Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree1Likes
  • 1 Post By N077GL

Wątek: Szyby w samolotach

  1. #1
    Awatar cappy

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra [EPZG]

    Domyślnie Szyby w samolotach


    Polecamy

    Ciekawi mnie taka sprawa. Jakie są szyby od kokpitu w samolotach? Takie jak w autach, że klejone z kilku warstw, czy jedna gruba? A jak to w samolotach GA wygląda, typu takiej C172?



    Sprzedam Joystick Saitek st90! Szczegóły i cena na PW!

  2. #2
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M
    For every solution there is a problem.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Alien a jak sie ma szyba w 757 do pytania Cappy
    W c172 masz szybe z plexi, grubosc znalazlem rozna w necie 1/8", 1/4".
    Pozdrawiam
    Lukasz

  4. #4
    Awatar mgab

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź

    Domyślnie

    Mogą być dwa rodzaje 'plexi' - albo tańszy polistyren albo polimetakrylan metylu, czyli szkło organiczne ale zdecydowanie droższe i wytrzymalsze od zwykłego 'plasitku'.

    Nazwę plexi/pleksi używa się w odniesieniu do obu materiałów, lecz niesłusznie. Polimetakrylan metylu powinien tylko się nazywać plexi Polistyren to zwyczajny polimer.

    W lotnictwie zdecydowanie polimetakrylan metylu występuje i raczej tylko on, ale mogę się mylić, choć nie sądzę żeby używano polistyrenu.

  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    Alien a jak sie ma szyba w 757 do pytania Cappy
    Wariant 1:
    Jakie są szyby od kokpitu w samolotach GA, typu takiej C172?? Takie jak w autach, że klejone z kilku warstw, czy jedna gruba?

    Wariant 2:
    Jakie są szyby od kokpitu w samolotach? Takie jak w autach, że klejone z kilku warstw, czy jedna gruba? A jak to w samolotach GA wygląda, typu takiej C172?

    Jest różnica, czy nie ma różnicy?
    For every solution there is a problem.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Chciałem się dowiedzieć, a nie mogę znależc nigdzie odpowiedzi -

    Czy szyby w samolotach mają filtry UV czy ich nie mają? Jesli tak to jakie samoloty mają te filtry a jakie np. nie mają?

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    A o jakie lotnictwo się pytasz?

    W małym - domyślnie nie ma, za dopłatą Ci owiewkę pokryją filtrem. W dużym - domyślnie są UV (cywilne), w ramach dodatków z powłokami obniżającymi echo radarowe w naprawdę szczególnych wojskowych przypadkach.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Hej dzieki Lisu za tę informacje.
    Chodzi mi o lotnictwo cywilne.
    Czyli w dużych pasażerskich samolotach sa te filtry na szybach?
    Natomiast w małych awionetkach juz ich nie ma?

    A jak wyglad sprawa z własną ochroną UV tzn chodzi mi o to czy mogę podczas szkolenia na pilota cywilnego, kiedy bede się szkolił na awionetkach które nie mają szyb (owiewek z tego co zrozumiałem) pokrytych filtrem UV - mieć jakiś kask?
    Czy sa jakieś kaski przeznaczone do tego typu szkoleń? Tzna czy można taki kask nośić czy jest to moze zabronione, albo po prostu bede robił siebie głupa?

    Chodzi mi o to, że promieniowanie UV jest szkodliwe, dla niektórych nawet bardziej obciążonych genetycznie rakiem skóry, im wyżej nad zięmią tym jest ono większe a chciałbym się przed nim chronić.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Możesz spokojnie latać w kasku. Wygodniej jednak będzie ci w czapeczce i w okularach, no i do tego jakiś krem z filtrem uv

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W pasażerskich wszystkich jest fitrl

    Większość małych samolotów ma owiewki z filtrem.

    Czy jesteś obciążony genetycznie w kierunku raka skóry? Informacji na temat szkodliwości dla Ciebie podwyższonego promieniowania UV udzieli Ci Twój lekarz.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JayBravura Zobacz posta
    Chodzi mi o to, że promieniowanie UV jest szkodliwe
    Tak naprawde twoje oczy sa duzo bardziej narazone nic cokolwiek innego, miej dobre okulary. Zauwaz ze sa cale miasta/miasteczka na wysokosciach wiekszych niz ty bedziesz latac w awionetce i jakos nikt jeszcze nie stwierdzil ze ci mieszkancy sa bardziej narazeni na raka skory. Jak masz obciazenia genetyczne - roozmawiaja z lekarzem.
    thewho likes this.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W sklepach ze sprzętem turystycznym znajdziesz odzież z filtrem uv, m.in. czapki i kapelusze.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Tak naprawde twoje oczy sa duzo bardziej narazone nic cokolwiek innego, miej dobre okulary. Zauwaz ze sa cale miasta/miasteczka na wysokosciach wiekszych niz ty bedziesz latac w awionetce i jakos nikt jeszcze nie stwierdzil ze ci mieszkancy sa bardziej narazeni na raka skory. Jak masz obciazenia genetyczne - roozmawiaja z lekarzem.
    Stwierdził.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta

    Czy jesteś obciążony genetycznie w kierunku raka skóry?
    Obawiam się, że mogę być obciążony, a kremów nie będę stosował bo to straszny syf dla zdrowia. W tej chwili jestem geodeta i chronie się tak aby tylko nie przekroczyć granicy absurdu - najchętniej to bym chodził w kasku po terenie :]

    Dzięki jeszcze raz wszystkim za dobre informacje dla mnie, myślałem moze ze jak zmienie zawód to moze przejde z deszczu pod rynne jeśli chodzi o słońce własnie a tu okazuje się, że OK :]
    W takim razie mogę myśleć o następnym etapie czyli pewnie badania u lekarza orzecznika w sprawach zawodu pilota teraz trzeba by sobie zrobić czy czasem mnie coś nie dskwalifikuje do zawodu.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •