Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22

Wątek: Co to jest?

  1. #1
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie Co to jest?

    Hmm... co to jest na tym kole?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Wyglada na niezdjęta blokade, albo hamulec.


    ort /G.

  3. #3
    bd
    bd jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie sadze na każdym MD 83 jest coś takiego
    Pozdrawiam
    Bartek

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Wyglada na niezdjęta blokade, albo chamulec.
    Hamulec przed lądowaniem? Ciekawe...

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    L981/L999

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Wyglada na niezdjęta blokade, albo chamulec.
    CHyba to jest on.

    ort/G.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    hamulec? tak na zewnątrz koła? :P Samoloty mają chyba jakiegoś gadżeta, kótry zmniejsza poślizg jak jest pas zaśniezony, ale nie wiem, jak to wygląda... może to jest to?

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Zdjecie dowcip

  8. #8
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    nie, BaQ ma rację na każdym md-ku coś takiego jest

    Serio !!

    Ciekawe pytanie whufc tez sie zastanawiałem kiedyś co to jest

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ok, pare sekund szukania na internecie i juz wiadomo - jest to tzw. "spray deflector" czyli odpowiednik blotnika w samochodzie. Tutaj facet dokladnie tlumaczy jego role:

    According to my MD manual the device is properly called a "spray deflector" and is one item on the exterior preflight inspection.

    I have the video of the wet runway tests with and without this device. It is quite a difference. The spray is thrown in a much lower arc with the deflector attached and it makes ingestion by the engines much less likely.

    Without the deflector the material would not travel much farther, mostly just higher. And if it goes higher it takes longer to arc over the top and fall back to the runway. Longer time = more opportunity for the engines to get there and ingest it.

    At 120 knots a plane is traveling just over two hundred feet per second. Let's picture a nosewheel tire with a tread width of ten inches, rolling 200fps through slush lying one-quarter inch deep on the runway. The tire will throw six thousand cubic inches (that is about 26 gallons) of slush per second up, and out to the side. Well, since the engines will arrive where the nosewheel is now in less than one second. The need to keep the spray low becomes pretty obvious when you think of it that way.

    Forget gravel and other FOD, I don't think jet engines would be happy being fed 26 gallons of water per second.

    When the DC-9-80 entered line service this spray deflector created a small problem. The standard DC-9 towbar was about an inch too narrow of throat to fit over it. A whole new series of towbars was distributed.

  11. #11
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Dzieki!

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    A dlaczego mają je tylko Mc'Donelki ?? Ze względu na niski kadłub?

  13. #13
    bd
    bd jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej
    Pozdrawiam
    Bartek

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    A dlaczego mają je tylko Mc'Donelki ??
    Ludzie ktorzy jakoby sie na tym znaja twierdza ze chodzi glownie o geometrie rozchodzenia sie strumienia wody - jesli na pasie startowym jest duzo stojacej wodzie. Samoloty ktore maja silniki blisko centrum lini kadluba (a wiec silniki umieszczone z tylu) sa podobno na taki prysznic wody duzo bardziej podatne niz w takim powiedzmy 737 gdzie silniki sa bardziej rozstawione. Za duza ilosc wchlonietej wody i siniki moglyby stanac podczas startu.

  15. #15
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A cóż on ma na dziobie? :
    http://www.airliners.net/open.file/1285734/L/

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Może to APU a raczej wloty powietrza do APU?

  17. #17
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Też tak myślałem, ale DC-8 nie ma APU.

  18. #18
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Wloty powietrza do chłodzenie bloków elektorniki podczas lotu zamiast upustu z silników?
    Zamiast umieszczać screeny, polataj dla przyjemności.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 2x4GB dual, R7850, W7 Ult 64b SP1, FS9.1, FSX Gold, EOS 500D+C 15-85 IS USM+Tamron 70-300 Di VC USD]

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nawiew na nogi?

  20. #20
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Oczywiście podwojone, w razie jakby w 1 ptak wleciał

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •