Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
Like Tree13Likes

Wątek: Po co w ogóle wypychanie?

  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Po co w ogóle wypychanie?


    Polecamy

    W nawiązaniu do tych zdjęć:

    Temat trochę żartem, ale jak rozumiem - chodzi o to że na pozostałych płytach
    nie było innych samolotów o które mógłby zawadzić i dlatego sam się obrócił i wyjechał?

    Czy taki manewr nie jest niebezpieczny w sensie, że jakby pilot jednak zawadził,
    choćby o budynek terminala, czy jakąś latarnię, to miałby z tego powodu
    nieprzyjemności, pomijając że lot byłby odwołany.

    Miałem jeszcze spytać, czy każdy samolot ma taki mały promień skrętu, ale sobie
    przypominałem, że przecież na końcu pasa musi jakoś zawrócić

    Ciekaw też jestem czy to było poprzedzone rozmową z wieżą że dadzą se sami
    radę?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Po co w ogóle wypychanie?

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Miałem jeszcze spytać, czy każdy samolot ma taki mały promień skrętu, ale sobie
    przypominałem, że przecież na końcu pasa musi jakoś zawrócić
    Kazdy samolot ma przednie kolo sterowane mala kierownica (tiller) a wiec promien skretu moze byc calkiem maly. A tak pomijajac to na zdjeciach praktycznie nic nie widac - poza 737 Ryanair w nocy.

  3. #3
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Re: Po co w ogóle wypychanie?

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Miałem jeszcze spytać, czy każdy samolot ma taki mały promień skrętu, ale sobie
    przypominałem, że przecież na końcu pasa musi jakoś zawrócić
    Kazdy samolot ma przednie kolo sterowane mala kierownica (tiller) a wiec promien skretu moze byc calkiem maly. A tak pomijajac to na zdjeciach praktycznie nic nie widac - poza 737 Ryanair w nocy.
    widać jak ma skręcone koło i że go nie wypychają tylko sam się obraca i odjeżdża :> :>
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  4. #4

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Czasem u nas się tak zdarza, jeśli nie ma innych samolotów w pobliżu to samoloty"radzą sobie same".Nic w tym dziwnego.

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Hehehe, to chyba MOL wprowadza juz swoja "politykę oszczędnościową" w tej materii, gdyz kiedys czytałem, że mówił, żeby znajdować oszczędności właśnie na wypychaniu samolotów, skoro mogą same odjechac od terminala.

    A swoją drogą to miło zobaczyć EI-DAN na fotce, którym leciałem WAW-DUB.

  6. #6
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sterixx
    Czasem u nas się tak zdarza, jeśli nie ma innych samolotów w pobliżu to samoloty"radzą sobie same".Nic w tym dziwnego.
    czytając troszkę o lotnictwie, ale tak naprawdę troszkę, tudzież oglądając filmiki
    na 'youtube', śmiem twierdzić, że być może dla kogoś z USA, gdzie wciąż jeszcze jest
    sporo 727 i MD, które odwracaczami ciągu same wypychają się ze stanowiska, u nas
    takie zachowanie jest ciekawostką i rzadkością. u nas w Polsce, bo może jest to często
    stosowana praktyka, bowiem zdjęć z tego typu operacji jakoś nie znajduję co drugą
    noc na naszym forum

    ale może wciąż za mało widziałem, chcę tylko powiedzieć, że w mojej świadomości to nie jest "normalne"
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  7. #7
    Awatar loresipsum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    A swoją drogą to miło zobaczyć EI-DAN na fotce, którym leciałem WAW-DUB.
    tak niewiele potrzeba do szczescia 8) uzywaj do bolu
    http://www.jetphotos.net/showphotos....-DAN&view=true

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    W ZAG samoloty same się "zawracają" - jest to standardową praktyką. Mają tam najwyraźniej odpowiednią ilość miejsca między samolotami i od samolotów do terminalu/drogi.
    Eee tam, podpis ;)

  9. #9
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Na Malcie w ogóle nie ma pushbacku i jakoś sobie samoloty radzą, nawet B744, czy A340.

    Jeśli samolot ma wystarczająco dużo miejsca może sam wykołować, jeśli nie, zostaje pushback.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, (FS9.1), FSX SE. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Jeśli samolot ma wystarczająco dużo miejsca może sam wykołować...
    Lub ustawić się jak ustawiają się w większości ATRy.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    BTM

    Domyślnie Re: Po co w ogóle wypychanie?

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Miałem jeszcze spytać, czy każdy samolot ma taki mały promień skrętu, ale sobie
    przypominałem, że przecież na końcu pasa musi jakoś zawrócić
    Kazdy samolot ma przednie kolo sterowane mala kierownica (tiller) a wiec promien skretu moze byc calkiem maly. A tak pomijajac to na zdjeciach praktycznie nic nie widac - poza 737 Ryanair w nocy.
    Fakt potwierdzam. taxing rozpoczety bez push back'u. Widziałem to osobiście. Rzadkość ale jednak.
    Pozdrawiam
    dyziojr


  12. #12
    Awatar liz747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    U nas w Łodzi też nie ma "wypychaczy", jeśli są to się ich nie stosuje, każdy samolot kołuje sam, nie spotkałam sie na EPLL z push backiem, wszystkie są samodzielne

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tez sensacja. Wszystko jez zalezne od tego czy stanowisko jest "opublikowane" jako stanowisko na pushback, czy tez jest stanowiskiem "przelotowym" z ktorego samolot moze wyjechac o wlasnych silach. Wystarczy spojrzec na EPWA - sa stanowiska z ktorych samoloty sa wypychane, i sa takie z ktorych wyjezdzaja same. W tej kwestii nie ma samowolki, wszystko odbywa sie zgodnie z obowiazujacymi przepisami (np. na EPWA ze stanowiska 47 samolot moglby wyjechac w tym sensie ze ma na to duzo miejsca, ale nie jest to dozwolone i pushback jest wymagany).

  14. #14
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    U nas na EPRZ tego nie ma Samoloty są samodzielne
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 605KM/700NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Tez sensacja.
    I po co zrzędzić? Forum jak wiadomo składa się ze specjalistów od lotnictwa, tych którzy się za takich tylko uważają, jak i tych, którzy chcą się czegoś dowiedzieć. Sensacji nikt tu nie robi, po prostu parę osób napisało jak u nich wygląda wyjechanie ze stanowiska.
    Eee tam, podpis ;)

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    I kto tu zrzedzi? Napisalem jak to sie przedstawia i tyle.

    PS. Wpisujcie miasta gdzie nei wypycha sie samolotow.

  17. #17
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Tarnów!

    Hurraaaa, onet zawitał ;p
    Kazor likes this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, (FS9.1), FSX SE. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  18. #18
    Awatar T17s

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    pomorze

    Domyślnie

    Krótki filmik odnośnie tematu

    http://www.youtube.com/watch?v=ID3jfc39x3E

  19. #19
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    PS. Wpisujcie miasta gdzie nei wypycha sie samolotow.
    Niczym komentarz na Onecie

  20. #20
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie


    Polecamy

    To ja w ramach tylko "dziennikarskiego obowiązku" dodam ze na EPWR jeszcze nie widzialem wypychanego samolotu (chyba ze na cwiczeniach) no ale EPWR to nie jest jeszcze chyba na tyle duże lotnisko.... ale już nie długo

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-02-2012, 14:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •