Może pytanie głupie, ale szukałem i nic sensownego nie znalazłem dlatego kieruję się do znawców tematu.
Jakie są takie podstawowe (i nie tylko) różnice między umową interline (np. LOT a Jet Blue) a umową code-share.
Wiem czym jest code-share ale prawie nic nie wiem o interline, dlatego bym chciał dostać przykłady różnic i rzeczy podobnych.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Czyli w przypadku omawianego w innym dziale interline LO z EK to by oznaczało, że pasażer z np. Krakowa może polecieć na jednym bilecie KRK-WAW-DXB z czego na locie KRK-WAW dostanie mile w Miles&More a na WAW-DXB nie. I odwrotnie pasażer lecący z DXB np. do SZZ via WAW. Zgadza się?
Może spróbuję "łopatologicznie" wytłumaczyć różnicę między "interline" a "codeshare".
- Interline: dwie różne linie mogą wzajemnie na swoim kodzie IATA wystawiać bilety elektroniczne na swoje loty i wzajemnie przekazywać bagaż w porcie przesiadkowym, np. AF->AA, LO->B6, UA->US itp.;
- Codeshare: dwie różne linie umieszczają swój własny numer lotu na jednym rejsie, np. LO11/UA5955, AA73/BA5688 itp.
Skrajny przypadek: mogą być dwie linie z "codeshare", ale jeśli nie mają "interline", wówczas istnieje potrzeba ponownego nadania bagażu.
CS nie ma bezpośredniego przełożenia na mile. Przykładowo w Austrian i chyba Swiss na CSach operowanych przez linie nie będące członkami * dostaniesz tylko mile premiowe. W LOT nie dostaniesz mil jak poniżej:
ˇ Aeroflot, numery rejsów LO5675, LO5676, LO5677, LO5678, Warszawa – Moskwa – Warszawa
ˇ Aerosvit, numery rejsów LO5753, LO5754, Warszawa – Kijów – Warszawa
ˇ Belavia, numery rejsów LO5701, LO5702, Warszawa – Mińsk – Warszawa
ˇ El-Al, numery rejsów LO5155, LO5156, Warszawa – Tel Aviv – Warszawa
edyta: dla jasności, nie dostaniesz również mil premiowych.
Ostatnio edytowane przez kaspric ; 05-07-2012 o 15:41 Powód: dopiska
Zakładki