Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13

Wątek: Rozruch sinika

  1. #1
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Post Rozruch sinika


    Polecamy

    Witam!
    Czy wie ktoś może czym się różni gorący rozruch(start-up) od zimnego rozruchu? Chodzi mi głównie o turbowentylatory. Z góry dzięki

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Gorący rozruch to normalne uruchomienie silnika, zimny to rozkręcenie silnika rozrusznikiem bez zapłonu.

  3. #3
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    A koledze nie chodzi czasem o flame out spowodowany "gorącym rozruchem" - Odnośnie odcinka katastrof w Przestworzach Link .
    Pitterek

  4. #4
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Prosze o wyjasnienie.

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Gorący rozruch to normalne uruchomienie silnika, zimny to rozkręcenie silnika rozrusznikiem bez zapłonu.
    To znaczy ze "zimny rozruch" jest to cos w rodzaju proby, bez "odpalenia" silnika?

  5. #5
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A nie chodzi może o hot start?

    Hot start - jeśli zapłon paliwa nastąpi przed wystąpieniem wystarczającego przepływu powietrza przez komorę spalania, temperatura wzrośnie radykalnie mogąc spowodować poważne uszkodzenie tejże komory.

    Innymi słowy - hot start następuje gdy silnik dostanie mieszankę (za wcześnie) przy za małej prędkości obrotowej w trakcie rozruchu

    Zamieszczone przez sanfran
    To znaczy ze "zimny rozruch" jest to cos w rodzaju proby, bez "odpalenia" silnika?


    Istnieje jeszcze coś takiego jak "no light start" ma miejsce wówczas gdy nie nastąpi zapłon mieszanki w trakcie rozruchu.

    Należy wówczas "wywietrzyć" paliwo zalegające w silniku poprzez kręcenie starterem bez podawania iskry do komory spalania.

    Po hot starcie również należy zastosować podobną procedurę z tym że w celu schłodzenia komory
    Ostatnio edytowane przez DCTunlimited ; 26-09-2012 o 10:04 Powód: złączenie postów
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    To znaczy ze "zimny rozruch" jest to cos w rodzaju proby, bez "odpalenia" silnika?
    Tak

  7. #7
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Dobrze by bylo jakby sie inicjator wypowiedzial o co mu chodzilo - bo ja podejrzewam ze chodzi o uruchomienie silnika zaraz po wylaczeniu (czyli kiedy jest goracy) a powiedzmy kilka godzin po poprzednim locie - robi to dosc istotna roznice z punktu widzenia wnetrznosci...

    Co do TACA110 - pitterrek - zupelnie nie zrozumiales co spowodowalo flameout. Na pewno nie continous ignition ktore ma jemu zapobiec...
    KZ

  8. #8
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Za duży skrót myślowy - pierwszy falmeout był spowodowany wodą na niskim ciągu, potem hot start i pożar silników - tak to przynajmniej przedstawili w Katastrofach. Może też uprościli - poszukam sobie raportu z komisji i będę się mógł wymądrzać Ale dzięki za czujność.

    BTW - jedna z pierwszych wpadek CFM
    Pitterek

  9. #9
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Domyślnie

    Chodzi mi o jedno i drugie, o ile jedno i drugie sobie nie przeczy. Właśnie o lot TACA. To był rozruch po flame out-cie, kiedy mieszanka została w komorze spalania i silnik się uszkodził. To jedno, a jaka to będzie różnica w rozruchu kilka godzin po poprzednim locie?

  10. #10
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suchar62 Zobacz posta
    Chodzi mi o jedno i drugie, o ile jedno i drugie sobie nie przeczy. Właśnie o lot TACA. To był rozruch po flame out-cie, kiedy mieszanka została w komorze spalania i silnik się uszkodził.
    Po nieudanym rozruchu silnika, kiedy podano paliwo do komory spalania, robi sie "przekretke" (dry crank), zeby wydmuchac resztki niespalonego paliwa z silnika. Po prostu włącza sie rozrusznik bez podawania paliwa i włączania zaplonu

    To jedno, a jaka to będzie różnica w rozruchu kilka godzin po poprzednim locie?
    Dla pilota niewielka. Silnikowi ktory troche postal trzeba dać popracować na jalowym ciagu kilka minut zanim sie zwiększy ciag, zeby wyrownac temperatury i nie dopuścić do zbyt dużych najprędzej termicznych w środku.

  11. #11
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suchar62 Zobacz posta
    To jedno, a jaka to będzie różnica w rozruchu kilka godzin po poprzednim locie?
    Zadna - znacznie gorsza jest sytuacja jak silnik jest goracy, postoi krotka chwile i sie go zrestartuje.
    KZ

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @KZ
    rozwiniesz to jakos?

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Dla pilota niewielka. Silnikowi ktory troche postal trzeba dać popracować na jalowym ciagu kilka minut zanim sie zwiększy ciag, zeby wyrownac temperatury i nie dopuścić do zbyt dużych najprędzej termicznych w środku.
    Concorde miał dla swoich Olympusów dodatkowy tryb uruchamiania w tym celu - Debow mode, który utrzymywał niższe obroty silnika po uruchomieniu w celu wyrównania temperatur między wałem wewnętrznym a zewnętrznym. Proste 4 przełączniki z timerem i podświetleniem.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •