Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie Na czym polega technologia "Dropped Ailerons"


    Polecamy

    Witam. Od dłuższego czasu zastanawiam się, na czym polega technologia "Dropped Ailerons", którą Boeing bedzie testował w programie Eco-Demonstrator? Jak wygladają lotki wykonane w tej technologii i co ta technologia dokładnie ma wnosić? Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

  2. #2
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Przyłączam się do pytania. Googlowanie nie daje zbyt wielu odpowiedzi (albo ja tak szukam), z tłumaczenia samej nazwy odniósłbym to do tzw 'flapperons', ale to już tylko moje luźne przemyślenie...

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    na czym polega technologia "Dropped Ailerons",
    Nic nie znajdujecie bo to nie jest Dropped tylko Drooped.
    I na ten temat sporo jest, zwyczajnie googlujac, naprzyklad tutaj prosto od Boeinga:

    AERO - Fuel and Emissions Savings

  4. #4
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    To sporo wyjaśnia

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  5. #5
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Czy ja dobrze widzę, że lotka "drooped" znacznie wystaje poza skrzydło?

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Czy ja dobrze widzę, że lotka "drooped" znacznie wystaje poza skrzydło?
    Proponuję zmienić literówkę w nagłówku wątku - pomoże to tym, którzy kiedyś (może) będą szukać tego tematu

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Czy ja dobrze widzę, że lotka "drooped" znacznie wystaje poza skrzydło?
    Narysowana jest lotka odchylona od dotychczasowej cięciwy 2 stopnie w dół.

  8. #8
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Czy to ma za zadanie tylko zmniejszenie zużycia paliwa, czy wpływa to jakoś na własciwości aerodynamiczne, czy sterowność?

    p.s. równiez prosiłbym moderatora o zmianę nazwy w nagłówku. Dzięki.

  9. #9
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez plumer Zobacz posta
    pomoże to tym, którzy kiedyś (może) będą szukać tego tematu

    Dla tych, którzy będą czegoś szukać na temat Boeinga polecam archiwum AERO - sam mam dość spore zbiory różnych książek/dokumentów itp ale na to wcześniej nie wpadłem.


    AERO - Archive


    Dużo to nie zajmuje, a może się przydać.

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Czy to ma za zadanie tylko zmniejszenie zużycia paliwa, czy wpływa to jakoś na własciwości aerodynamiczne, czy sterowność?

    p.s. równiez prosiłbym moderatora o zmianę nazwy w nagłówku. Dzięki.
    Strona internetowa Boeinga podana przez saturna wyjaśnia te kwestie.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •