W lewo albo w prawo - CW albo CCW znaczy sie. Nie ma zadnego wplywu.
W lewo albo w prawo - CW albo CCW znaczy sie. Nie ma zadnego wplywu.
KZ
Uzupełniając, można zauważyć, że są też takie, które kręcą i w lewo i w prawo jednocześnie (rzecz jasna, dotyczy to tych, które mają 2 lub 3 wały) - GEnx-y na pewno, nie wiem jak w Trentach, ale nie zdziwiłbym się, gdyby i w nich któryś z wałów kręcił przeciwnie do pozostałych?
Ostatnio edytowane przez Art-J ; 15-11-2012 o 14:25 Powód: małe uzupełnienie
Z innej beczki ale podobne, czy w odrzutowcach jednosilnikowych występuje coś analogicznego do momentu od śmigła w jednosilnikowych tłokowcach?
Może w chwili rozruchu silnika. Analogicznie do momentu, który poczujesz włączając klasyczny odkurzacz trzymany za uchwyt w powietrzu.
Ale w samolotach odrzutowych w ruchu ten moment przechylający nie występuje do tego stopnia, że w śmigłowych samolotach szkolnych dla przyszłych pilotów odrzutowców instaluje się układy kompensacji momentu od śmigła. Żeby nie nabywali zbędnych nawyków.
Albo się nie instaluje. Albo tak, ale później.
Szczegóły: Kompromitacja samolotu Orlik w Indiach
For every solution there is a problem.
Dzięki za odpowiedzi. Wiele razy się nad tym zastanawiałem ale w sumie nie znalazłem fizycznego wyjaśnienia bo przecież wirujące części silnika odrzutowego powinny działać na cały silnik momentem reakcyjnym.
Moje pytanie nasunęło mi się po wypowiedzi pilota Dreamlinera , że właśnie B787 ma różne kierunki obrotów silników .
Daje to podobno wyciszenie silników i zmniejszenie wibracji .
Zakładki