Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Question 2 rodzaje instrumentów w 737NG


    Polecamy

    Witam. Zauważyłem od pewnego czasu, że w Boeingach 737NG istnieją 2 rodzaje informacji wyswietlanych na ekranach. Pierwszy rodzaj, to te stosowane zazwyczaj: http://ic2.pbase.com/o4/23/582523/1/...awT0.7copy.jpg i drugi rodzaj, stosowany np. przez Southwest: http://farm1.staticflickr.com/87/208...86898fdf_b.jpg Teraz moje pytanie. Czym spowodowana jest sytuacja, że produkowane są 2 rodzaje "flight instrument"? Czy są one produkowane na zamówienie konkretnych przewoźników, bo ten drugi rodzaj jest spotykany wyjatkowo rzadko?

  2. #2
    Awatar Zyga981

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Kwesta tylko i wyłączne software'u. A wybór linii lotniczej

  3. #3
    Awatar piciuuu

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Southwest chciał, to i dostał. Chodziło o zachowanie jak największego podobieństwa do 737 Classic i związanych z tym oszczędności przy szkoleniu, a także elastyczności w planowaniu załóg.
    Tu doczytasz więcej:
    Boeing’s MAX, Southwest’s 737 Ť The Flying Engineer



  4. #4
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Dziękuję Panowie za szybkie odpowiedzi. Chciałem jeszcze zapytać czym w kokpicie 737NG można przełączać z jednego typu informacji na drugą. Zauważyłem, że samolot SP-ENY linii Enter Air ma na zdjęciach kokpitu włączony raz jeden typ informacji, a raz drugi.
    Skrzydla.org/Aircraft-Spotting.org: SP-ENY - Boeing 737-86N - Enter Air Skrzydla.org/Aircraft-Spotting.org: SP-ENY - Boeing 737-86N - Enter Air Czy wiecie może, czym przełącza sie w kabinie pilotów 737 pomiedzy tymi dwoma zestawami informacji?

  5. #5
    Awatar piciuuu

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Ja bym szukał jakiegoś związku z Airways Extreme



  6. #6
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Jedynym wyjaśnieniem byłby fakt, że zakupili tą maszynę od jakiegoś Southwesta i dopiero później zmienili soft na klasyczny do "flight instrument", ale z drugiej strony to po co mieliby to robic, skoro taki styl wyswietlania informacji, chociaż jest inny, nie przeszkadza w pilotowaniu, wiec sam juz nie wiem. p.s. Airways Extreme to prezencik do samolotu.

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie 2 rodzaje instrumentów w 737NG

    Cytat Zamieszczone przez adam090401
    Czy wiecie może, czym przełącza sie w kabinie pilotów 737 pomiedzy tymi dwoma zestawami informacji?
    W kabinie się tego nie przełącza, to jest tzw. pin-option. Szczegołow nie znam, lepiej żeby o tym opowiedział jakiś awionik, ale ZTCW - realizowane jest to hardware'owo/software'owo w blokach elektronicznych, więc raczej nikt tym się nie bawi pomiędzy lotami a raczej na przeglądach i to tych grubszych. W ten sam sposob mozna zmieniać np. na PFD wskazania prędkości (speed tape - fast/slow), rodzaje FD, miejsce wyświetlania wskazań RA czy inne - zależy od typu samolotu, awioniki itd.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Dzieki. Zatem najbardziej prawdopodobny scenariusz dla SP-ENY linii Enter Air to taki, że zamówili maszynę od jakiegoś przewoźnika, który uzywał tych drugich zestawów informacji na tym 737, ENT polatał sobie trochę, a nastepnie przy grubszym przeglądzie zmieniono hardware/software na klasyczny, w stylu B777. p.s. osobiscie uważam, że przejrzyściejszy jest jest ten styl wzorowany na 747-400/8 i 777. http://lnx.737homecockpit.com/wordpr...12/Cockpit.jpg

  9. #9
    Awatar tk_pl

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Dodatkowo dodam że ten pierwszy nazywa się PFD/ND a ten drugi EFIS/MAP.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •