Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree2Likes
  • 2 Post By KZ

Wątek: Wycięcia na obudowach silników 787

  1. #1
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie Wycięcia na obudowach silników 787


    Polecamy

    Witam,

    FPP, to proste pytania :

    Czemu służą wycięcia na obudowie silników 787 ala tulipanek oraz z jakich przyczyn ten typ samolotu nie ma wingletów?

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    - Gondoli nie obudowie
    - redukcji halasu zasadniczo
    - ma raked wingtips ? (ale moze ktos kto lepiej czai platowce sie odezwie)
    KZ

  3. #3
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Dzięki nim są one cichsze (coś w tym stylu jest też w Embraerach lecz nie na gondoli).
    Co do wingletów to ich nie ma lecz są (chyba) raked wing tips - technologia z 777.

  4. #4
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Dzięki obojgu kolegom za wyjaśnienia.

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    - Gondoli nie obudowie
    Zawsze myślałem, że gondola silnikowa to akustyczna i aerodynamiczna obudowa wokół silnika odrzutowego.

    Ale nie będę się sprzeczał

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To ja tylko dodam coś do tego.
    Cytuję z pilot club magazine:
    "otóż ten patent oddziela turbulentną część powietrza płynącą wokół silnika od strumienia powietrza wyplywajacego z samej turbiny. Dzieki tak prostej systemowi boeing znacznie zredukował poziom hałasu za samolotem i w kabinie."

  6. #6
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    To ja tylko dodam coś do tego.
    Cytuję z pilot club magazine:
    "otóż ten patent oddziela turbulentną część powietrza płynącą wokół silnika od strumienia powietrza wyplywajacego z samej turbiny. Dzieki tak prostej systemowi boeing znacznie zredukował poziom hałasu za samolotem i w kabinie."
    No i generalnie piszą źle lub przynajmniej - niezbyt na temat!! Bo spod ząbkowanej krawędzi spływu wypływa strumień powietrza z wentylatora a nie z TURBINY!!! Różnica zasadnicza bo zasadniczo różne są prędkości wypływającego powietrza a prede wszystkim - jego temperatura oraz ilość!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  7. #7
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    No cóż - pilot club magazine nazywa cały silnik turbiną - wyjatkowo fachowe czasopismo to musi być.. A ogóle cały cytat jest zupełnie bezsensowny bo każda gondola w turbofanie oddziela przepływ na zewnątrz od przepływu wentylatorowego...
    TrustMeIAmADoctor and tk_pl like this.
    KZ

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •