Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Czy w A319 konieczne sa rewersy do hamowania na pasie?


    Polecamy

    Tak mi sie wlasnie wydawalo, ze hamowal na pasie tylko przy uzyciu hamulcow aerodynamicznych i tych w kolach. Czy jest to praktyka normalna tzn automatyka tym zawiaduje i wlacza rewers kiedy potrzeba?
    Ponadto mam subiektywne uczucie, ze A319 ma mniejsze przeciazenia podczas startu/ladowania niz b733, czy inni moga to potwierdzic/obalic/wysmiac?

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    rewersow nie trzeba wlaczac koniecznie jesli tylko pogoda na to pozwoli przy sliskim pasie nalezy wlaczac reversy jak i spoilery, co do spoilerow to raczej zawsze lub zawsze sa uzywane no chyba ze da rade wyhamowac normalnym brakiem pozdro ah i jeszcze jedno, decyzja zawsze nalezy do kapitana, niestety nie zawsze musi byc wlasciwa o czym przekonalismy sie na teneryfie i "genialnym" holendrze

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Ponadto mam subiektywne uczucie, ze A319 ma mniejsze przeciazenia podczas startu/ladowania niz b733, czy inni moga to potwierdzic/obalic/wysmiac?
    Oczywiście możesz mieć takie wrażenia. Napewno są liczby które to mogą dokładnie pokazać ale prawda jest taka że każdy start jest inny. Raz zawieje innym razem nie, raz dłużej się rozpędza raz krócej itd.



  4. #4
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ani w A319, ani w żadnym innym rewersy nie są konieczne do hamowania. Używa się ich jedynie do skrócenia dobiegu.

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cwiaruna
    rewersow nie trzeba wlaczac koniecznie jesli tylko pogoda na to pozwoli przy sliskim pasie nalezy wlaczac reversy jak i spoilery, co do spoilerow to raczej zawsze lub zawsze sa uzywane no chyba ze da rade wyhamowac normalnym brakiem pozdro ah i jeszcze jedno, decyzja zawsze nalezy do kapitana, niestety nie zawsze musi byc wlasciwa o czym przekonalismy sie na teneryfie i "genialnym" holendrze

    Sorry, ale cały ten post się kwalifikuje do wycięcia a nie tylko CHamulec.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Przepraszam za moją dysortografię polonisto Reversy są ZAWSZE używane przy złych warunkach pogodowych

  7. #7
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cwiaruna
    Przepraszam za moją dysortografię polonisto Reversy są ZAWSZE używane przy złych warunkach pogodowych
    Nie zawsze!

    A "ch" nie ma charakteru błędu dyslektycznego
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie użyte reversy mieliśmy okazję zobaczyc w A343 AFR podczas lądowania w Toronto, ok użyte ale z niebywałym opóźnieniem, skutek wszyscy znamy.

  9. #9
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cwiaruna
    Nie użyte reversy mieliśmy okazję zobaczyc w A343 AFR podczas lądowania w Toronto, ok użyte ale z niebywałym opóźnieniem, skutek wszyscy znamy.



    343 w YTO siadl 4000ft od progu pasa z predkoscia chyba 152kt (o 10 za duzo) i z podmuchami w ogon. rewersy byly faktycznie odpalone za pozno, ale podobno i tak by przesmarowali

    pozdro

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cwiaruna
    Nie użyte reversy mieliśmy okazję zobaczyc w A343 AFR podczas lądowania w Toronto, ok użyte ale z niebywałym opóźnieniem, skutek wszyscy znamy.
    I to twoim zdaniem byla przyczyna?

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    w raporcie jedną z przyczyn a nie jedyną były również za późno użyte rewersy

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •