Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13

Wątek: Silnik CFM56

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie Silnik CFM56


    Polecamy

    Ponieważ piszę pracę magisterską o rodzinie silnika CFM56, szukam o nim bardzo szczegółowych danych. Zwłaszcza zależałoby mi na wersji CFM56-3B1, ale będę bardzo wdzięczny za informację także o innych jego wersjach. Najbardziej zależy mi na danych takich jak temperatury w poszczególnych fragmentach silnika, zużyciu paliwa czy wartości sprężu itp.
    W Internecie i książkach można bez problemu znaleźć informacje o np. ciągu, wadze, wymiarach, ilości poszczególnych stopni sprężarki i turbiny, ale zależałoby mi na danych umożliwiających przeprowadzenie obliczeń termogazodynamicznych i zamodelowanie ich w programie takim jak Ansys.

  2. #2
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Witam serdecznie. Na początek proponuje zajrzeć u producenta: The CFM56 Turbofan Engine Product Line ,jak coś znajdę, to chętnie podrzuce link.

  3. #3
    Awatar TiGRA

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kórnik k/Poznania

    Domyślnie

    Aktualnie mogę Cię poratować tylko tym... szczegółowe info postaram się uzyskać na dniach od mechanika B737.



    Pozdrawiam
    TiGRA
    Canon EOS 450D + EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS + AddOns...





  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Carte Zobacz posta
    Ponieważ piszę pracę magisterską o rodzinie silnika CFM56, szukam o nim bardzo szczegółowych danych. Zwłaszcza zależałoby mi na wersji CFM56-3B1, ale będę bardzo wdzięczny za informację także o innych jego wersjach. Najbardziej zależy mi na danych takich jak temperatury w poszczególnych fragmentach silnika, zużyciu paliwa czy wartości sprężu itp.
    Raczej możesz o tym zapomnieć... Zużycia paliwa (a raczej teoretyczne SFC) to może gdzieś znajdziesz, wartości sprężu również ale o temperaturach to zapomnij - poza EGT oczywiście które jest zczytywane do płatowca...
    Co konkretnie chcesz policzyć ?
    KZ

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Do obliczeń mam skorzystać z książki „Konstrukcja Silników Lotniczych”- P.Dzierżanowski i „Obliczenia termogazodynamiczne lotniczych silników turbinowych” - Stanisław Antas, Piotr Wolański. Promotor przez jeszcze ponad miesiąc jest na wakacjach i w tej sytuacji postaram się tak naprawdę policzyć ile się da i co się da. Oprócz podstawowych danych takich jak na stronie producenta to przeglądając setki stron „Training Manual” czy „Maintenance Manual” od tych silników można znaleźć pewne szczegóły.
    Cały czas mam nadzieję, że jednak może ktoś np. z CEESu czy hamowni w Rembertowie posiada i podzieli się danymi.

    Cytat Zamieszczone przez TiGRA Zobacz posta
    Aktualnie mogę Cię poratować tylko tym... szczegółowe info postaram się uzyskać na dniach od mechanika B737.
    Czekam z niecierpliwością nawet na negatywną odpowiedź!

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Carte Zobacz posta
    Cały czas mam nadzieję, że jednak może ktoś np. z CEESu czy hamowni w Rembertowie posiada i podzieli się danymi.
    Sek w tym ze w CEESie maja (istnieje jeszcze w ogole ?) tylko manual, podobnie w Rembertowie - oni tylko moga Ci podac temperatury ktora sa mierzone w silniku i podawane na zewnatrz. Te ktore potrzebujesz sa parametrami cyklu i zaden mechanik Ci ich nie poda. Inni tez Ci ich nie podadza, bo to "proprietary information". Jedna droga zeby to otrzymac to zwrocenie sie z prosba do GE i podpisanie proprietary information agreement pomiedzy Twoja szkola a firma - nielatwe ale wykonalne.
    KZ

  7. #7
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Mam takie pytanie, jakiś czas temu leciałem B738. W czasie kołowania zauważyłem taką ruszającą się część. Ktoś wie co to?

    .................Don't let me die, I want to fly

  8. #8
    M.B
    M.B jest nieaktywny

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Moim skromnym zdaniem ruch który widzisz to nic innego jak otwieranie/zamykanie odwracacza (rewersu ciągu). O ile dobrze pamiętam, element, który widzisz ruchomy zwie się "translating cowl". Rewers zazwyczaj uruchamia się na dobiegu, tutaj wydaje mi się dość oryginalne, że został zamknięty i ponownie otwarty. Nie wiem dlaczego.

  9. #9
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Odwracacz jak kolega wyżej napisał.

    Sent from my SM-T710 using Tapatalk
    KZ

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M.B Zobacz posta
    Rewers zazwyczaj uruchamia się na dobiegu, tutaj wydaje mi się dość oryginalne, że został zamknięty i ponownie otwarty. Nie wiem dlaczego.
    Czasami w niektorych samolotach uzywa sie go podczas kolowania aby samolot sie nie rozpedzal i aby nie trzeba bylo uzywac hamulcow, ktore moze sa juz wystarczajaco rozgrzane po ladowaniu. Dotyczy to zwlaszcza samolotow z wysoko umieszczonymi silnikami.
    Wszystko zalezy od samolotu/producenta silnika bo niektorzy nie zalecaja takiej techniki z uwagi na mozliwosc zassania zanieczyszczen z drogi kolowania/plyty.

  11. #11
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Dzięki Panowie!

    .................Don't let me die, I want to fly

  12. #12
    M.B
    M.B jest nieaktywny

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Dotyczy to zwlaszcza samolotow z wysoko umieszczonymi silnikami.
    Wszystko zalezy od samolotu/producenta silnika bo niektorzy nie zalecaja takiej techniki z uwagi na mozliwosc zassania zanieczyszczen z drogi kolowania/plyty.
    Jak rozumiem częściej stosowane na samolotach z wysoko zamontowanymi silnikami właśnie ze względu na mniejsze ryzyko zassania zanieczyszczeń z pasa?

  13. #13
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Sek w tym ze w CEESie maja (istnieje jeszcze w ogole ?)
    Istnieje i ma się całkiem dobrze

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •