Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie SkyTeam - podstawowe pytania


    Polecamy

    Szanowni Forumowicze i przede wszystkim Moderatorzy,
    Kilka linii zrzeszonych w SkyTeam całkiem często lata do/z Polski więc proponuję założenie przyklejonego wątku dot SkyTeam'u analogicznie do M&M na którym w jednym miejscu umieszczane były by posty teraz rozproszone po wielu wątkach.
    Osobiście "na dzień dobry" interesują mnie dwie kwestie, które pewnie zainteresują też wiele innych osób:
    1/ różnice pomiędzy programami poszczególnych przewoźników SkyTeam - gdzie najefektywniej można zbierać mile i uzyskiwać statusy dające najwięcej korzyści
    2/ przenoszenie statusu pomiędzy poszczególnymi programami, czy takie akcje jeszcze się zdarzają, warunki itd.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeżeli masz status w STAR to możesz sobie zrobić status matching z Aeroflotem lub w CSA po spełnieniu odpowiednich warunków, więcej na ich stronie lub na FlyerTalk - The world's most popular frequent flyer community

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Tyle ze Miles&More to konkrety program w Skyteamie masz kilka...

    1. Osobiscie bylem we Flying Blue i Delcie. Zbieralem w FB - calkowicie bez sensu bo w tanich taryfach dostajesz 1/4 mil (nie majac zadnego statusu - Ivory) a w Delcie dostajesz 100%. Nazbieral ponad 100k, wydalem (bilet w biznesie CVG-WAW-CVG) i wiecej do FB sie nie zblizam.

    2. Probowalem przeniesc status z FB do Skymiles Delty, wyslalem kilkustronnicowa dokumentacje - zero odpowiedzi. Teraz to juz i tak nieistotne bo mam status w Delcie, ale w miedzy czasie nazbieralbym wiecej mil majac bonus za wyzszy status. Jak poczytasz Flyertalk to teoretycznie sie zdaza - mi w praktyce niestety nie wyszlo.
    KZ

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    ja nie robiłem jakieś głębokiej analizy ale to jest zlepek różnych linii i róznych programów, troszkę bez sensu ( ale może nie rozumiem sensu ) ale ciekawe pytanie w którym najlepiej tzn najkorzystniej zbierać punkty ?

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Sprawdziłem i z OK to teoretycznie możliwe, tylko w moim przypadku nie wiem czy realne - mam ich standardowa kartę, a jakiś rok temu miałem Golda - a program zdaje się dla nowych pasażerów OK. I polecieć z nimi nie bardzo jest gdzie odkąd skasowali KRK-PRG. Zresztą dawno już nie dało się sensownie przesiąść w PRG na SVO.
    A w SU program matchingu jak się okazuje jest zawsze na przełomie roku i kończy się w marcu więc też słabo. I bez matchingu naskrobię chyba na ich Silvera, tyle że Silver SU niewiele daje...

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    a który silver w tym programie daje coś ?

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    nie jest tragicznie, z istotnych kwestii +25% mil, +1 sztuka bagażu rejestrowego to chyba we wszystkich liniach SkyTeamu, ale np. OK daje jeszcze extra wstęp do loungue + fast track w PRG; Gold OK dawał bezpłatny update do biznesu jeśli były wolne miejsca na rejsach operowanych przez OK - takich atrakcji w M&M w Europie nie uświadczysz

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ulisses Zobacz posta
    nie jest tragicznie, z istotnych kwestii +25% mil, +1 sztuka bagażu rejestrowego to chyba we wszystkich liniach SkyTeamu, ale np. OK daje jeszcze extra wstęp do loungue + fast track w PRG; Gold OK dawał bezpłatny update do biznesu jeśli były wolne miejsca na rejsach operowanych przez OK - takich atrakcji w M&M w Europie nie uświadczysz
    chyba ten bagaż to nie we wszystkich liniach.. ale np jak masz silver w OK to tylko masz jakieś tam przywileje w OK bo jak lecisz już inną linią ze SKYTEAM to już nie chyba się nie mylę ?
    a mają jakieś oferty punktowe ? bo jakoś mi się to nie rzucało nigdy w oczy ( inna sprawa jakoś nie szukałem)

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    chyba ten bagaż to nie we wszystkich liniach.. ale np jak masz silver w OK to tylko masz jakieś tam przywileje w OK bo jak lecisz już inną linią ze SKYTEAM to już nie chyba się nie mylę ?
    a mają jakieś oferty punktowe ? bo jakoś mi się to nie rzucało nigdy w oczy ( inna sprawa jakoś nie szukałem)
    Jeśli system jest wagowy to na lotach operowanych przez OK +1 sztuka na innych SkyTeam + 10 kg; jeśli sztukowy to u wszystkich przewoźników SkyTeame poza Korean + 1 sztuka 23kg; ale np Silver w SU to zawsze + 1 sztuka

    O promocjach milowych też mało wiem. Nie jest to tak scentralizowany program jak M&M. Z jednej strony źle, bo zasady mniej przejrzyste z drugiej dobrze bo jak już nazbierasz na bilet nikt ci nie proponuje połączenia za mile MOW-WAW z przesiadką w MUC czy FRA z dopłatą 1050 PLN (byle tylko Lufthansa AG obsługiwała całość) :-(((

  10. #10
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    W ubiegłym roku miałem dylemat między OK Plus a FB i wybrałem ten drugi pomimo tego, że większość lotów odbyłem od tego czasu na OK. W przypadku Silvera były dodatkowe mile, dodatkowy bagaż, business check-in, często priorytetowa obsługa bagażu, fast track w PRG i kilku innych portach na rejsach OK, KL i AF. Innymi liniami ze Sky Team nie latałem. Business lounge niestety nie było, ale mam już Golda i to już zupełnie co innego. Uzyskanie Golda jest dużo łatwiejsze niż SEN w M&M.
    Co do nagród, to ostatnio dostałem info, ze nie trzeba już płacić opłaty paliwowej przy biletach nagrodach. Promocji maja całkiem dużo, zazwyczaj połowa normalnie wymaganej liczby mil.
    Tylko jak dla mnie, jest pewien problem -obecnie Sky Team lata tylko do WAW. Nie liczę SU do KRK, bo na wschód nie latam. OK wróć do KRK!!!
    Dlaczego KL nie lata do KRK? Zupełnie tego nie rozumiem, chociażby ze względu na możliwe transfery do USA i Kanady.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ulisses Zobacz posta
    Gold OK dawał bezpłatny update do biznesu jeśli były wolne miejsca na rejsach operowanych przez OK - takich atrakcji w M&M w Europie nie uświadczysz
    Już nie ma upgrade, tylko dla najwyższych taryf . Kiedyś wystarczyło mieć nie najbardziej restrykcyjne Y i upgrade był niemal pewien. W roku nie dostawałem upa może z raz, czy dwa, ale za to często mi obsługa przynosiła żarcie z C

    Dla mnie duża strata, bo przez parę lat korzystałem regularnie z przesiadkami przez PRG. Niestety OK przestało być konkurencyjne cenowo, zmieniło warunki dla posiadaczy kart i po 7 latach korzystania spadłem z Platyny na Golda i właśnie się zastanawiam, czy odnawiać, czy nabijać M&M.
    www.swiatslubow.com
    Potrzebujesz info o Vegas? Odezwij się na priv :)

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MILeq Zobacz posta
    Już nie ma upgrade, tylko dla najwyższych taryf . Kiedyś wystarczyło mieć nie najbardziej restrykcyjne Y i upgrade był niemal pewien. W roku nie dostawałem upa może z raz, czy dwa, ale za to często mi obsługa przynosiła żarcie z C

    Dla mnie duża strata, bo przez parę lat korzystałem regularnie z przesiadkami przez PRG. Niestety OK przestało być konkurencyjne cenowo, zmieniło warunki dla posiadaczy kart i po 7 latach korzystania spadłem z Platyny na Golda i właśnie się zastanawiam, czy odnawiać, czy nabijać M&M.
    To możesz zrobić status matching do G w STAR ALLIANCE:

    Here is how to request for the status match:

    • Sign up for a Turkish Airlines M&S Account here.
    • Send an email to customermiles@thy.com with a scan of your other airline FFP membership card and account statement (this is a requirement to receive both). You will need to make a case for them to look at you as a good case to status match into their program (a business case for them?)
    • You should hear from them in a week to ten days about their ‘decision’ on your status match query.

  13. #13
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz Zobacz posta
    To możesz zrobić status matching do G w STAR ALLIANCE:

    Here is how to request for the status match:

    • Sign up for a Turkish Airlines M&S Account here.
    • Send an email to customermiles@thy.com with a scan of your other airline FFP membership card and account statement (this is a requirement to receive both). You will need to make a case for them to look at you as a good case to status match into their program (a business case for them?)
    • You should hear from them in a week to ten days about their ‘decision’ on your status match query.
    Działa. W moim przypadku zajęło niecały tydzień.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Tylko jak dla mnie, jest pewien problem -obecnie Sky Team lata tylko do WAW. Nie liczę SU do KRK, bo na wschód nie latam. OK wróć do KRK!!!
    Dlaczego KL nie lata do KRK? Zupełnie tego nie rozumiem, chociażby ze względu na możliwe transfery do USA i Kanady.
    No właśnie!

    Ja zrobiłem odwrotnie, z M&M status-match do FB dla uwolnienia się od matki-Lufthansy i nie zacząłem nawet używać, kiedy OK wycofało się z Krakowa. Koniecznie, koniecznie potrzebujemy AF lub KL, dwa, a najlepiej trzy razy dziennie, tak żeby była i Europa i przesiadki long-haul. Niechby się spięli i zdobywali twierdzę KRK: Star Alliance fortress!

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •