Kazdy samolot ma przednie kolo sterowane mala kierownica (tiller) a wiec promien skretu moze byc calkiem maly. A tak pomijajac to na zdjeciach praktycznie nic nie widac - poza 737 Ryanair w nocy.Zamieszczone przez twinsen
W nawiązaniu do tych zdjęć:
Temat trochę żartem, ale jak rozumiem - chodzi o to że na pozostałych płytachZamieszczone przez Zelek
nie było innych samolotów o które mógłby zawadzić i dlatego sam się obrócił i wyjechał?
Czy taki manewr nie jest niebezpieczny w sensie, że jakby pilot jednak zawadził,
choćby o budynek terminala, czy jakąś latarnię, to miałby z tego powodu
nieprzyjemności, pomijając że lot byłby odwołany.
Miałem jeszcze spytać, czy każdy samolot ma taki mały promień skrętu, ale sobie
przypominałem, że przecież na końcu pasa musi jakoś zawrócić![]()
Ciekaw też jestem czy to było poprzedzone rozmową z wieżą że dadzą se sami
radę?![]()
--
Leszek A. Szczepanowski
Kazdy samolot ma przednie kolo sterowane mala kierownica (tiller) a wiec promien skretu moze byc calkiem maly. A tak pomijajac to na zdjeciach praktycznie nic nie widac - poza 737 Ryanair w nocy.Zamieszczone przez twinsen
widać jak ma skręcone koło i że go nie wypychają tylko sam się obraca i odjeżdża :> :>Zamieszczone przez saturn5
--
Leszek A. Szczepanowski
Czasem u nas się tak zdarza, jeśli nie ma innych samolotów w pobliżu to samoloty"radzą sobie same".Nic w tym dziwnego.
Hehehe, to chyba MOL wprowadza juz swoja "politykę oszczędnościową" w tej materii, gdyz kiedys czytałem, że mówił, żeby znajdować oszczędności właśnie na wypychaniu samolotów, skoro mogą same odjechac od terminala.
A swoją drogą to miło zobaczyć EI-DAN na fotce, którym leciałem WAW-DUB.
czytając troszkę o lotnictwie, ale tak naprawdę troszkę, tudzież oglądając filmikiZamieszczone przez Sterixx
na 'youtube', śmiem twierdzić, że być może dla kogoś z USA, gdzie wciąż jeszcze jest
sporo 727 i MD, które odwracaczami ciągu same wypychają się ze stanowiska, u nas
takie zachowanie jest ciekawostką i rzadkością. u nas w Polsce, bo może jest to często
stosowana praktyka, bowiem zdjęć z tego typu operacji jakoś nie znajduję co drugą
noc na naszym forum![]()
![]()
ale może wciąż za mało widziałem, chcę tylko powiedzieć, że w mojej świadomości to nie jest "normalne"![]()
--
Leszek A. Szczepanowski
tak niewiele potrzeba do szczescia 8) uzywaj do boluZamieszczone przez stenus
![]()
http://www.jetphotos.net/showphotos....-DAN&view=true
W ZAG samoloty same się "zawracają" - jest to standardową praktyką. Mają tam najwyraźniej odpowiednią ilość miejsca między samolotami i od samolotów do terminalu/drogi.
Eee tam, podpis ;)
Na Malcie w ogóle nie ma pushbacku i jakoś sobie samoloty radzą, nawet B744, czy A340.
Jeśli samolot ma wystarczająco dużo miejsca może sam wykołować, jeśli nie, zostaje pushback.
[Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]
Lub ustawić się jak ustawiają się w większości ATRy.Zamieszczone przez RzEmYk
![]()
U nas w Łodzi też nie ma "wypychaczy", jeśli są to się ich nie stosuje, każdy samolot kołuje sam, nie spotkałam sie na EPLL z push backiem, wszystkie są samodzielne![]()
Tez sensacja. Wszystko jez zalezne od tego czy stanowisko jest "opublikowane" jako stanowisko na pushback, czy tez jest stanowiskiem "przelotowym" z ktorego samolot moze wyjechac o wlasnych silach. Wystarczy spojrzec na EPWA - sa stanowiska z ktorych samoloty sa wypychane, i sa takie z ktorych wyjezdzaja same. W tej kwestii nie ma samowolki, wszystko odbywa sie zgodnie z obowiazujacymi przepisami (np. na EPWA ze stanowiska 47 samolot moglby wyjechac w tym sensie ze ma na to duzo miejsca, ale nie jest to dozwolone i pushback jest wymagany).
U nas na EPRZ tego nie maSamoloty są samodzielne
![]()
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
I po co zrzędzić? Forum jak wiadomo składa się ze specjalistów od lotnictwa, tych którzy się za takich tylko uważają, jak i tych, którzy chcą się czegoś dowiedzieć. Sensacji nikt tu nie robi, po prostu parę osób napisało jak u nich wygląda wyjechanie ze stanowiska.Zamieszczone przez Behemot
Eee tam, podpis ;)
I kto tu zrzedzi? Napisalem jak to sie przedstawia i tyle.
PS. Wpisujcie miasta gdzie nei wypycha sie samolotow.
Tarnów!
Hurraaaa, onet zawitał ;p
[Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]
Krótki filmik odnośnie tematu
http://www.youtube.com/watch?v=ID3jfc39x3E
Zakładki