Przyłączam się do pytania. Googlowanie nie daje zbyt wielu odpowiedzi (albo ja tak szukam), z tłumaczenia samej nazwy odniósłbym to do tzw 'flapperons', ale to już tylko moje luźne przemyślenie...
Witam. Od dłuższego czasu zastanawiam się, na czym polega technologia "Dropped Ailerons", którą Boeing bedzie testował w programie Eco-Demonstrator? Jak wygladają lotki wykonane w tej technologii i co ta technologia dokładnie ma wnosić? Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Przyłączam się do pytania. Googlowanie nie daje zbyt wielu odpowiedzi (albo ja tak szukam), z tłumaczenia samej nazwy odniósłbym to do tzw 'flapperons', ale to już tylko moje luźne przemyślenie...
D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
Liberate my madness!!
Nic nie znajdujecie bo to nie jest Dropped tylko Drooped.
I na ten temat sporo jest, zwyczajnie googlujac, naprzyklad tutaj prosto od Boeinga:
AERO - Fuel and Emissions Savings
To sporo wyjaśnia
D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
Liberate my madness!!
Czy ja dobrze widzę, że lotka "drooped" znacznie wystaje poza skrzydło?
Czy to ma za zadanie tylko zmniejszenie zużycia paliwa, czy wpływa to jakoś na własciwości aerodynamiczne, czy sterowność?
p.s. równiez prosiłbym moderatora o zmianę nazwy w nagłówku. Dzięki.
Dla tych, którzy będą czegoś szukać na temat Boeinga polecam archiwum AERO - sam mam dość spore zbiory różnych książek/dokumentów itp ale na to wcześniej nie wpadłem.
AERO - Archive
Dużo to nie zajmuje, a może się przydać.
D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
Liberate my madness!!
Zakładki