Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree4Likes

Wątek: Gdy chcemy do toalety a takiej nie ma.

  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Gdy chcemy do toalety a takiej nie ma.


    Polecamy

    Co sie wtedy robi podczas dluzszych lotow typu GA?

    Przenosne toalety, pieluchy czy "trzymamy"?

  2. #2
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Latalem po 3-4h Cirrusem, nigdy nie mialem osobiscie problemu, ale kiedy zaczynalo naprawde cisnac pasazerow trzeba bylo ladowac. Czasami w Ostravie, a czasami nawet w Zurichu. Gdybym sam mial problem i jeszcze sporo lotu przed soba nie zawahal bym sie tez siadac, bo jednak dekoncentracja wtedy jest totalna, a tego nie chcemy.

    Unikamy picia kawy, herbaty czy redbulla, tylko woda. Jak latalem z amerykanskimi klientami, ktorzy wsiadali do samolotu z wielkim kubkiem kawy ze starbucks, od razu planowalem en-route alternate

    Pzdr

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Lądowanie tzw. zapobiegawcze.

  4. #4
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Dzieki za wytlumaczenie.
    A czy zgoda na takie "nieplanowane" ladowanie jest latwe do uzyskania? Czy sa zwiaze z tym jakies koszty, oprocz oplaty u pisuardessy (babci klozetowej)?

  5. #5
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Dzieki za wytlumaczenie.
    A czy zgoda na takie "nieplanowane" ladowanie jest latwe do uzyskania? Czy sa zwiaze z tym jakies koszty, oprocz oplaty u pisuardessy (babci klozetowej)?
    Dołączam się do pytania i od siebie zapytam jeszcze, jak orientacyjnie wzrastają koszta przelotu małym samolotem GA (np. Cessną 172) z punktu "A" do "B", jeśli musimy wylądować "na siku" w punkcie "C" położonym np. w połowie trasy. Chodzi mi tutaj o same koszta związane z lotem (paliwo), bez opłat lotniskowych i gratyfikacji dla babci klozetowej . Wiem że zależy to od miliona różnych czynników ale tak procetnowo, mniej więcej... Dużo trzeba dorzucić paliwa na nie planowane kołowanie, start i ponowne osiągnięcie pułapu przelotowego?

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Wstyd sie przyznac, ale raz w nocy mialem takie "emergency" ze z 4000 ft zjechalem na SL w 2 minuty i "wymusilem" pierszenstwo na Black Hawku byle tylko wyladowac na najblizszym kierunku pasa...

    Ile to podnosi koszty? Dla lotu 3h dodatkowy czas pracy silnika to pewnie 20-30 minut (zalezy jaka wysokosc przelotowa, jak dlugo trzeba kolowac na lotnisku, VFR/IFR...), samo paliwo niewiele - mysle ze ok. +10%.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    teraz_na_wsi

    Domyślnie

    Temat niezwykle ciekawy i życiowy. Zastanówmy się nad opcją "bez lądowania". W przypadku obiektów latających typu męskiego i operacji pod potoczną nazwą "siusiu" sprawa wydaje się być do ogarnięcia. Co jednak w przypadku, że tak powiem, "drugiego dania" ? Jak powszechnie wiadomo od roku 1958 rekord w długości lotu bez lądowania wynosi coś ponad 60 dni i został ustanowiony w Cessnie 172. Czy ktoś wie jak ten śmierdzący problem rozwiązało tych dwóch bohaterskich amerykanów ?

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Lądowanie tzw. zapobiegawcze.
    A jak jesteś na środku Pacyfiku to gdzie ladujesz?
    Tacy co robią 'ferry' oczywiście ze noszą pieluchy.

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    A czy zgoda na takie "nieplanowane" ladowanie jest latwe do uzyskania?
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 15-08-2012 o 09:06

  9. #9
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mafiu Zobacz posta
    Czy ktoś wie jak ten śmierdzący problem rozwiązało tych dwóch bohaterskich amerykanów ?
    Oni zostawili na ziemi prawy fotel więc mieli "sporo" miejsca na przemieszczanie się w kabinie. Potrzeby załatwiali w staromodny sposób, przy pomocy nocnika, a potem dokonywali "zrzutu awaryjnego".

    Samolot można zobaczyć przy odbiorze bagaży na lotnisku w Miami (tylko nikt wtedy nie patrzy do góry).
    mikii77 and mafiu like this.

  10. #10
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    A czy zgoda na takie "nieplanowane" ladowanie jest latwe do uzyskania?
    Nie rozumiem zdziwienia. Nigdy nie lecialem (jeszcze) lotem typu GA wiec nie wiem jak to sie odbywa.
    - Wieza, prosze o pierwszenstwo bo musze do toalety
    - Tu wieza. Toaleta nieczynna. Najblizsza czynna toaleta jest we Wroclawiu.
    mikii77 likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    - Wieza, prosze o pierwszenstwo bo musze do toalety
    - Tu wieza. Toaleta nieczynna. Najblizsza czynna toaleta jest we Wroclawiu.
    Zastanów się o co ci chodzi, powyżej wydawalo sie ze pytałes o zwyczajne pozwolenie na ladowanie teraz nagle angazujesz wieże aby ci toaletę organizowali. Pytania coraz bardziej brna w nonsens.

  12. #12
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    A jak jesteś na środku Pacyfiku to gdzie ladujesz?
    Tacy co robią 'ferry' oczywiście ze noszą pieluchy.
    Ale kiedyś, panie, to byli prawdziwi twardziele:
    ... Duke Johnston. He flew YF-16 No. 1 back to Fort Worth from the Paris Air Show in 1975. 13 hours, no relief. Said his eyeballs were yellow when he landed at Carswell.
    http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-10452.html

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Pytania coraz bardziej brna w nonsens.
    Raczej w dowcip. To tylko mała dygresja, niepotrzebnie się unosisz.
    For every solution there is a problem.

  13. #13
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Raczej w dowcip. Niepotrzebnie się unosisz.
    Tak, dokladnie. Cytat o Wroclawiu byl kalka z Misia o tarasie widokowym, gdyby ktos jeszcze nie zajarzyl.

    A wiec sformuluje moje pytanie jeszcze raz, bez dowcipu:

    - Jaka jest procedura uyskania zgody na nieplanowane ladowanie w sytuacji waznej (tu caly czas bez dowcipu ), ale nie emergency?

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W ruchu kontrolowanym czy niekontrolowanym?

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    - Jaka jest procedura uyskania zgody na nieplanowane ladowanie w sytuacji waznej (tu caly czas bez dowcipu ), ale nie emergency?
    Problem jest od początku sztuczny bo na małych lotniskach nie ma z reguły żadnego ruchu i po prostu ladujesz. Jak akurat jest ruch bo sobota i ładna pogoda i wszyscy robią touch&go to jak lotnisko kontrolowane to prosisz kontrolera o pierwszeństwo (priority), możesz nawet zadeklarować PAL lub emergency jak nic nie skutkuje a na lotniskach niekontrolowanych dogadujesz się z innymi pilotami w ten sam sposób.
    kebapf likes this.

  16. #16
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    saturn5, dziekuje, ale chodzilo mi o cos innego, mozliwe, ze zle wyrazilem poprzednie pytanie.

    Z tego co soebie czytam przegladajac forum przed lotem potrezbne jest zlozenie planu lotu oraz (i tu nie jestem pewny) poinformowanie lotniska docelowego o ladowaniu. Wiec jak sie to ma do prosby o zgode na ladowanie na lotnisku, ktore nie zostalo wyszczegolnione w takim planie?

  17. #17
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A od czego masz FIS?
    Zawsze możesz złożyć plan lotu z powietrza albo zmienić istniejący.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    saturn5, dziekuje, ale chodzilo mi o cos innego, mozliwe, ze zle wyrazilem poprzednie pytanie.

    Z tego co soebie czytam przegladajac forum przed lotem potrezbne jest zlozenie planu lotu oraz (i tu nie jestem pewny) poinformowanie lotniska docelowego o ladowaniu. Wiec jak sie to ma do prosby o zgode na ladowanie na lotnisku, ktore nie zostalo wyszczegolnione w takim planie?
    A więc chodzi Ci o lądowanie na lotnisku kontrolowanym. Generalnie już na etapie planowania lotu określasz lotniska zapasowe, które później przekazujesz służbom ruchu lotniczego za pośrednictwem planu lotu. Taki plan powinien trafić do wszystkich zainteresowanych organów. W momencie, kiedy musisz wykorzystać lotnisko alternatywne, deklarujesz potrzebę kontrolerowi, ustalacie trasę i tyle. Podobna procedura jest jeżeli musisz lądować na lotnisku niezadeklarowanym wcześniej w planie lotu, ale wymaga to większego nakładu pracy dla służb ruchu (trzeba zadzwonić i skoordynować) i dla załogi (trzeba znaleźć mapy i inne potrzebne dane).

  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Z tego co soebie czytam przegladajac forum przed lotem potrezbne jest zlozenie planu lotu oraz (i tu nie jestem pewny) poinformowanie lotniska docelowego o ladowaniu. Wiec jak sie to ma do prosby o zgode na ladowanie na lotnisku, ktore nie zostalo wyszczegolnione w takim planie?
    Nie wiem co czytasz i jak czytasz ale chyba do tej pory nie rozumiesz dużo jak wyglada latanie w praktyce. W USA w locie VFR żadnego planu lotu nie musisz mieć. W locie IFR musisz mieć plan lotu ale w każdej chwili możesz zmienić lotnisko docelowe i robi sie to latwiutko. Jak masz bol brzucha to wrecz pytasz kontrolera aby cie skierowal na najblizsze lotnisko, dal wektor, itp. Podejrzewam ze łatwość zmiany lotniska dotyczy latania wszędzie na świecie. Dlatego moje zdziwienie powyżej bo wyczulem ze pytanie ma źródło w kompletnym niezrozumieniu praktyk lotnictwa.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-08-2012 o 20:09

  20. #20
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Poniekad masz racje, sposob latania GA skladam sobie w calosc z roznych wpisow na forum, i mozliwe ze moj obraz byl bledny. Bardzo dziekuje za wyjasnienie, FPP dziala!

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •