Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Czy jest mozliwe zeby A319 tak szybko lecial?


    Polecamy



    przepraszam za zamieszanie

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A jakis dzialajacy link...?
    Ok juz dziala. A ta predkosci to przeciez wzgledem ziemi czyli +/- wiatr i wcale nie jest taka wysoka

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie Re: Czy jest mozliwe zeby A319 tak szybko lecial?

    Cos jakies takie niewdoczne te linki sie zrobily... Dopiero przy odpwoiedzi da sie je zobaczyc...

  4. #4
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    juz powinno dzialac. Byl to easyjet EDI-KRK 3.11.

    Trzymal caly czas ok 930 km/h a potem w pewnej chwili skoczylo do takiej wartosci.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To znaczy, ze wiatr zmienil sie o 60km/h, nic nadzwyczajnego
    Kiedys bylo z innego samolotu z liczba cos pod okolice
    1200

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    fakt, nie wzialem poprawki na wiatr. Dzieki.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    (sory za OT)To jak działa ta rurka pitota? Jeśli mocno zawieje wiatr, to pilotom się pokazuje "overspeed" ?

  8. #8
    Awatar nemo

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Ale tym razem ja nie rozumiem. Skoro to GPS był to przecież wiatr w niego nie wiał. On nie mierzył względem wiatru tej prędkości tylko satelit! Ja nie rozumiem co wiatr ma do tego. Chyba że faktycznie się tak rozpędził ten arbuz, ale już dawno byłby overspeed... A te 1200 o którym kolega pisze to już chyba by konstrukcja nie wytrzymała......

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nemo
    A te 1200 o którym kolega pisze to już chyba by konstrukcja nie wytrzymała......
    koledze raczej chodziło o to, co pokazywał szybkościomierz :P

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nemo
    Ale tym razem ja nie rozumiem. Skoro to GPS był to przecież wiatr w niego nie wiał. On nie mierzył względem wiatru tej prędkości tylko satelit! Ja nie rozumiem co wiatr ma do tego. Chyba że faktycznie się tak rozpędził ten arbuz, ale już dawno byłby overspeed... A te 1200 o którym kolega pisze to już chyba by konstrukcja nie wytrzymała......
    Koledze niestety wszystko sie potwornie miesza, satelity, predkosc samolotu wzgledem ziemi i "overspeed". Niestety kompletny groch z kapusta. Nie podejmuie sie tego nawet rozwiklac bo trzeba by zaczac od tego jak samolot lata

  11. #11
    Awatar nemo

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Spokojnie. Nie miesza mi się aż tak. Nie wiem dokładnie jak GPS mierzy prędkość... Na chłopski rozum jeżeli mierzy czas przemieszczenia z pkt A do pkt B to wg. praw fizyki ta droga podzielona przez czas daje po prostu prędkością. I nie ma na to wpływu żaden wiatr, który z kolei ma rozumiem wpływ na prędkość pokazywaną przed prędkościomierz w kokpicie. Zależnie od konstrukcji mierzy on różnicę ciśnień. I tu się zgodzę że może pokazywac takie bzdury.... Ale nie rozumiem co ma wiatr do wskazań GPSu!!

  12. #12
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nemo
    Ale tym razem ja nie rozumiem. Skoro to GPS był to przecież wiatr w niego nie wiał. On nie mierzył względem wiatru tej prędkości tylko satelit! Ja nie rozumiem co wiatr ma do tego. Chyba że faktycznie się tak rozpędził ten arbuz, ale już dawno byłby overspeed... A te 1200 o którym kolega pisze to już chyba by konstrukcja nie wytrzymała......
    Predkosc maksymalna samolotu odnosi sie do ruchu obecnym srodowisku.
    Zakładamy że:
    - wiatr wieje 150km/h w "plecy"
    - samolot leci 800km/h
    jest oczywiscie, że zględem ziemi porusza się 950km/h ale względem środowiska
    (powietrza) 800km/h.

    Proste.

    pzdr,
    Paw.

  13. #13
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nemo
    Spokojnie. Nie miesza mi się aż tak. Nie wiem dokładnie jak GPS mierzy prędkość... Na chłopski rozum jeżeli mierzy czas przemieszczenia z pkt A do pkt B to wg. praw fizyki ta droga podzielona przez czas daje po prostu prędkością. I nie ma na to wpływu żaden wiatr, który z kolei ma rozumiem wpływ na prędkość pokazywaną przed prędkościomierz w kokpicie. Zależnie od konstrukcji mierzy on różnicę ciśnień. I tu się zgodzę że może pokazywac takie bzdury.... Ale nie rozumiem co ma wiatr do wskazań GPSu!!
    GPS pokazuje zawsze prędkość względem Ziemi. I tu wiatr ma duże znacznie.

    paw.

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nemo
    Spokojnie. Nie miesza mi się aż tak. Nie wiem dokładnie jak GPS mierzy prędkość... Na chłopski rozum jeżeli mierzy czas przemieszczenia z pkt A do pkt B to wg. praw fizyki ta droga podzielona przez czas daje po prostu prędkością. I nie ma na to wpływu żaden wiatr, który z kolei ma rozumiem wpływ na prędkość pokazywaną przed prędkościomierz w kokpicie. Zależnie od konstrukcji mierzy on różnicę ciśnień. I tu się zgodzę że może pokazywac takie bzdury.... Ale nie rozumiem co ma wiatr do wskazań GPSu!!
    No jak lecisz z predkoscia x w masie powietrza co sie porusza w tym samym kierunku z predkoscia y, to predkosci wzgledem ziemi bedziesz miec x+y i to mierzy GPS.
    To tak jak plynac statkiem pod prad albo z pradem. Jak stoisz na brzegu to chyba widac roznice?

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nemo
    Ale nie rozumiem co ma wiatr do wskazań GPSu!!
    GPS mierzy szybkosc samoloty wzgledem ziemi. Szybkosc samolotu wzgledem ziemi jest wektorowa wypadkowa (fizyka wektoro szkoly licealnej) szybkosci wzgledem powietrza (air speed) i szybkosci wiatru. Jak masz wiec wiatr 'w plecy' GPS pokarze wiec wieksza szybkosc. A 'overspeed' nie ma nic wspolnego z szybkosci wzgledem ziemi.

  16. #16
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Truman
    (sory za OT)To jak działa ta rurka pitota? Jeśli mocno zawieje wiatr, to pilotom się pokazuje "overspeed" ?
    dzial na zasadzie prawa Bernoulliego

  17. #17
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Sa conajmniej dwie rurki, jedna w kierunku lotu, druga bezpiecznie schowana w kierunku neutralnym. Predkosc lotu wzgledem powietrza jest wynikiem roznicy cisnien w tych rurkach. To bardzo proste jesli chodzi o teorie, ale pewnie juz troche skomplikowane jesli chodzi o praktyke.

  18. #18
    Awatar nemo

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Ok już wszystko rozumiem. W moim pierwszym poście pisałem już, że być może arbuz się aż tak rozpędził i poniekąt jest to prawda. Tyle że względem ziemi a nie ośrodka którym jest tu powietrze..... Zatem konstrukcja samolotu była 'narażona 'tylko na pr. tych 800 czy 900 km/h więc wszystko ok. Dzięki za wyjaśnienia.

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPSO

    Domyślnie

    To jeszcze ja dorzucę swoje 3 grosze.

    Oczywiście taka sytuacja jest jak najbardziej możliwa jeżeli samolot ma wiatr w ogon. Należy tutaj zaznaczyć że GPS pokazuje prędkość względem ziemi tzw. GS (Ground Speed) a prędkościomierz na panelu - prędkość wzgledem powietrza tzw: IAS (Indictated Air Speed) które nota bene wraz ze wzrostem wysokości (im wyżej tym rzadsze powietrze) zaczynają sie coraz bardziej od siebie różnić. Więc w przypadku stałej prędkości względem ziemi i tym samym FL wskazania prędkościomierza będa się różniły w zależności czy lecimy z wiatrem czy pod wiatr bo uwzględnia on wyłącznie prędkość opływających samolot strug powietrza.

    Krótki teścik:
    Jeżeli ktoś ma dostęp do FS2004 to niech ustawi sobie wiatr np: kierunek 270 o sile 200 kts.
    Jeżeli teraz np wzniesiecie się na poziom FL360, ustawicie się tyłem do wiatru a następnie będziecie lecieli z prędkością IAS 270 kts to zauważycie że GPS pokaże 650 kts. (sprawdzone na A320 z pakietu Eurowings 2004 dla FS2004 - chociaż nie wiem na ile może to być wiarygodne). O żadnym overspeedzie i przeciążeniu konstrukcji samolotu nie może być mowy bo czerwona kreska na prędkościomierzu zaczyna się na tej wysokości od 275 kts.

    Z życia mogę podać odwrotny przykład jak jakiś miesiąc temu leciałem do Polski Boeingiem 735 (PLL Lot) to Kapitan ogłosił że mamy wiatr czołowy 160 km/h i lecimy z prędkościa 650 km/h (a więc sporo poniżej typowej prędkości przelotowej dla tego samolotu).


    W ogóle to polecam:

    http://www.faa.gov/pilots/training/handbook/

    Część IV (chapter 13-16) stona 12 - Effect of wind.



    Pozdrawiam,
    Marcpro

  20. #20
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marcpro
    Więc w przypadku stałej prędkości względem ziemi i tym samym FL wskazania prędkościomierza będa się różniły w zależności czy lecimy z wiatrem czy pod wiatr bo uwzglęnia on wyłącznie prędkość opływających samolot strug powietrza.
    Lata sie wg stalej predkosci wzgledem powietrza a nie ziemi wiec przyklad troche chybiony

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •