Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37

Wątek: Go-around

  1. #1

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie Go-around


    Polecamy

    Obserwowałem dziś jak w ciągu 15 minut cztery razy - za każdym razem na innej wysokości - przeleciał nade mną MD11 SASu na podejściu na GDN. Pewnie to jakieś ćwiczenia były, ale nasunęło mi się być może banalne pytanie.

    Jak często w rzeczywistych sytuacjach wykonuje się go-around? Czy na średniej wielkości lotnisku zdarza się to średnio raz dziennie czy raczej raz na rok? Jakie są najczęstsze jego powody? I czy pasażerowie bardzo panikują w takich sytuacjach?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    na lotnisku wielkosci gdanska pewnie ze 2-3 razy w miesiacu.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    MD11? SAS?

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A Poznaniu to zależy od tego, kto ma dyżur
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    MD11? SAS?
    No właśnie. I to w GDN!?

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Go-around

    Cytat Zamieszczone przez A_Gd
    Jakie są najczęstsze jego powody?
    Naprzyklad pas startowy sie nie zwolnil na czas.

  7. #7

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    MD11? SAS?
    Palnąłem z rozpędu, wybaczcie Miałem na myśli MD8x oczywiście

  8. #8
    Awatar petter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT/R.Śl

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A Poznaniu to zależy od tego, kto ma dyżur
    Dlaczego
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Żartowałem a żart był hermetyczny.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez petter
    Dlaczego
    Bo jak Atco ma dyzur, to nikt nie może wylądować :P
    :żart: lol

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Co do powodów odejścia na drugi krąg: albo zawinił pilot, albo kontroler, albo okoliczności zewnętrzne,
    Pilot to wtedy,kiedy to pilot decyduje o odejściu, kontroler wtedy, kiedy to kontroler decyduje a zewnętrzne to wtedy, kiedy nikt się nie chce przyznac
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    a zewnętrzne to wtedy, kiedy nikt się nie chce przyznac
    No to jak samolot wykona drugie podejście, to jest prowadzone małe dochodzenie, dlaczego? Pilot ma kazanie od lini lotniczych, czy coś w tym stylu?

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bez przesady. Jak kierowca autobusu musi cofnąć bo źle wjechał w zatoczce to coś się dzieje?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #14
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Atco; czynniki zewnetrzne to zaliczysz do nich wiatr? 2 dni temu byl wiaterek 290* ~10kt a siadaly na 11 to wielu mialo problemy i goaround

    @Truman; nie, to jest zwykla procedura.

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dziś mi ATR nie wylądował podchodząc na VOR/DME bo nie zobaczył lotniska.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    przyznaj sie, ze zle wektroki mu podales ) ) )

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie twierdzę że nigdy nie wysłałem samolotu na drugi krąg z własnej winy (najczęściej próbując dogodzić załodze), ale akurat dziś tak nie było.

  18. #18

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Ponoć jeden FR z .es zamiast we WRO u was przyziemnił?

    Dlaczego?

  19. #19
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak po 15 to nie wiem.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #20

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    raczej po

    We EPWR oczekiwany był o 15:25

    I nie przyleciał.

    Co prawda śnieg padał, ale tragedii nie było, zatem: dlaczego na zapasowym ?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •