-
APU czy coś innego?
Polecamy
Witam,
Mam pytanie dotyczące szczegółu na tym zdjęciu.
Chodzi mi o jeden z komentarzy, który się pod nim znalazł i dotyczy tzw. "piątej smugi". Oto on:
"That's not the APU but water coming from the drainmasts. Water from the hand-wash-basins in the lavatories and the sinks in the galleys is dumped overboard through those drainmasts (they are heated to avoid accumulation of ice). Maybe in the A380, even the shower-water is dumped overbard?"
Szczerze mówiąc, to jedyna rzecz, która przychodziła mi do głowy to włączony APU, a to wytłumaczenie jest dla mnie nowością.
Czy jest to prawda?
Będę wdzięczny za wyjaśnienie.
Pzdr,
makakakas
-
Nie wiem jak w 380tkach,ale APU zazwyczaj jest wyłączone po uruchomieniu silników.
-
Moze byc zarowno APU (mimo ze to rzadkosc aby miec go wlaczonego w tej fazie lotu) albo wypluwana woda. Niestety bedzie prawie niemozliwe ustalenie na 100% z ktorym z tych wariantow mamy doczynienia na zdjeciu.
-
To raczej wypluwana woda, APU nie jest aktywne na takiej wysokości.
-
APU czasem jest wlaczone jesli chociazby jest usterka generatora pradu. Ale nie wiem czy to APU czy cos innego. Na tak dlugich trasach wlaczone APU troche paliwa by wypalilo. Wydaje mi sie, ze na longhaulach samoloty lataja bez takich usterek, przy ktorych by musieli miec wlaczone APU.
Wysyłane z mojego HTC Desire Z za pomocą Tapatalk 2
-
Polecamy
A co jesli usterka nastapila w czasie lotu??
APU wlaczone moze byc troszke dziwne, 4 gwizdki i jak jeden GEN padnie to chyba reszta pociagnie bez APU??
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki