Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Jak sie powiadamia zaloge pokladowa o zapinanie pasow?


    Polecamy

    Chodzi mi o taka sytuacje:
    bardzo czesto podczas kolowania na pas zaloga pokladowa szkoli pasazerow czy wykonuje inne czynnosci.
    Jak sa informowani przez pilotow, ze jednak mimo wszystko powinni tez zapiac pasy?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Wiem że podczas ladowania pilot mowi "zaloga pokladowa prosze przygotowac sie do ladowania".

  3. #3
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Ale chodzi mi o turbulencje czy inne nietypowe sytuacje, kiedy zaloga pokladowa tez powinna byc zapieta.
    Ponadto przygotowanie do ladowania to chyba sprawdzenie, posprzatanie samolotu i dopilnowanie pasazerow.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Myślę że samolotu jednak nie sprzątają podczas podejscia do ladowania

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Łukaszs
    Myślę że samolotu jednak nie sprzątają podczas podejscia do ladowania
    A tu kolega jest w tzw. mylnym błędzie
    Na rejsach typu WAW-VIE, KRK-VIE, WAW-BRU itp. ze względu na krótki czas lotu i rozbudowaną sekwencję serwisu (czasem do VIE na B734 potrafi być ponad 30pax w C) sprzątanie trwa niemal do finalnego podejścia do lądowania.

    Odpowiadając zaś ad-rem: załoga o konieczności zajęcia miejsc i przygotowania się do startu/lądowania powiadana jest przez kokpit sygnałem dźwiękowym (różny w zależności od typu samolotu). Jeżeli chodzi o sytuacje awaryjne nieplanowane przy PA jest światełko PILOT EMER.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Ale chodzi mi o turbulencje czy inne nietypowe sytuacje, kiedy zaloga pokladowa tez powinna byc zapieta.
    Ponadto przygotowanie do ladowania to chyba sprawdzenie, posprzatanie samolotu i dopilnowanie pasazerow.
    W zeszłą sobotę w czasie lotu CVG-FRA Deltą gość po prostu zapodał przez głośniki "Cabin crew, take your seats" (w czasie turbulencji oczywiście).
    KZ

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Jak sie powiadamia zaloge pokladowa o zapinanie pasow?

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Jak sa informowani przez pilotow, ze jednak mimo wszystko powinni tez zapiac pasy?
    Powiem ci jak dokladnie to wyglada w USA.
    Pilot w pewnym momencie mowi przez glosnik: "flight attendants please be seated for take off". Zamiast "take off" mozesz uslyszyc "departure".

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Na rejsach typu WAW-VIE, KRK-VIE, WAW-BRU itp. ze względu na krótki czas lotu i rozbudowaną sekwencję serwisu (czasem do VIE na B734 potrafi być ponad 30pax w C) sprzątanie trwa niemal do finalnego podejścia do lądowania.
    To i tak ja polecam doznanie pod hasłem LUXAIR FRA - LUX :-) 22 minuty od startu do lądowania ostatnio i pełen serwis :-)
    F/A zapiął pas na jakieś 5-7 sekund przed przyziemieniem :-)

  9. #9
    Awatar pawelw

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie


    Polecamy

    ja mialem podobna sytuacje na trasie LHR-AMS, tylko lot trwal 40 min.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •