Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
Like Tree5Likes

Wątek: Pilot z wadą słuchu??

  1. #1
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie Pilot z wadą słuchu??


    Polecamy

    Jako, że to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym serdecznie wszystkich przywitać!

    Mam dość nietypowe pytanie, na które pewnie znam odpowiedź, ale chciałbym się tylko upewnić. Otóż mam syna (2 lata) i już teraz dość często zastanawiam się nad jego przyszłością. Osobiście chciałbym, żeby został pilotem (lotnictwo w naszej rodzinie zajmuje szczególne miejsce - mój ojciec był mechanikiem lotniczym, ja aktualnie latam RC, w przyszłym roku zaczynam iść modułowo do CPL). Już teraz wykazuje bardzo duże zainteresowanie samolotami. Nawet, kiedy ma nowe zabawki, zostawia je i bawi się swoim Piperem z pianki . Jest tylko jeden problem - jego słuch. Ma utratę słuchu na poziomie 45-60dB, żyjemy w UK więc dostał aparaty. Zastanawiam się więc, czy może przejść testy na CAT1 Medical. Wymóg odnośnie słuchu jest jasny - trzeba słyszeć normalną mowę zza pleców z odległości dwóch metrów - i Olek to słyszy! Nie słyszy tylko szeptów czy szelestu liści na wietrze, ale normalną mowę wyłapuje bez problemu. Czy on może mieć jakieś szanse na skrzydła, biorąc pod uwagę to, że nosi aparaty słuchowe?

    Serdecznie pozdrawiam!
    Tomek

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Trzeba by przejrzeć po prostu dokument odpowiedni, ale był pilot, ktory nie miał jednego oka i latał ;-)
    w kazdym razie mam nadzieję, że się uda! :-)

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Wiesz, może za 15 lat będą nowe metody leczenia, czy aparaty kosmicznej generacji i okaże się że Twoje obawy są bezzasadne.



  4. #4
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Wiesz, może za 15 lat będą nowe metody leczenia, czy aparaty kosmicznej generacji i okaże się że Twoje obawy są bezzasadne.
    Mam bardzo wielką nadzieję, że coś takiego nastąpi. Po prostu chciałbym, żeby mały miał łatwiejsze życie niż jego rodzice...


    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Trzeba by przejrzeć po prostu dokument odpowiedni
    Przeglądałem stronę brytyjskiej CAA, ale żadnych konkretów tam nie znalazłem. Chyba najlepszym wyjściem będzie po prostu spytanie lekarza podczas moich badań (które mam nadzieję, że będą tylko formalnością, ale z drugiej strony - cała rodzina była badana pod różnymi kątami, ze względu właśnie na syna i u mnie wszystko jest ok...). Zostało co prawda jeszcze sporo czasu, może Olek wybierze inną drogę, ale kto wie - póki co po prostu szaleje za samolotami. Tutaj na zdjęciu lataliśmy razem moim RC - mały zadowolony jak nie wiem, ja jeszcze bardziej zestresowany. Model spalinowy + publiczny park + niespełna dwuletnie dziecko za sterami - oj było sporo adrenaliny.



    Dziękuję Wam bardzo za szybkie odpowiedzi!
    Pozdrawiam

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Odsyłam do nowych przepisów, ponieważ niedługo przestaną obowiązywać przepisy JAR-owskie, a w życie wejdą nowe przepisy UE. Wystarczy przewinąć na str. 173 (ZAŁĄCZNIK IV) i widzimy wszystkie wymagania na wszystkie klasy zdrowia:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0193:PL:PDF

    Wypowiedź z jakiegoś wątku.
    Mam nadzieję, że znajdziesz tutaj coś przydatnego

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Major87 Zobacz posta
    Chyba najlepszym wyjściem będzie po prostu spytanie lekarza podczas moich badań
    Jesli to normalny lekarz a nie taki ktory egzaminuje na potrzeby lotniczej kategorii medycznej to nic nie bedzie wiedzial. Moze cie tylko falszywie poinformowac.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ze wzrokiem jest tak wg. tych nowych przepisów, że musisz mieć całkowitą korekcję wady i możesz latać. Ze słuchem pewnie jest podobne, ale tak jak powiedzieli poprzednicy, albo poszukaj w podlinkowanych przepisach, albo spytaj lekarza medycyny lotniczej. Poza tym raczej badania stają się coraz mniej rygorystyczne, więc trzeba być dobrej myśli no i nie przejmować się Trzymamy kciuki za młodego
    Major87 likes this.

  8. #8
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za link i zwrócenie uwagi na nowe przepisy. Znalazłem coś takiego

    MED.B.080 Otorynolaryngologia
    a) U wnioskodawców nie występują żadne nieprawidłowości w zakresie czynności uszu, nosa, zatok lub gardła, w tym jamy ustnej, zębów oraz krtani, ani jakiekolwiek czynne schorzenia, wrodzone lub nabyte, ostre lub przewlekłe, ani jakiekolwiek następstwa operacji lub urazu, mogące kolidować z bezpiecznym wykonywaniem przywilejów wynikających z odpowiednich licencji.
    b) Poziom słyszenia zapewnia bezpieczne wykonywanie przywilejów wynikających z odpowiednich licencji.
    c) Badanie
    1) Słuch jest sprawdzany podczas wszystkich badań.
    (i) Jeżeli posiadana licencja ma zostać uzupełniona o uprawnienie do lotów według wskazań przyrządów, w przypadku orzeczeń lekarskich 1. i 2. klasy badanie audiometrii tonalnej słuchu przeprowadza się podczas pierwszego badania oraz podczas późniejszych badań w trybie przedłużenia lub wznowienia, co pięć lat do osiągnięcia wieku 40 lat, a następnie co dwa lata.
    (ii) W przypadku badań z wykorzystaniem audiometru tonalnego, poziom utraty słuchu sprawdzany w każdym uchu oddzielnie u wnioskodawców ubiegających się o pierwsze wydanie orzeczenia lekarskiego nie może przekraczać 35 dB przy którejkolwiek z częstotliwości 500, 1 000 lub 2 000 Hz, bądź 50 dB przy częstotliwości 3 000 Hz. Wnioskodawcy ubiegający się o przedłużenie lub wznowienie orzeczenia z większą utratą słuchu muszą wykazać zadowalającą sprawność czynnościową słuchu.
    (iii) Wnioskodawcy cierpiący na niedosłuch wykazują zadowalającą sprawność czynnościową słuchu.
    2) Kompleksowe badanie uszu, nosa i gardła przeprowadza się przy pierwszym wydawaniu orzeczenia lekarskiego 1. klasy, a następnie okresowo zgodnie ze wskazaniem klinicznym.
    d) Wnioskodawców ubiegających się o wydanie orzeczenia lekarskiego 1. klasy, u których występuje:
    1) aktywny stan chorobowy, ostry lub przewlekły, ucha wewnętrznego lub środkowego;
    2) niezagojona perforacja lub dysfunkcja błon bębenkowych;
    3) zaburzenie układu przedsionkowego;
    4) istotne zawężenie kanałów nosowych;
    5) dysfunkcja zatok;
    6) istotna wada rozwojowa lub istotne, ostre lub przewlekłe zakażenie jamy ustnej lub górnych dróg oddechowych;
    7) istotne zaburzenie mowy lub głosu;
    poddaje się dalszym badaniom i ocenom lekarskim w celu ustalenia, czy schorzenie nie koliduje z bezpiecznym wykonywaniem przywilejów wynikających z posiadanej licencji.

    e) Ocena lotniczo-lekarska:
    1) wnioskodawcy ubiegający się o wydanie orzeczenia lekarskiego 1. klasy, u których występują zaburzenia czynności przedsionkowej, są kierowani do władzy uprawnionej do licencjonowania;
    2) ocena sprawności wnioskodawców ubiegających się o wydanie orzeczenia lekarskiego 2. klasy, cierpiących na zaburzenia czynności przedsionkowej, jest dokonywana w porozumieniu z władzą uprawnioną do licencjonowania.



    Fragment nie brzmi zbyt optymistycznie. Olek ma uszkodzone komórki słuchowe, do zrobienia zostały nam jeszcze badania genetyczne, żeby dowiedzieć się czemu.
    Dzięki raz jeszcze. Zdaję sobie sprawę, że dużo rzeczy może się pozmieniać, po prostu nie dawało mi to spokoju.

    Pozdrawiam
    Tomek

    Edit:
    Wybacz Kaczorra, nie widziałem Twojego postu.

    Z Olkiem jest tak, że jego utrata słuchu nie jest na stałym poziomie. Raz było 30dB, 50, 45... Lekarze mówią, że to przez rozwój, takie wahania mogą się pojawiać jeszcze nawet kilka, kilkanaście lat, ale zapewniają, że nie będzie bardziej znaczących zmian. Co do samej korekcji aparatami, poszukam jeszcze w sieci, ale na bank będę pytał lekarza podczas swoich badań (już po tym, jak dostanę papierek, tak na wszelki wypadek ), bo z aparatami mały słyszy "kurz opadający na podłogę". Aparaty same w sobie nie są z najniższej półki, z nimi problem nie istnieje.

    Tomek

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tylko dochodzi jeszcze aspekt ewentualnych aparatów słuchowych. Tak samo jak masz dopuszczalne okulary, to może też być tak, że dostajesz wpis w orzeczenie, że musisz nosić aparat słuchowy. Najlepiej zadzwoń do CAA, albo do jakiegoś ośrodka badań lotniczych i spytaj u źródła jak sprawa wygląda.

  10. #10
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Edytowałem poprzedni post, żeby nie wkurzać modów, ale znów mnie ubiegłeś ... Widzisz, o telefonie do CAA nie pomyślałem, faktycznie zadzwonię, zapytam i napiszę na forum co i jak.

    Pozdrawiam!
    Kaczorra likes this.

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Tak tylko jako ciekawostka FAA w US zezwala na noszenie aparatow sluchowych na kazda lotnicza kategorie medyczna, szczegolow nie znam.
    Major87 likes this.

  12. #12
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Na ten temat też poszukam jakiegoś info, dzięki za "tip".

    Oczywiście nie miałem na myśli jakiegoś tam lekarza z przychodni, kiedy mówiłem o swoich badaniach. Plan jest generalnie taki, że najpierw pierwsza godzina kursu będzie kupiona osobno z wpisem do logbooka, tak na wszelki wypadek (może mi się odwidzi, może szkoła/instruktor nie będą mi odpowiadać, kto wie...), później na badania do Gatwick na Class 1 i dopiero reszta kursu (do PPL(A), ratings, nalot i CPL, jedyne na co czekam, to aż moje konto przytyje, żeby pokryć w całości chociaż PPL i IFR, dlatego będę zaczynał w przyszłym roku.

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Major87 Zobacz posta
    później na badania do Gatwick na Class 1
    Po co ci Class 1?

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Do IFRa wymagane. No i oczywiście CPLa.

  15. #15
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Dokładnie tak. Samej National PPL, do której wystarczy Class 2 jak dla mnie nie ma sensu robić. Latać dla przyjemności mogę RC (robię to często) bądź na symulatorach, po CPL mam zamiar iść jeszcze wyżej, ale czas pokaże co i jak. Póki co będzie mnie stać na PPL(A) i IFR w przyszłym roku.


    Nie mogłem wytrzymać i napisałem maila do CAA. Zobaczymy, co odpowiedzą...

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  16. #16
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Dwójka wystarczy też do JAA PPL, nie tylko do National.
    For every solution there is a problem.

  17. #17
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Tak, ale jak pisałem, PPL to tylko początek. Nie oszukujmy się, nawet te ~10k GBP, których na wjazd potrzebuję to dość spora kasa (dlatego też będę szedł modułowo) i osobiście nie robiłbym licencji żeby samemu sobie polatać. Zaraz po (mam nadzieję zdanych) egzaminach lecę na IFR, więc tak czy siak będę potrzebował Class 1.

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  18. #18
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Spokojnie Major, wszystko będzie ok, ja robiłem 1st class w gatwick - a prawie nie słyszę na jedno ucho - i nie było najmniejszego problemu. Na ich stronie znajdziesz wytyczne ile decybeli może być utraconych na danej częstotliwości dźwięku. Przepisy się rozluźniają więc zanim Twój syn będzie robił takie badania ( o ile oczywiście będzie kiedyś chciał ) to myślę że już będzie można nawet nosić aparat słuchowy

    pozdrawiam

    ps skąd jesteś ?
    Major87 likes this.

  19. #19
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    No to mnie uspokoiłeś troszkę . Widzisz, może nawet nie chodzi o to, żeby mały koniecznie był pilotem, choć bardzo bym tego chciał. Ja wiem jak to jest samemu wozić kostkę dla pięciu brukarzy, nie chcę po prostu, żeby syn też się dowiedział.


    BTW, za dwa dni Olek kończy dokładnie dwa lata, prezent dostał już teraz (nie mogłem się powstrzymać ...) - mały, plastikowy samolot podobny z wyglądu i naklejek do A380 z ledami i innymi pierdołami. Ta zabawka jako jedyna odciągnęła go od Pipera, którego męczy na wszystkie sposoby. Gdyby tak kuć żelazo, póki gorące, to pewnie mały siądzie za sterami.

    Wcale nie mieszkamy daleko od siebie, szczerze mówiąc. Jeżeli kiedyś będziesz w Preston (Lancs) to zapraszam na browara czy co tam pijesz - ja mam dość szerokie horyzonty.

    Pozdrawiam
    Tomek

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  20. #20
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Major87 Zobacz posta
    Widzisz, może nawet nie chodzi o to, żeby mały koniecznie był pilotem, choć bardzo bym tego chciał.
    Dobrze, że to dodałeś. Że niekoniecznie.

    Bo plany, które snułeś wcześniej, wyglądały już na akcję w stylu "Jeszcze źrebię w dupie, a chomąto szyją"...
    wolf likes this.
    For every solution there is a problem.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •