Jest potrzebne i to bardzo bo jako pilot i dowodca musisz zapewnic ze ta wartosc bedzie mniejsza niz Maxium Zero Fuel Weight (MZFW). A skad sie bierze MZFW? - o tym juz bylo tutaj obszernie, radze poszukac.
Jest potrzebne i to bardzo bo jako pilot i dowodca musisz zapewnic ze ta wartosc bedzie mniejsza niz Maxium Zero Fuel Weight (MZFW). A skad sie bierze MZFW? - o tym juz bylo tutaj obszernie, radze poszukac.
To, ze MZFW nie moze zostac przekroczona wie kazdy. Poczawszy od tych co robia arkusz wywazenia, konczac na pilocie. Do tego nie jest nam wcale potrzebna szacowana ZFW. Natomiast przydaje sie ona do wstepnego oszacowania masy do startu a co za tym idzie osiagow, lub tego ile wolnego udzwigu zostanie czyli np ile mozemy zalac dodatkowego paliwa.
ZFW + paliwo daje nam mase do startu.
Raczej Ramp Weight
ZFW + paliwo moze byc wieksza od MTOW i dalej jestes w limitach samolotu.
Max Taxi Weight > MTOW
Pozdrawiam
Lukasz
Czy to oznacza, że samolot może zatankować więcej paliwa przekraczając MTOW ale ten "nadmiar" zostanie spalony podczas kołowania do pasa, na pasie będzie już poniżej MTOW i spokojnie może startować? Dobrze zrozumiałem?
---
oɹ6ǝןןⱯ ɐu ǝɹnʇɐıʍɐןʞ ɯǝɟıdnʞ zɐɹ ıuʇɐʇsO
Zakładki