna rozpiętość skrzydeł A380 wynosi 79,8 m (jest to spełnienie zasady 80/80) Tak patrzę i patrzę na zdjęcia i ni jak nie wychodzi, że zewnętrzne silniki są... 2,5 m od krańca skrzydeł.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  11. #11
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Racja, wychodzi koło 54m. W przypadku B738 około 45m. Źle przeskalowałem sobie obrazek.

    W takim razie moja teoria coś podupada

    Wiec powodem może być chęć certyfikacji na 45m szerokości pasa.
    Muszę poczytać ten wątek o A380...
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Teoria nawet niezla ale w takim razie podczas startu tez nie mozna by bylo uzywac zewnetrzych silnikow bo zasysaly by smieci z boku pasa...

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    No jednak przy "dmuchaniu" rewersami więcej śmieci i innych ciał ma szansę latać niż przy normalnie pracującym silniku.
    Eee tam, podpis ;)

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis
    No jednak przy "dmuchaniu" rewersami więcej śmieci i innych ciał ma szansę latać niż przy normalnie pracującym silniku.
    Wiesz to taka bezsensowna dyskusja...jednoczesnie moge powiedz ALE w czasie startu produkuje sie wiecej ciagu...
    A tak w ogole to skad ta pewnosc ze zasysaja wiecej? Jakies dane?
    Podalem to tylko jako przyklad na obalenie teorii o zasysaniu smieci a nie jako naukowy fakt

  15. #15
    Awatar T17s

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    pomorze

    Domyślnie

    Ja myślę, że nie chodzi o wytwarzany ciąg, tylko o to, że powietrze z reversa może podsycać różne śmieci z krańca pasa znajdujące się przed silnikiem, które następnie mogą trafić na wentylator. chyba ...

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    T17s, No i otóż to.
    Eee tam, podpis ;)

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis
    T17s, No i otóż to.
    A co to za roznica? Czyli jak rewers nie jest wlaczony to niby skad silnika zassysa powietrze? Tez z przodu...!!!

  18. #18
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale żeście pojechali z filozofią! A nie wystarczy wytłumaczenie, że dwa rewersy w zupełności WYSTARCZĄ, a nie ma co mnożyć niepotrzebnych bytów (Okham się kłania), nie ma co komplikować systemu i nie ma co dodawać kilogramów zupełnie bez potrzeby
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Ale żeście pojechali z filozofią!
    Wlasnie!
    Trzeba tylko znalezc samolot 4 silnikowy co ma rewersy tyklo na zewnetrznych silnikach i sie skonczy dyskusja...

  20. #20
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Trzeba tylko znalezc samolot 4 silnikowy co ma rewersy tyklo na zewnetrznych silnikach i sie skonczy dyskusja...
    Hehehe
    Szukać można, ale wątpie, żebyś znalazł
    Według mnie lepiej już montować rewersery na wewnętrznych silnikach, gdyż:
    - większa masa bliżej środka ciężkości, więc mniejszy moment bezwładności względem osi podłużnej samolotu;
    - mniejszy moment skręcający/zginający podczas używania rewerserów względem mocowania skrzydło - kadłub (patrząc od góry);
    - mniejszy moment zginający działający na skrzydło ze względu na ciężar systemu rewerserów umiejscowiony bliżej kadłuba (patrząc od przodu);
    - mniejsze prawdopodobieństwo zdmuchnięcia czegoś z obrzeży pasa.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •