W pasażerskich: http://lotnictwo.net.pl/blogs/allove...lato_2010.html
W pasażerskich: http://lotnictwo.net.pl/blogs/allove...lato_2010.html
For every solution there is a problem.
Alien a jak sie ma szyba w 757 do pytania Cappy
W c172 masz szybe z plexi, grubosc znalazlem rozna w necie 1/8", 1/4".
Pozdrawiam
Lukasz
Mogą być dwa rodzaje 'plexi' - albo tańszy polistyren albo polimetakrylan metylu, czyli szkło organiczne ale zdecydowanie droższe i wytrzymalsze od zwykłego 'plasitku'.
Nazwę plexi/pleksi używa się w odniesieniu do obu materiałów, lecz niesłusznie. Polimetakrylan metylu powinien tylko się nazywać plexi Polistyren to zwyczajny polimer.
W lotnictwie zdecydowanie polimetakrylan metylu występuje i raczej tylko on, ale mogę się mylić, choć nie sądzę żeby używano polistyrenu.
Moja galeria: https://www.flickr.com/photos/blizej_nieba
Wariant 1:
Jakie są szyby od kokpitu w samolotach GA, typu takiej C172?? Takie jak w autach, że klejone z kilku warstw, czy jedna gruba?
Wariant 2:
Jakie są szyby od kokpitu w samolotach? Takie jak w autach, że klejone z kilku warstw, czy jedna gruba? A jak to w samolotach GA wygląda, typu takiej C172?
Jest różnica, czy nie ma różnicy?
For every solution there is a problem.
Chciałem się dowiedzieć, a nie mogę znależc nigdzie odpowiedzi -
Czy szyby w samolotach mają filtry UV czy ich nie mają? Jesli tak to jakie samoloty mają te filtry a jakie np. nie mają?
A o jakie lotnictwo się pytasz?
W małym - domyślnie nie ma, za dopłatą Ci owiewkę pokryją filtrem. W dużym - domyślnie są UV (cywilne), w ramach dodatków z powłokami obniżającymi echo radarowe w naprawdę szczególnych wojskowych przypadkach.
Hej dzieki Lisu za tę informacje.
Chodzi mi o lotnictwo cywilne.
Czyli w dużych pasażerskich samolotach sa te filtry na szybach?
Natomiast w małych awionetkach juz ich nie ma?
A jak wyglad sprawa z własną ochroną UV tzn chodzi mi o to czy mogę podczas szkolenia na pilota cywilnego, kiedy bede się szkolił na awionetkach które nie mają szyb (owiewek z tego co zrozumiałem) pokrytych filtrem UV - mieć jakiś kask?
Czy sa jakieś kaski przeznaczone do tego typu szkoleń? Tzna czy można taki kask nośić czy jest to moze zabronione, albo po prostu bede robił siebie głupa?
Chodzi mi o to, że promieniowanie UV jest szkodliwe, dla niektórych nawet bardziej obciążonych genetycznie rakiem skóry, im wyżej nad zięmią tym jest ono większe a chciałbym się przed nim chronić.
Możesz spokojnie latać w kasku. Wygodniej jednak będzie ci w czapeczce i w okularach, no i do tego jakiś krem z filtrem uv
W pasażerskich wszystkich jest fitrl
Większość małych samolotów ma owiewki z filtrem.
Czy jesteś obciążony genetycznie w kierunku raka skóry? Informacji na temat szkodliwości dla Ciebie podwyższonego promieniowania UV udzieli Ci Twój lekarz.
Tak naprawde twoje oczy sa duzo bardziej narazone nic cokolwiek innego, miej dobre okulary. Zauwaz ze sa cale miasta/miasteczka na wysokosciach wiekszych niz ty bedziesz latac w awionetce i jakos nikt jeszcze nie stwierdzil ze ci mieszkancy sa bardziej narazeni na raka skory. Jak masz obciazenia genetyczne - roozmawiaja z lekarzem.
W sklepach ze sprzętem turystycznym znajdziesz odzież z filtrem uv, m.in. czapki i kapelusze.
Obawiam się, że mogę być obciążony, a kremów nie będę stosował bo to straszny syf dla zdrowia. W tej chwili jestem geodeta i chronie się tak aby tylko nie przekroczyć granicy absurdu - najchętniej to bym chodził w kasku po terenie :]
Dzięki jeszcze raz wszystkim za dobre informacje dla mnie, myślałem moze ze jak zmienie zawód to moze przejde z deszczu pod rynne jeśli chodzi o słońce własnie a tu okazuje się, że OK :]
W takim razie mogę myśleć o następnym etapie czyli pewnie badania u lekarza orzecznika w sprawach zawodu pilota teraz trzeba by sobie zrobić czy czasem mnie coś nie dskwalifikuje do zawodu.
Zakładki