Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie zmiana rozkładu lotów, a zmiana rezerwacji - Lufthansa


    Polecamy

    Więc zrodził się oto taki sobie problem:

    Wyszukałem najtańszego połączenia na trasie KRK-HAJ i HAJ-KRK.
    Wyszło, że najmniej zapłacę za lot LH z połączeniem w MUC, a bilet należało kupić w Expedia.com. Bilet kupiłem.

    Wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że Lufthansa zmieniła rozkład lotów..
    Po tej zmianie okazuje się, że w drodze powrotnej na przesiadkę mam czekać 5 godzin, a przylot do Krakowa jest o godzinie 22:20.
    Dostałem maila z informacją, że :
    "Lufthansa German has made minor changes to your itinerary"

    Ja się ze zmianą zapoznałem, ale nie zgadzam się na narzucone mi połączenie. Chcę zmienić rezerwację, ale zaczyna się cyrk.

    Dzwonię do Lufthansy - mówią, że jeśli sobie życzę zmiany to nie ma sprawy, będzie ona bezpłatna, tylko mam zadzwonić do Expedii i poprosić o zmianę, więc tam dzwonię....
    ... po półgodzinnej dyskusji odsyłają mnie do Lufthansy twierdząc, że za darmo mi biletu nie przepiszą, bo muszę zapłacić opłatę za zmianę rezerwacji (dla przewoźnika) oraz opłatę manipulacyją dla Expedii.
    Więc dzwonię znów do Lufthansy w Warszawie i proszę o zmianę rezerwacji, nie jest to możliwe, mam dzwonić do Expedii... i tak w kółko....

    Więc Lufthansa by zmieniła moją rezerwację za darmo ale nie może bo bilet kupiony gdzieś tam..
    A Expedia może zmienić rezerwację ale za opłatą (dobre kilkaset PLN), której podobno nie ma (wg. Lufthansy)

    I tak sie teraz zastanawiam: Czy pasażer, któremu zmieniono loty z winy przewoźnika, nie ma prawa do bezpłatnej zmiany rezerwacji?

    I z kim tu rozmawiać w takiej sytuacji?

  2. #2
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Może Rzecznik Praw Konsumenta?

    Bielsko - Biała 43-300,
    ul.Piastowska 40
    tel. (033) 813 64 00, fax. (033) 822 06 72

    Bielsko - Biała 43-300,
    Pl.Ratuszowy 1
    tel. (033) 82 272 91, fax. (033) 822 15 09

  3. #3
    Awatar pawelw

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie

    Mi tez LH zmienila rozklad na swieta, ale po telefone zmienili mi bezplatnie na to co chcialem.

  4. #4
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawelw
    Mi tez LH zmienila rozklad na swieta, ale po telefone zmienili mi bezplatnie na to co chcialem.
    Ale bilet kupowałeś pewnie bezpośrednio w LH.
    Ja rezerwacji dokonałem za pośrednictewm Expedii, stąd problem.
    Lufthansa twiedzi, że rezerwacji nie zmieni, bo odpowiedzialność za moją rezerwację ponosi biuro w którym kupiłem bilet.

  5. #5
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A wytlumaczyles im na czym sprawa polega, ze to oni zmienili Ci rozklad a nie ze ty chcesz. Ty chcesz tylko bo ci go po zmianach bardziej dopasowali. Jak sie upra to niestety niewiele sie pewnie zdziala - trzeba bylo kupowac na stronach LH. W LH Ci teraz nie zmienia.

  6. #6
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    No właśnie tłumaczyłem że chodzi o zmianę rezerwacji spowodowaną zmianą rozkładu lotów, jednak expedia upiera sie i chce opłatę za taką zmianę, natomiast pracownica lufthansy po prostu odłożyła słuchawkę i tyle było z rozmowy. Napisałem zażalenie do lufthansy, ponieważ nie mam ochoty na wielogodzinne dyskusje z expedią. Ciekawe jest jeszcze coś takiego, że Lufthansa twierdzi, że ja zaakceptowałem zmianę.. ???? tylko na jakiej podstawie??

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zadzwoń do LH w WAW i poproś o rozmowę z kierownikiem biura,
    lub spróbój w biurze LH w KTW.

    Wg mnie LH nie ma prawa odmówić Ci bezpłatenj zmiany rezerwacji w Twojej sytuacji.
    I nie jest ważne gdzie wykupiłeś bilet, w biurze własnym zawsze go moga wymienić.

  8. #8
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    No i sprawa się wyjaśniła....
    Oczywiście nie dałem za wygraną i jeszcze kilka razy próbowałem wymusić bezpłatną zmianę rezerwacji. Nie pomogły telefony do expedii, nic nie dały telefony do biur LH w Polsce oraz maile. Zadzwoniłem w końcu do LH w Niemczech i po 5 minutach rozmowy zmieniono moją rezerwację. Niestety, ale jakości obsługi klienta to możemy się uczyć od sąsiadów...

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Właśnie chciałem Ci polecić kontakt z LH w Niemczech - jeszcze ani razu mnie nie zawiedli, łącznie z tym że niedawno mi odesłali iPoda, którego zostawiłem w kieszeni oparcia fotela
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Właśnie chciałem Ci polecić kontakt z LH w Niemczech - jeszcze ani razu mnie nie zawiedli, łącznie z tym że niedawno mi odesłali iPoda, którego zostawiłem w kieszeni oparcia fotela
    no akurat to mnie nie dziwi. W PL to jest dziwne, ale na zachodzie nie za bardzo.. ot taka kulturowa roznica

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Odgrzebię stary temat :-)

    Mam sytuację podobną. Kupiłem bilet dla mnie i dla swojej dziewczyny na okres świąteczno-noworoczny z Warszawy do Porto. Tak też wyszukiwałem na stronie LH. Bilet kupiłem, przesiadka we Frankfurcie.

    Loty powinny więc wyglądać tak:
    1) Warszawa - Frankfurt
    2) Frankfurt - Porto.

    Dziś dostałem maila, że rezerwacja uległa zmianie. Z Warszawa-Porto na stronie rezerwacji pojawiło się... Frankfurt-Porto.
    I teraz kolejność lotów jest taka w stronę do Porto:
    1) Frankfurt - Porto
    2) Warszawa - Frankfurt


  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Normalna sprawa, rozkłady się zmieniają - dzwonisz i wybierasz dogodne dla siebie połączenie.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Ok, bo wystarczyłem sie mocno. Mam nadzieje, ze ze SA tez mogę wybierać, bo chetnie bym sie przeleciał pasujacym na tej trasie połączeniem które maja na ten dzień

  14. #14
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Nie ma co się starczać znaczy bać 1 telefon do biura luftwaffe na Okęciu i załatwisz sprawę. Tylko nie daj sobie wmówić, że masz bilet w innej klasie rezerwacyjnej. No bo przecież nie Twoja wina, że rozkład został zmieniony.
    Pitterek

  15. #15
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    Nie ma co nawet dzwonic do polskiego biura LH. Tam sie nic nie da, a bo juz nie ma miejsc w tej klasie, a bo to, a moze to.
    Przed chwila dzwonilem by zmienic (oczywiscie bezplatnie) rezerwacje w zwiazku ze zmiana rozkladu (zaledwie o 20 minut).
    Trasa DUB-FRA-GDN: pierwotnie zabukowany w (S) DUB-FRA (LH) i FRA-GDN (LO). W zwiazku z kilkunastominutowym przesunieciem w rozklacie pojawila sie mozliwosc lotu rejsem wczesniejszym z FRA do GDN by LH Cityline.

    No to dzwonie do polskiego call centre do W-wy, po 10 minutach oczekiwania przedstawiam sprawe i prosbe o zmiane z LO na LH Cityline iiii..... NIE DA SIĘ - brak miejsc w (S). Nie pomaga nawet status SEN

    No to dzwonie do irlandzkiego call centre w Dublinie, po 10 sekundach oczekiwania przedstawiam sprawe i prosbe o zmiane z LO na LH Cityline iii..... - odpowiedz: "Z wielka przyjemnoscia moge to zrobic" - czyli DA SIĘ.
    Lot przebookowany bez problemu w 2 minuty z LO (S) na LH (W).

    Szkoda czasu i kasy na telefony do WAW, bo tam: NIE DA SIĘ!

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dromack Zobacz posta
    Nie ma co nawet dzwonic do polskiego biura LH. Tam sie nic nie da (...)
    Zadzwoniłem dziś, dodzwoniłem się zaraz po zakończeniu wstawki o nagrywaniu rozmowy. Pani od razu przeprosiła, powiedziała, że to wina systemu przebookowała mi Warszawa-Frankfurt-Porto na Warszawa-Frankfurt-Genewa-Porto (ostatni odcinek TAPem).

    Podejście bardzo w porządku

  17. #17
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    A jednak cos sie da!

    Btw. pofruwasz sobie troszeczke...

  18. #18
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dromack Zobacz posta
    A jednak cos sie da!

    Btw. pofruwasz sobie troszeczke...
    Wszystko zależy od tego, na kogo się trafi. Ja kiedyś (coś koło roku 2001) chciałem z SZZ polecieć wcześniejszym samolotem niż wynikało to z rezerwacji. Taryfa oczywiście najtańsza (LOT miał wtedy promocyjne ceny na SZZ-WAW), bilet był jeszcze papierowy. W biurze LO w centrum miasta miła Pani przystawiła stempel, wpisała długopisem nową godzinę i poleciałem wcześniej. Parę tygodni, albo miesięcy później podobna sytuacja w GDN (tym razem lotnisko) skończyła się pouczeniem w stylu "niska taryfa do czegoś zobowiązuje" i niby OK. Pamiętam to dlatego, że w tym GDN kwitłem jakieś 2 godziny po tym jak odprowadziłem wzrokiem odlatujący wcześniejszy prawie pusty samolot. I niby dobrze, i niby wszystko w porządku, ale na ten mój zarezerwowany w "zobowiązującej" taryfie ostatni rejs do WAW było więcej chętnych niż miał on miejsc. I cóż, chętni na wyższe taryfy zostali na lotnisku z kwitkiem. A wystarczyło, żeby ta Pani po prostu zajrzała do komputera i mogła zarobić dla swojego pracodawcy trochę kasy. Tylko, po co?
    Mniej prehistoryczna sytuacja miała miejsce w roku ubiegłym, kiedy to AT7 o 11.40 z KRK do WAW wzbił się w powietrze w celu zrobienia kółka nad miastem i powrotu na ten sam pas startowy w KRK. Cały samolot pasażerów ustawił się w kolejce do biura lotniskowego w terminalu krajowym w wiadomym celu. Ja zadzwoniłem na call centre i poprosiłem o zmianę rezerwacji z odwołanego rejsu oraz zmianę kolejnej rezerwacji na rejs powrotny, który miał się odbyć tego samego dnia. Pierwsza rozmówczyni chciała zmienić tylko tą pierwszą odmawiając zmiany tej drugiej. I chyba mogła tak zrobić, bo obydwie rezerwacje miały oddzielne bilety. Podziękowałem i postanowiłem się zastanowić. Zadzwoniłem raz jeszcze i kolejna Pani uznała, że może zmienić obydwie rezerwacje na późniejsze terminy.
    Da się? Oczywiście, trzeba mieć tylko szczęście i trafić na kogoś komu się chce i kto nie widzi problemu we wszystkim co go otacza.

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Jestem zaskoczony, bardzo pozytywnie! I właściwie... cieszę się, że taka zmiana miała miejsce :-)

  20. #20
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Infolinia jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz na kogo trafisz Ja bez statusu zamieniłem - dając do zrozumienia grzecznie miłemu Panu, że to LH odwołała lot nie ja. Ja mam być w godzinach rannych w MXP i wrócić tym samolotem, którym proponujecie mi polecieć. Pan poskrobał się po głowie - poszedł niby do managera i powiedział, że znalazł mi bilety w LOT (w sumie ja miałem KTW-WAW-MXP-WAW-KTW - wszystko na osobnych biletach - jedynie czego nie chcieli mi zamienić to na KTW-FRA-MXP rano - proponował WAW-FRA-MXP - ale nie pasowało mi bo KTW-WAW miałem przylot do WAW później niż odlot do FRA) (125 mil na 750 mil - więc taryfa inna) Właśnie tym powrotnym pyknąłem 30 segment. Powrotny odcinek WAW-KTW został odwołany i przebukowano mi na WAW-KRA (proponowali mi hotel i poranny rejs - ale na drugi dzień nie było urlopu - ostatnie miejsce w samolocie dostałem), który to wylądował w KTW due to fog in KRK
    Pitterek


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •