które silniki sa lepsze RR czy GE!?
Proszę o sprecyzowanie pytania. W przeciwnym wypadku zostanie ono usunięte jako bezsensowne. Dodatkowo proszę zrobić coś z tytułem aby przed kliknięciem było wiadomo czego się w poście spodziewać. Q
Wersja do druku
które silniki sa lepsze RR czy GE!?
Proszę o sprecyzowanie pytania. W przeciwnym wypadku zostanie ono usunięte jako bezsensowne. Dodatkowo proszę zrobić coś z tytułem aby przed kliknięciem było wiadomo czego się w poście spodziewać. Q
A mianowicie chodzi mi o to ktore silniki sa lepsze, silniki General Electric czy Rolls Roysa montowane w samolotach odrzutowych!>
Saturn5 oczywisicie ze silniki BMW, bez dwoch zdan, maja lepsze przyspieszenie oraz zdecydowanie lepsza elastycznosc a jednoczesnie mniej pala na 100km.
linie lotnicze kupuja zarowno silniki GE i RR. Jakby jeden byl "lepszy" to nikt by tego "gorszego" nie kupowal. Dlatego twoje pytanie jest bez sensu.
no ale chyba sie czyms charakteryzuja jedne sa mocniejsze lub trwalsze, mniej pala czy cichsze itp
dlatego zadalem takei pytanie do osoby na tym forum ktora sie zna,a wy widocznie nie wiec...
Pytanie o porownanie ma sens. Pytanie ktory jest lepszy nie ma sensu, zasadnicza roznica.Cytat:
Zamieszczone przez Ossean
Charakteryzują się tym że za jednym i drugim stoją układy polityczne, finansowe, customized service agreements itp.
Ekonomika i jednolitość floty jest na dalszym miejscu. Jedne i drugie są równie dobre, trzecie (P&W) też ogólnie rzecz biorąc. Nie silnika jednoznacznie lepszego i gorszego (poza ewidentnymi wtopami jak PW6000 czy jedna z wersji PW4000 co zresztą praktycznie zakończyło istnienie tego producenta na rynku dużych komerycyjnych silników - jak im nie wyjdzie Geared Turbofan to będzie po jabłkach a zadanie to dość karkołomne).
czyli benki lataja na GE a Airbusy na RR
P.s http://www.airliners.net/open.file?i...ext_id=0913191
nie
Przypominam także, że to jest forum PROSTYCH pytań a nie BEZSNSOWNYCH.
to wcale nie jest prawda.Cytat:
Zamieszczone przez Ossean
No to akurat jest RR.Cytat:
Zamieszczone przez Ossean
Google'a zamknęli ?? Nie potrafisz sam sprawdzić jakie opcje silnikowe ma dany model samolotu ? Poza nielicznymi wyjątkami opcji silnikowych jest więcej niż jedna...Cytat:
Zamieszczone przez Ossean
A to ciekawe czemu A.320 Wizza mają IAE V.2500 :> :>Cytat:
Zamieszczone przez Ossean
Nawet ja zużyłem niecałą minutę w Google i dowiedziałem się wszystkiego o co pytasz.
[...]
Tylko obie te firmy wyprodukowałe bardzo duzo typó silników lotniczych.
Niektóre były lepsze, a niektóre gorsze(sory za prawdopodobny bład ortograficzny).
Drudno powiedzieć co jest lepsze ;)
To i ja sie podłacze do tematu bo może sie rozwinąc - ile zużywaja oleju RR i GE (przykładowo pierwsze montowane na Aibusach A319 i drugie na Boeingach 737 starej generacji)?????????????????????????????
Pytanie specjalne.
Zgaduje- Tyle samo??
Nie - odpowiedz będzie jutro wieczorowa pora.Cytat:
Zamieszczone przez boeing787
Na A319 nie ma żadnego RR i nigdy nie było - V2500 to oprócz RR także P&W, IHI i MTU OIDP, więc RR tego silnika nazwać nie można...Cytat:
Zamieszczone przez kirek
Podobnie z CFM'em - francuzi by się bardzo za to obrazili ;-), poza tym lepiej porównywać CFM z serii -5 który też lata w Arbuzach...
Anyway - mechanicy twierdzą że CFM'y wyraźnie więcej niż V2500 - ile to konkretnie w litrach jest to w głowie nie mam, ale mogę sprawdzić... Obydwa zresztą i tak są wyjątkowo cienkie w porównaniu do JT8D ;-)
Chodziło mi właśnie o ten silnik V2500 - wiem ze to konsorcjum ale zawsze kojaży mi sie z RR dlatego nazywam tak te silniki.
PS.Ładniej pachna po wyłączeniu ;)
Zalezy o jakie maszyny chodzi, np w 767 wiekszosc linii zamowila silniki GE choc wcale nie spalaja mniej paliwa ale sa bardziej wydajne a np w 777 BA uzywa i RR i GE, wszystko zalezy od linii co sobie wymysli ale moim skromnym zdaniem RR gora pozdro
Z BA historia jest taka że dostali kiepskie GE90 (obarczone chorobami wieku dziecięcego - byli launch customerem) i dobre Trenty (gdzie wspomniane choroby już zdążono usunąć), stąd wszystkie nowsze mają Trenty. RR - górą. Na 350XWB na pewno, jak zdążą wyprodukować silnik który obiecali... Na reszcie - niespecjalnie. Na 777-300ER/-200LR gdzie GE ma wyłączność (nie za darmo oczywiście) dość dobrze wyszło - chyba nikt się nie spodziewał że tyle tych samolotów się sprzeda...Cytat:
Zamieszczone przez cwiaruna