Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree1Likes
  • 1 Post By KZ

Wątek: Kierunek obrotów silnika turboodrzutowego

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie Kierunek obrotów silnika turboodrzutowego


    Polecamy

    Jakie kierunki obrotów mają turbiny silników odrzutowych .
    Czy ma to wpływ na hałas i osiągi ?

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    W lewo albo w prawo - CW albo CCW znaczy sie. Nie ma zadnego wplywu.
    BigSki likes this.
    KZ

  3. #3
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie

    Uzupełniając, można zauważyć, że są też takie, które kręcą i w lewo i w prawo jednocześnie (rzecz jasna, dotyczy to tych, które mają 2 lub 3 wały) - GEnx-y na pewno, nie wiem jak w Trentach, ale nie zdziwiłbym się, gdyby i w nich któryś z wałów kręcił przeciwnie do pozostałych?
    Ostatnio edytowane przez Art-J ; 15-11-2012 o 14:25 Powód: małe uzupełnienie

  4. #4
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Z innej beczki ale podobne, czy w odrzutowcach jednosilnikowych występuje coś analogicznego do momentu od śmigła w jednosilnikowych tłokowcach?

  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Może w chwili rozruchu silnika. Analogicznie do momentu, który poczujesz włączając klasyczny odkurzacz trzymany za uchwyt w powietrzu.

    Ale w samolotach odrzutowych w ruchu ten moment przechylający nie występuje do tego stopnia, że w śmigłowych samolotach szkolnych dla przyszłych pilotów odrzutowców instaluje się układy kompensacji momentu od śmigła. Żeby nie nabywali zbędnych nawyków.
    Albo się nie instaluje. Albo tak, ale później.
    Szczegóły: Kompromitacja samolotu Orlik w Indiach
    For every solution there is a problem.

  6. #6
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Z innej beczki ale podobne, czy w odrzutowcach jednosilnikowych występuje coś analogicznego do momentu od śmigła w jednosilnikowych tłokowcach?
    Nie.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  7. #7
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Wiele razy się nad tym zastanawiałem ale w sumie nie znalazłem fizycznego wyjaśnienia bo przecież wirujące części silnika odrzutowego powinny działać na cały silnik momentem reakcyjnym.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Moje pytanie nasunęło mi się po wypowiedzi pilota Dreamlinera , że właśnie B787 ma różne kierunki obrotów silników .
    Daje to podobno wyciszenie silników i zmniejszenie wibracji .

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Nie.
    A właśnie, że tak, tylko na znacznie mniejszą skalę, no i dotyczy to w zasadzie jednosilnikowców - tj. MiG-21, F-16 etc.

  10. #10
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jazet Zobacz posta
    Moje pytanie nasunęło mi się po wypowiedzi pilota Dreamlinera , że właśnie B787 ma różne kierunki obrotów silników .
    Daje to podobno wyciszenie silników i zmniejszenie wibracji .
    I jeszcze w kabinie ladniej pachnie... Nie ma nic wspolnego ani z jednym ani z drugim.
    KZ

  11. #11
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Dzięki za odpowiedzi. Wiele razy się nad tym zastanawiałem ale w sumie nie znalazłem fizycznego wyjaśnienia bo przecież wirujące części silnika odrzutowego powinny działać na cały silnik momentem reakcyjnym.

    Przy stałych obrotach nie ma takiego efektu (efekt jest przy zmianie obrotów, gdzie wchodzi zasada zachowania moment pędu).

    Moment przy stałych obrotach bierze się z oddziaływania z powietrzem.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    I jeszcze w kabinie ladniej pachnie...
    O tym i innych "sensacjach " to mówił prezes LOT-u - jest chyba różnica kompetencji ?

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •