Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree2Likes

Wątek: Lot SAS - co wybrać M&M, Aegon czy sasowskie?

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie Lot SAS - co wybrać M&M, Aegon czy sasowskie?


    Polecamy

    Obecnie mam FTL ale z racji zmian co do saloników to myślę o przesiąściu się. Szczególnie, że pewnie po 2013 będę mniej latać.Więc tak.
    Latać będę dużo na zmianę SAS i LH. Myślę o Aegonie bo tam w sumie kilkoma lotami (latam z przesiadką) zrobie golda.
    SAS ma też swój program i pamiętam, że kiedyś mieli super promo milowe na daleką północ. Często sie to zdarza jeszcze?
    W pierwszej kolejności interesuje mnie, żeby lecąć najczęściej z Wawy móc usiąść kulturalnie a po drugie, żeby te mile kiedyś wydać.

    PS. Czy na FTL z biletem LH nie wejdę do Ballady? Czy mile do Aegonu zbiera się w roku kalendarzowym czy od pierwszej mili - zastanawiam się czy już zacząć czy od przyszłego roku.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Tez mam FTL ale od czasu zmiany w MM od 1 wrzesnia i braku mozliwosci korzystania z salonikow zdecydowalem sie zapisac do programu Miles and Bonus Aegana i rejestrowac u nich niektore loty.
    Wlasciwie tylko po to zeby uzyskac *G.
    Na powitanie dostajesz od nich 1000mil.
    Niedawno lecialem LH z dolotem do FRA a nastepnie ANA w Y na trasie FRA-HND i spowrotem.
    Za ten lot dostalem 1000mil (LH) i 9692mil (ANA) plus to samo na powrot.
    Dzieki temu za jeden wypad do Japonii zarobilem *G i teraz moge zamiennie stosowac obydwie karty w zaleznosci od liczby mil.
    Aegean Airlines | Earn Miles
    Z tego co zrozumialem z regulaminu masz rok od momentu uzyskania statusu Blue a nie rok kalendarzowy jak w MM

  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    SAS w tym roku znacznie poprawił atrakcyjność swojego progrmau, latając z nimi dostajesz 100% mil od najniższych klas. Z innymi liniami już nie jest tak różowo, więc dużo zależy od Twojego osobistego "przebiegu". SAS zdaje się nie wali też opłątami paliwowymi przy biletach milowych, więc nawet te mniejszy kwoty można wykorzystać na krótkie dystanse, gdzie z M&M opłaty zabijają sens.

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    PS. Czy na FTL z biletem LH nie wejdę do Ballady?
    W myśl nowych zasad, nie. Wejdziesz do Poloneza.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Grecy są ok tylko do szybkiego i taniego zrobienia *G natomiast uzbierane tam mile w kwocie na golda są praktycznie bezużyteczne chyba że ktoś lata po Grecji albo z nimi gdzieś w Europę. Poza tym programy własne takich relatywnie niewielkich linii niosą za sobą ryzyko ich zniknięcia gdy operator przepada na rynku więc na jakieś "deponowanie" mil przez parę lat to to sie specjalnie też nie nadaje.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Grecy są ok tylko do szybkiego i taniego zrobienia *G natomiast uzbierane tam mile w kwocie na golda są praktycznie bezużyteczne chyba że ktoś lata po Grecji albo z nimi gdzieś w Europę. Poza tym programy własne takich relatywnie niewielkich linii niosą za sobą ryzyko ich zniknięcia gdy operator przepada na rynku więc na jakieś "deponowanie" mil przez parę lat to to sie specjalnie też nie nadaje.
    Co do bankructwa linii i zamkniecia programu to sie z Toba zgodze.
    Natomiast co do bezuzytnosci mil to sie zgodzic nie moge.
    Na Aegean Airlines | Spend Miles maja podane informacje ile mil jest potrzebnych do bezplatnego biletu, wypozyczenia samochodu,... i to nie tylko u nich ale u kazdego partnera SA.
    Podane wartosci dnosza sie do lotu tam i spowrotem wiec wydaje sie to korzystne.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    No tak ale te problemy są połączone: za mile potrzebne na golda niewiele da się zrobić (nie ma nawet Europy RT), więc trzeba zbierać dalej u Greków, żeby coś sensownego z tego było, a z kolei deponowanie u nich mil aby je w przyszłości zużyć np. jakieś hawaje czy inne australie w biznesie związne jest z dużo wiekszą niepewnością 'małych' programów.

  7. #7
    Awatar Pavulon_

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Czy status *G przyznawany jest w Aeganie rownież na 2 lata ?
    Gabriel likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pavulon_ Zobacz posta
    Czy status *G przyznawany jest w Aeganie rownież na 2 lata ?
    przeczytaj ten topic : FAQ No.2 for Aegean Miles & Bonus: Aegean *Gold Card Crash-Course - FlyerTalk Forum


  9. #9
    Awatar Pavulon_

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Tak, zdążyłem już to zrobić.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Nie mogę doczytać, czy Gold w Eurobonus ma takie same właściwości odnośnie loungy jak w M&M czy raczej jak FTL?

  11. #11
    Awatar Pavulon_

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    wszystkie (z małymi wyjątkami) *G mają takie same Lounge Access Policy - Star Alliance

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    Nie mogę doczytać, czy Gold w Eurobonus ma takie same właściwości odnośnie loungy jak w M&M czy raczej jak FTL?
    Nie. M&M SEN w salonikach LH ma dodatkowo opcję wejścia z rodziną, nie tylko z jednym gościem. I można również wejść po locie, nie tyle przed.
    Gabriel likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Dzęki. Ostatnie pytanie z serii niedoczytanych ( nie mogę zasad dokładnych na stronie znaleźć).
    Do Golda potrzba w SASie 50 lotów lub 50k mil. Czy te 50 lotów to wszystko ze SA czy tylko tak jak napisali poniźej?

    Qualify on every one-way flight you take

    Speed your way to Silver and Gold status with qualifying flights* with SAS, Blue1 or Wideroe in any eligible booking class.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie Eurobonus

    Witam szanowne grono

    Pozwolę sobie odświeżyć wątek odnośnie Eurobonus . Postaram się streścić ale bardzo proszę o pomoc podpowiedz dla poczatkujacego . Stoję przed dylematem M&B czy Eurobonus , szykuje mi sie na stałe pare/naście lotów i to wlasnie Sas stąd moje kroki do tego programu bo analizując ilość lotów jak i kwestie finansowe oraz terminowe wychodzi że w to wchodzę i w ciągu ok 6-10 miesięcy powinien być G* ( jeden z celów, bagaż fast itp ) . No ale zważywszy na niby szybkie uzyskanie G* w Aeganie to czy ktoś kto ma doświadczenia z Sas może mi podpowiedzieć czy wybieram dobry kierunek ? Loty będą Sas Rt z czterech odcinków więc praktycznie muszę wylatać 11 Rt i coś dołożę i Tu podstawowa różnica z M&B ze muszę ichnym 6 seg wykonać no i dodatkowo jakis loungh plus coś aby dobic do 36k gdzie przy sasie i tak te 45 seg wylatam ale przedluzenie w M&B tylko 12tys i seg a w sas 45 seg ( lub 40k ) chyba ze zle odczytałem warunki . Chodzi mi o dostępność lotów za mile przez Sas , jakieś doświadczenia bo bazujac na minimum ( a liczę na więcej ) ktore będę robic oraz terminie ważności rocznie coś się uzbiera . Będę wdzięczny za wszelkie sugestie . Jeśli zaśmiecam proszę usunąć

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Sprawdź czy te przedłużenie w M&B przypadkiem też nie jest na ich pokładzie tylko (a wyższa stawka dla partnerów).

    Pomijając zasady (trasy, segmenty, daty itp) to dostępność SK będzie taka sama lub lepsza dla EB niż M&B (i odwrotnie).

    ZTCP to EB też już nie kasuje dodatkowych opłat paliwowych za loty, a M&B jeszcze tak.


  16. #16

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Przedłużenie w M&B 12k +4 ich lub 24k cały alians ( to akurat bez różnicy bo plan jest ze wylatam te minimum , zarówno sas 45 seg , czy wrzucając do M&B )

    No własnie chodziło mi o ewentualne kruczki w róznicach zasad bo to co na stronach to ogolne zasady stąd pytanie do doświadczonych z tymi liniami jak to się ma w praktyce tak dla laika :-) . Bardziej o dostepność za mile chodziło mi też o innych przewoznikow ( Azja i może pod rtw ale to wyjdzie w praniu ) lub na upgrade :-)

    ZTCP - możesz rozwinąć , proszę ?

  17. #17
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Z Tego Co Pamiętam

  18. #18
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Dostępność innych przewoźników (tzn nie A3/SK) będzie podobna dla obu programów (z małymi wyjątkami typu LH stwierdzi, że nie będzie w ogóle chciała dawać sowich F, bo A3 oferuje za tanio *G).

    A3 ma niezłe stawki na wypalanie mil, ale rekompensuje to sobie dodatkowym haraczem "za paliwo". No i pozwalają tylko na jedną przesiadkę, co może być problematyczne z/do mniejszych lotnisk. Przez dodatkowe opłaty opcja wypalenia na wycieczkę w Y do Azji może być mocno słaba (ale mają sporo dobrych okazji w C nawet z opłatami).

    Jeśli chodzi o kwalifikacje, to chyba też wymagają po kolei skoków od zera do bohatera, z zerowaniem licznika na każdym etapie, więc 72k mil do kwalifikacji na Golda może być potrzeba (choć segmenty z nimi obniżają ten wymóg - no i dość łatwe do zrobienia biorąc pod uwagę masę promocji z WAW nawet).


  19. #19

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    Z Tego Co Pamiętam
    :-)

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Czyli łatwiej będzie z eurobonus LH wypalic jak dobrze zrozumialem a domyslam sie ze i inni tez beda marudzic na A3 :-) Azja i/lub rtw myślę docelowo o Ana , Nz chyba ze jest mozliwość na LH kupic lot na tych metalach czy raczej do nich musze bezposrednio udezac ? I tu powstaje kolejna zagdaka dla mnie bo na sasie mowia ze inne to do nich przez callcenter ale czy jest opcja ze np wlasnie bezposrednio w LH biore lot czy tylko przez sas muszę ? ( wiem pytania laika , sorry ) .

    Te okazje A3 w C to rozumiem dostepne wlasnie na wschód ?

    Co do kwalifikacji to tak jak podalem , droga do golda w A3 łącznie 36k i 6 seg a przedluzenie 12 lub 24 . Ale z racji miejsca pobytu WAW nie wchodzi w rachube no chyba ze przymusowo przy pobycie w PL

    Dziękuję za podpowiedzi :-)

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •