Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree2Likes

Wątek: Białe nosy Wizz Air

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie Białe nosy Wizz Air


    Polecamy

    Ostatnio przybyło samolotów Wizz Air z białymi nosami (HA-LPN, LWA, LWB). Kiedyś takie nie były więc rozumiem, że to efekt wymiany? Co może być powodem konieczności wymiany takiego elementu (ewentualnie - co jest w tych konkretnych przypadkach). Czy chodzi o birdstrike? Czy to jedyny sensowny powód?

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Birdstrike. LPS nawet miał krwawe ślady na kadlubie
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    A co to za problem pomalować kadłub?

    Wysyłane z mojego GT-I5700 za pomocą Tapatalk 2

  4. #4
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Taki, że malowanie nie trwa 5 min A samolot musi na siebie zarabiać !

  5. #5
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Wizz już ma wystarczająco mało maszyn, jedna maszyna się zepsuje to wszystko lawinowo poopózniane bo nie ma co podstawić na szybko. A celowa eliminacja jednego samolotu z rotacji dla pomalowania nosa to trochę strzał w stopę - pomaluja go pewnie przy jakimś większym przeglądzie. Z białym nosem też może latać
    Pozdrawiam, Pluxe

  6. #6
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Z białym nosem też może latać
    Wygląda jak... Myszka Miki Mi się podoba.

    Pozdrawiam BAS

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008

    Domyślnie

    "Golden jet" LOT'u również z białym nosem od kilku dni

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Mnie tez to przyznam ciekawilo,szczegolnie lpn juz dlugo z bialym nosem lata. Wynika z tego ze musza to byc konkretne uderzenia skoro caly nos do wymiany...

  9. #9
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Wizz jest w czołówce zderzeń z ptakami, powodem jest kolor samolotów, który przyciąga ptaki. Domyślam się, że wymiana nosów to u nich syzyfowa praca

  10. #10
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Wynika z tego ze musza to byc konkretne uderzenia skoro caly nos do wymiany...
    Cały nos jest jednym elementem, który przy uderzeniu łatwo może pęknąć. To pęknięcie nie musi być duże, ale kwalifikuje element do wymiany.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    To są nowe obudowy nowych radarów.
    Na malowanie przyjdzie czas.
    Fuji S2500HD.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Oprócz nosów zauważyłem ostatnio również niepasujące do siebie kolory osłon silników.

    Samoloty zaczynają wyglądać hmm, trochę mało pewnie dla osób, które się nie znają na lotnictwie.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skyfighter Zobacz posta
    Taki, że malowanie nie trwa 5 min
    A ile trwa malowanie samej osłony radaru? Można mieć jedną więcej, w razie uszkodzenia na którymś samolocie założyć ten "zapas", a w tym czasie zamówić nową (lub połatać i pomalować starą). Zapewne taka osłona nie jest za darmo - ale czy kosztowałaby aż tak dużo?

  14. #14
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Kupujesz zderzaki do auta na zapas, jakbyś przypadkiem zarył o coś? No właśnie
    S.W.A.T and Skyfighter like this.
    Pozdrawiam, Pluxe

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Kupujesz zderzaki do auta na zapas, jakbyś przypadkiem zarył o coś? No właśnie
    Wiesz, jak samochod kupiony za ostatnie zaskorniaki, to na takie luksusy moze nie byc nabywcy stac. Ale linia lotnicza (albo i flota samochodow) to inna skala. A jesli, jak piszecie w tym wątku, takie awarie zdarzają sie dosc czesto, to moze warto rozwazyc taki zapas. Oczywiscie ze nie-pod-kolor nos to nie najwieksze zmartwienie linii, no ale w koncu po cos jednak sie ktos stara o zaprojektowanie malowania samolotu, a ktos inny o zrealizowanie tego projektu na kolejnych maszynach.

  16. #16
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Na półce u mechanika leżą standardowe części czyli białe, najważniejsze by uszkodzoną część jak najszybciej wymienić by samolot dalej mógł polecieć z czekającymi pasażerami. Porównaj sobie koszt malowania do odwołania lotu i rekompensat dla pasażerów za odwołany lot. Co byś wybrał?

    Gdyby przykładowo w WAW trzymali na zapas dzióbki do Malevu to by sobie mogli do sali historii włożyć albo ponownie je przemalować, pytanie tylko na jaki kolor?

  17. #17
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    A nie pomyślałeś czasem, że serwis nie obsługuje tylko samolotow wizzair? I teraz jaki sens jest jest malowanie 1 nosa na magazynie akurat w barwy wizz. Jakby bingo dostalo nosek od wizza dopiero by bylo. Dlaczego jest tylko 1 nosek na magazynie ... Pop quiz

    A moze nie ma noska na magazynie ...
    Edit: skorzewski mnie ubiegł wolno misie pisze z kom

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
    Pitterek

  18. #18
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Widziałem kiedyś samolot UA w malowaniu tulipanowym a nos był jeszcze z "Battleship Grey".

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skyfighter Zobacz posta
    Wizz jest w czołówce zderzeń z ptakami, powodem jest kolor samolotów, który przyciąga ptaki. Domyślam się, że wymiana nosów to u nich syzyfowa praca
    W sumie to ciekawe... nie wiedziałem że ptaki lecą do koloru jak muchy do światła Taki róż to powinien wręcz je odstraszać

  20. #20
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Skyfighter Zobacz posta
    Wizz jest w czołówce zderzeń z ptakami, powodem jest kolor samolotów, który przyciąga ptaki. Domyślam się, że wymiana nosów to u nich syzyfowa praca
    A ja mysle, ze powodem bycia w czołówce jest to, ze zderzenia sa bardzo rzetelnie raportowanie, w przeciwienstwie do niektorych innych przewoznikow
    Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 06-09-2012 o 19:30

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •