Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 55

Wątek: Silniki

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie Silniki


    Polecamy

    które silniki sa lepsze RR czy GE!?

    Proszę o sprecyzowanie pytania. W przeciwnym wypadku zostanie ono usunięte jako bezsensowne. Dodatkowo proszę zrobić coś z tytułem aby przed kliknięciem było wiadomo czego się w poście spodziewać. Q

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    A mianowicie chodzi mi o to ktore silniki sa lepsze, silniki General Electric czy Rolls Roysa montowane w samolotach odrzutowych!>

    Saturn5 oczywisicie ze silniki BMW, bez dwoch zdan, maja lepsze przyspieszenie oraz zdecydowanie lepsza elastycznosc a jednoczesnie mniej pala na 100km.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    linie lotnicze kupuja zarowno silniki GE i RR. Jakby jeden byl "lepszy" to nikt by tego "gorszego" nie kupowal. Dlatego twoje pytanie jest bez sensu.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    no ale chyba sie czyms charakteryzuja jedne sa mocniejsze lub trwalsze, mniej pala czy cichsze itp
    dlatego zadalem takei pytanie do osoby na tym forum ktora sie zna,a wy widocznie nie wiec...

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ossean
    no ale chyba sie czyms charakteryzuja jedne sa mocniejsze lub trwalsze, mniej pala czy cichsze itp
    Pytanie o porownanie ma sens. Pytanie ktory jest lepszy nie ma sensu, zasadnicza roznica.

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Charakteryzują się tym że za jednym i drugim stoją układy polityczne, finansowe, customized service agreements itp.
    Ekonomika i jednolitość floty jest na dalszym miejscu. Jedne i drugie są równie dobre, trzecie (P&W) też ogólnie rzecz biorąc. Nie silnika jednoznacznie lepszego i gorszego (poza ewidentnymi wtopami jak PW6000 czy jedna z wersji PW4000 co zresztą praktycznie zakończyło istnienie tego producenta na rynku dużych komerycyjnych silników - jak im nie wyjdzie Geared Turbofan to będzie po jabłkach a zadanie to dość karkołomne).
    KZ

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    czyli benki lataja na GE a Airbusy na RR

    P.s http://www.airliners.net/open.file?i...ext_id=0913191

  8. #8
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    nie

    Przypominam także, że to jest forum PROSTYCH pytań a nie BEZSNSOWNYCH.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ossean
    czyli benki lataja na GE a Airbusy na RR
    to wcale nie jest prawda.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ossean
    No to akurat jest RR.

  11. #11
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ossean
    czyli benki lataja na GE a Airbusy na RR
    Google'a zamknęli ?? Nie potrafisz sam sprawdzić jakie opcje silnikowe ma dany model samolotu ? Poza nielicznymi wyjątkami opcji silnikowych jest więcej niż jedna...
    KZ

  12. #12
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ossean
    czyli benki lataja na GE a Airbusy na RR

    P.s http://www.airliners.net/open.file?i...ext_id=0913191
    A to ciekawe czemu A.320 Wizza mają IAE V.2500 :> :>
    Nawet ja zużyłem niecałą minutę w Google i dowiedziałem się wszystkiego o co pytasz.
    [...]
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Tylko obie te firmy wyprodukowałe bardzo duzo typó silników lotniczych.
    Niektóre były lepsze, a niektóre gorsze(sory za prawdopodobny bład ortograficzny).
    Drudno powiedzieć co jest lepsze

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    To i ja sie podłacze do tematu bo może sie rozwinąc - ile zużywaja oleju RR i GE (przykładowo pierwsze montowane na Aibusach A319 i drugie na Boeingach 737 starej generacji)?????????????????????????????

    Pytanie specjalne.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Zgaduje- Tyle samo??

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Zgaduje- Tyle samo??
    Nie - odpowiedz będzie jutro wieczorowa pora.

  17. #17
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kirek
    To i ja sie podłacze do tematu bo może sie rozwinąc - ile zużywaja oleju RR i GE (przykładowo pierwsze montowane na Aibusach A319 i drugie na Boeingach 737 starej generacji)?????????????????????????????

    Pytanie specjalne.
    Na A319 nie ma żadnego RR i nigdy nie było - V2500 to oprócz RR także P&W, IHI i MTU OIDP, więc RR tego silnika nazwać nie można...
    Podobnie z CFM'em - francuzi by się bardzo za to obrazili ;-), poza tym lepiej porównywać CFM z serii -5 który też lata w Arbuzach...

    Anyway - mechanicy twierdzą że CFM'y wyraźnie więcej niż V2500 - ile to konkretnie w litrach jest to w głowie nie mam, ale mogę sprawdzić... Obydwa zresztą i tak są wyjątkowo cienkie w porównaniu do JT8D ;-)
    KZ

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Chodziło mi właśnie o ten silnik V2500 - wiem ze to konsorcjum ale zawsze kojaży mi sie z RR dlatego nazywam tak te silniki.

    PS.Ładniej pachna po wyłączeniu

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zalezy o jakie maszyny chodzi, np w 767 wiekszosc linii zamowila silniki GE choc wcale nie spalaja mniej paliwa ale sa bardziej wydajne a np w 777 BA uzywa i RR i GE, wszystko zalezy od linii co sobie wymysli ale moim skromnym zdaniem RR gora pozdro

  20. #20
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cwiaruna
    Zalezy o jakie maszyny chodzi, np w 767 wiekszosc linii zamowila silniki GE choc wcale nie spalaja mniej paliwa ale sa bardziej wydajne a np w 777 BA uzywa i RR i GE, wszystko zalezy od linii co sobie wymysli ale moim skromnym zdaniem RR gora pozdro
    Z BA historia jest taka że dostali kiepskie GE90 (obarczone chorobami wieku dziecięcego - byli launch customerem) i dobre Trenty (gdzie wspomniane choroby już zdążono usunąć), stąd wszystkie nowsze mają Trenty. RR - górą. Na 350XWB na pewno, jak zdążą wyprodukować silnik który obiecali... Na reszcie - niespecjalnie. Na 777-300ER/-200LR gdzie GE ma wyłączność (nie za darmo oczywiście) dość dobrze wyszło - chyba nikt się nie spodziewał że tyle tych samolotów się sprzeda...
    KZ

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •